Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Det verkar som om det är slut 15:10 idag på Kunskapskanalen. Där finns inget program i natt. Då får vi väl tacka för underhållningen för i år och hoppas att det blir någon sammanfattning av de bästa bitarna.
Lo var otroligt intressant att se röra sig och järv var rolig för den hade mycket för sig. Älgar är väldigt olika, vissa bara springer ner i vattnet medan andra står och tittar ängsligt länge först. Där var ju någon älg som var riktigt illa ute som gick igenom isen och hade riktigt svårt att komma upp. Man måste säga att älgar är som gjorda för att ta sig fram i skogen med sina väldigt långa ben, fort kan de även röra sig.
Ren har det även funnits i stort antal som även tog sig en simtur över. Även örnar har man sett flyga, sita i trän samt äta på Björnmyren. Korp är vanlig tidigt på morgonen ätande på Björnmyren. Även lite småfågel har synts. Har någon varg eller räv synts till?
Nu har jag banne mig sett en björn!
Från mitt inspelade material natten mellan den 11:e och 12:e, alltså samma natt som de missade att följa järven ett par timmar senare.
Inspelning från att de började sända (brukar vara runt midnatt), björnen visade sig bara någon halvtimme in i sändningen. De var med och följde björnen, väldigt mörkt och man såg också hur stillbildskameran som sitter i det högra trädet börjar blinka när björnen rör sig framför den.
Björnen gjorde som järven, tog efter ett tag med sig en stor köttbit och försvann mot skogen.