Citat:
Ursprungligen postat av
diseuse
För er som minns och gillade
Batman – The Animated Series så kommer här lite färska bilder på
Batman – Caped Crusader. Den nya serien, som bygger vidare på den gamla, har premiär på Amazon Prime Video den 1 augusti:
https://press.amazonmgmstudios.com/us/en/press-release/welcome-to-gotham-city-prime-video-releases-firstl
Sett två första säsongerna nu. Tog ett tag innan det blev färdigt visst, osäker vad det var för produktionsproblem.
Helt ärligt så tycker jag att det är ganska osammanhängande. Berättandet känns så platt, och även om röstskådespelarna gör ett bra jobb med vad de har så känns det väldigt känslolöst i handlingen. Saker händer, men byggs inte upp ordentligt för att jag ska bry mig, eller så tas berättelser upp som droppas senare, såsom fallet med att Montoya svär att göra något åt Batman i första säsongen men sedan glöms det lika fort några avsnitt senare. Scener som speglar scener från Animated Series, såsom Scarecrow's första avsnitt där Batman dosas, har inte alls samma impact.
Jag vet inte om det är Bruce Timm's ålder som spökar eller Bad Robot Productions som har något problem bland manusförfattarna, men för det mesta är jag inte imponerad. Serien kan se snygg ut och låta bra, men om inte känslan är där kan jag inte fastna för den.