2024-05-12, 00:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Ja lite intressant är det ju om du anser att M:s mor "litar"på honom.m.

Varför skulle inte hon göra det?

Och varför kan inte vi alla lita på att M:s uppgifter att han drabbades av en minneslucka vid tidpunkten för gärningen?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-05-12 kl. 00:12. Anledning: Tillägg
Citera
2024-05-12, 00:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egonet
Men även du måste ju förstå att det är ett sätt att prova rädda kvar gården/pengarna i familjen

Brukar inte gårdar ofta gå i arv? Här blev det dock omvänd ordning?

Citat:
Ursprungligen postat av egonet
Inte fick han ett infall när han satt häktad att hmm undra om jag ska vara snäll och ge bort gården till mamma så hon har nånstans att bo om det skulle bli slut mellan henne och hennes sambo

Hur vet du att M inte fick lust att skänka bort huset pga dess historia?
Citera
2024-05-12, 00:47
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Brukar inte gårdar ofta gå i arv? Här blev det dock omvänd ordning?

Vet du inte vad arv är? Ett arv är efter någon som har avlidit.
Citera
2024-05-12, 00:49
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tack för dessa citat!
Rent hypotetiskt tänker jag att det är säkrare att begrava en kropp under ett par kubikmeter grus än att försöka elda upp den i en panna.
Föreställer mig att det luktar vedervärdigt och svårt att bli av med alla rester om man inte har en riktig kremeringsugn.
Gick ju ganska bra för mats alm (linda chen) som "inte" dödade sin sambo och blev gripen vid hennes döda kropp medan han eldade upp henne.
Citera
2024-05-12, 01:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Vet du inte vad arv är? Ett arv är efter någon som har avlidit.

Tack för att du uppmärksammar oss på detta.

Jag menade givetvis att skiftet har helt uppenbart skett i omvänd ordning här, gårdar går ofta i arv, M har dock skänkt gården till sin mor.

Han verkar vara en generös person?
Citera
2024-05-12, 06:33
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Gick ju ganska bra för mats alm (linda chen) som "inte" dödade sin sambo och blev gripen vid hennes döda kropp medan han eldade upp henne.

Det har du rätt i. En annan skribent upplyste också om att pannan i Mikaels hus var såpass stor att förbränningskammaren kunde rymma en hel kropp.
Det finns ett annat aktuellt fall i Norge (mordet i Løten) där en kvinna misstänks ha eldat upp sin sambo i en stor eldgryta i en lavvo som hon har på tomten.
(FB) Norge: man försvunnen, kvinna gripen misstänkt för drap/medvirkning til drap (jan 2024)

Nu vet vi ju inte säkert att Mikael hade planerat att bränna Jeanettes kropp, utan vi vet att han eldade pannan mitt i högsommaren.
Man kan spekulera i vad utfallet skulle blivit om han hade fullföljt en sådan plan.
Jag är inte säker på att det hade varit till hans fördel.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-05-12 kl. 07:09.
Citera
2024-05-12, 06:59
Medlem
Citat:

Hur vet du att M inte fick lust att skänka bort huset pga dess historia?

Det kan jag så klart inte veta, men jag och de flesta fattar ju att det är för att inte få huset utmätt och att pengarna ska gå till Js barn.
Citera
2024-05-13, 01:51
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Det har du rätt i. En annan skribent upplyste också om att pannan i Mikaels hus var såpass stor att förbränningskammaren kunde rymma en hel kropp.
Det finns ett annat aktuellt fall i Norge (mordet i Løten) där en kvinna misstänks ha eldat upp sin sambo i en stor eldgryta i en lavvo som hon har på tomten.
(FB) Norge: man försvunnen, kvinna gripen misstänkt för drap/medvirkning til drap (jan 2024)

Nu vet vi ju inte säkert att Mikael hade planerat att bränna Jeanettes kropp, utan vi vet att han eldade pannan mitt i högsommaren.
Man kan spekulera i vad utfallet skulle blivit om han hade fullföljt en sådan plan.
Jag är inte säker på att det hade varit till hans fördel.
Krävs rätt bra tryck i pannan för att elda upp kroppar.

Ja men man vill väl ändå ha det varmt i Juli???
Citera
2024-05-13, 22:49
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Tack för att du uppmärksammar oss på detta.

Jag menade givetvis att skiftet har helt uppenbart skett i omvänd ordning här, gårdar går ofta i arv, M har dock skänkt gården till sin mor.

Han verkar vara en generös person?

Du har ju visat dig vara precis lika skruvad som Mikael, oavsett hur mycket du envisas med att ignorera verkligheten så kan vi alla vara rörande överens om att Mikael kommer att spendera en jävla massa år framöver och varenda dag timme och sekund kommer han att ha ångest över det han har gjort. Förmodligen tar han livet av sig på anstalten oxå. Jag törs garantera att han inte har haft någon blackout och tappat sitt minne, han minns garanterat precis vartenda slag och varenda spark från den natten.
Oavsett hur alkoholpåverkad han var så är jag 100% övertygad om att adrenalinet gjorde honom spiknykter och det baserar jag på att när han upplevde den värsta dagen i hela sitt sånt glömmer man inte.
Citera
2024-05-13, 22:53
Medlem
HowLongIsNows avatar
Har fått lite information som kanske kan vara till nytta för Jeanettes efterlevande. Har inte lust att posta den här. Om någon som läser tråden känner de anhöriga och kan förmedla informationen så skicka ett DM.
Citera
2024-05-13, 23:13
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Du har ju visat dig vara precis lika skruvad som Mikael, oavsett hur mycket du envisas med att ignorera verkligheten så kan vi alla vara rörande överens om att Mikael kommer att spendera en jävla massa år framöver och varenda dag timme och sekund kommer han att ha ångest över det han har gjort. Förmodligen tar han livet av sig på anstalten oxå. Jag törs garantera att han inte har haft någon blackout och tappat sitt minne, han minns garanterat precis vartenda slag och varenda spark från den natten.
Oavsett hur alkoholpåverkad han var så är jag 100% övertygad om att adrenalinet gjorde honom spiknykter och det baserar jag på att när han upplevde den värsta dagen i hela sitt sånt glömmer man inte.

Mikaels faktiska krognotor står inte i paritet med hans uppgivna alkoholintag och inte heller med hur ett flertal vittnen uppfattade honom.
Det är uppenbart att han överdrev sitt eget alkoholintag i rätten.
Citera
2024-05-14, 00:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Mikaels faktiska krognotor står inte i paritet med hans uppgivna alkoholintag och inte heller med hur ett flertal vittnen uppfattade honom.
Det är uppenbart att han överdrev sitt eget alkoholintag i rätten.
Mikael kommer garanterat ihåg allting men är en för feg usling för att erkänna det i rätten.
I stället pratade han en massa skit om Jeanette i rätten för att få sig själv att framstå som ett offer.
Vilken ynkedom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in