Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Att se det ånga inslaget med lon är underbart. Jag älskar det. Den är precis som en vanlig (hus)katt, man känner igen hur ens egna katter rörde sig. Den gick som i zickzack, förmodligen för att vara svårare att anfalla bakifrån. Den la sig ner i lejonställning för att speja och vila. Man ser att den ligger och myser och alla grimaser är lika som en vanlig katt. Något den inte gjorde som mina katter alltid gjort är att köra runt med öronen som om de vore parabolantenner och söka minsta lilla ljud.
Lon rörde istället hela huvudet som en människa för att hålla koll på vad som hände. Sedan när den upptäckte något, vad det nu var?, och först började smyga. Har svårt att tro att det var en and som man sen ser, tror det var uttern som låg uppe på isen. Sen ser man lon lufsa iväg igen och plötsligt är den bara försvunnen. Precis som våra huskatter gör, de bara förflyttar sig ljudlöst och är som uppslukade helt plötsligt.
Håller med dig, det var kul att se att den uppför sig som en huskatt (iof likt alla kattdjur).
Förstår dock inte vad du fick en utter ifrån, jag har inte sett en enda sådan i sändningarna.
Jag tänkte mest att det var en av änderna som tagit sig upp på isen och att det var då som utfallet kom (som misslyckades).
Jag tittade klart på min inspelning då det var både järv och björn i kameran. Det var bara en timme eller två mellan att de var där. Undrar vad som hade hänt om de hade stött på varandra vid "frukostbordet"?
Ps Hoppas att det kommer en sammanfattning i ett TV-program snart (har för mig att de sände ett sådant förra året), ska hålla ögonen öppna. Ds