2024-05-09, 14:43
Medlem
Metallharrys avatar
Inget nytt om nånting. En ung person som vill hitta på mer än skidåkning i sitt liv. Om 3 år kanske hon mognat ännu mer och inser att livet inte tar slut efter 30 och inser att hon nog kan fortsätta karriären ändå.

Vore ju dock väldigt häftigt om hon skulle lägga av före 30 trots hennes potential, måste jag erkänna.
Citera
2024-05-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja och nej; det som skiljer är att hon kan tänka sig att göra en satsning i en annan sport i framtiden.

Frida gillar ju löpning, så hade varit kul att se henne i Finnkampen (och Friidrotts-SM), rätt övertygad om att hon skulle göra bra ifrån sig på 10 000 m, likt Johaug..
Citera
2024-05-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det var det jag sa tidigare, men ingen trodde mig. Tveksamt om det ens blir ett mästerskapsguld när hon lägger av.

Inget att bli ledsen över, det är hon som bestämmer och inget vi kan göra något åt. Själv hade man aldrig kastat bort sin talang som hon gjorde.

Detta. Har man redan nu börjat fundera på att lägga av så har man gett upp. Totalt fel fokus. Fokus nu skall ligga på träning inför kommande säsong och nästa tävling, inget annat.
Hon har inte det som krävs mentalt för att bli en av de riktigt stora som Gunde, Kalla, eller Johaug. För skör och ofokuserad. Jag tror det är Maja som har dåligt inflytande på henne. Det blir liksom för mkt trams tillsammans med henne.
Citera
2024-05-10, 15:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Detta. Har man redan nu börjat fundera på att lägga av så har man gett upp. Totalt fel fokus. Fokus nu skall ligga på träning inför kommande säsong och nästa tävling, inget annat.
Hon har inte det som krävs mentalt för att bli en av de riktigt stora som Gunde, Kalla, eller Johaug. För skör och ofokuserad. Jag tror det är Maja som har dåligt inflytande på henne. Det blir liksom för mkt trams tillsammans med henne.

Det är ju just det hon har, fokus på nästa säsong och de tre mästerskapsår som följer. Frida är heller inte ensam som elitidrottare att fokusera och planera sitt idrottsliv i cykler. Skillnaden här är väl att hon gått ut offentligt hur hon EVENTUELLT kommer att göra om tre år. Om hon fortsätter, lägger av eller satsar på en annan sport i framtiden har varken du, jag eller någon annan med att göra.
Citera
2024-05-11, 22:49
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar

Japp men detta är inget nytt. Mentalt maskin slåtter kommer Frida aldrig hamna och kunna nå Gunde, Johaug nivån. Hon är mer mänskligt inte en maskin som hela tiden vinner. Ständiga up and downs. Om 3 år vet vi inte ens om hon är aktiv längre.
Citera
2024-05-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Japp men detta är inget nytt. Mentalt maskin slåtter kommer Frida aldrig hamna och kunna nå Gunde, Johaug nivån. Hon är mer mänskligt inte en maskin som hela tiden vinner. Ständiga up and downs. Om 3 år vet vi inte ens om hon är aktiv längre.

Gunde la väl av tidigt? Inte fyllt 30 ens. Han ville bli lekledare på Fortet istället för att visa pannben 🙄
Citera
2024-05-12, 19:57
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Gunde la väl av tidigt? Inte fyllt 30 ens. Han ville bli lekledare på Fortet istället för att visa pannben 🙄

Fast då hade han hunnit med OS och VM-guld både i stafett och individuellt och vunnit totala värlscupen 5 ggr.

Frida har "bara" vunnit Tour de Ski och en Vm-stafett. Tyvärr tror jag inte det blir så mycket mer heller, men jag hoppas jag har fel.
Citera
2024-05-12, 20:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Fast då hade han hunnit med OS och VM-guld både i stafett och individuellt och vunnit totala värlscupen 5 ggr.

Frida har "bara" vunnit Tour de Ski och en Vm-stafett. Tyvärr tror jag inte det blir så mycket mer heller, men jag hoppas jag har fel.

Varför skulle det inte bli det? Tre mästerskapsår följer nu och Johaug kommer knappast köra tills hon är 40 (om det nu är henne du är "rädd" för)
Citera
2024-05-12, 21:18
Medlem
Trist att hon redan nu planerar att lägga av. Då är det nog rätt kört att hon kommer dominera så som jag faktiskt trodde.
Citera
2024-05-12, 21:42
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Varför skulle det inte bli det? Tre mästerskapsår följer nu och Johaug kommer knappast köra tills hon är 40 (om det nu är henne du är "rädd" för)

Rädd är jag inte, det som händer händer. Och kan inte svenskorna slå en 36-åring tant förtjänar de inte någon stjärnstatus.

Diggins blir livsfarlig i kommande mästerskap. Hon slog Frida många gånger senaste säsongen.
Citera
2024-05-12, 21:50
Medlem
Citat:
Det var det jag sa tidigare, men ingen trodde mig. Tveksamt om det ens blir ett mästerskapsguld när hon lägger av.

Inget att bli ledsen över, det är hon som bestämmer och inget vi kan göra något åt. Själv hade man aldrig kastat bort sin talang som hon gjorde.

Minst en iallafall då jag också kommenterade det förra gången hon pratade med expressen om hennes plan att sluta om tre år.

Men vi får se, kanske hänger hon på Stina i hennes fjärde sport säsongen 27/28 - skidorientering. 😁
Citera
2024-05-16, 23:46
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Trist att hon redan nu planerar att lägga av. Då är det nog rätt kört att hon kommer dominera så som jag faktiskt trodde.

Börjar man redan nu fundera på när man skall lägga av (och ens kommer på den idiotiska tanken att resonera med media om det) kommer det inte bli mycket mer än mellanmjölks nivå av denna unga madame. Ingen Johaug eller Gunde dvs vinnare med skills hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in