2012-03-03, 23:26
Medlem
snelhestens avatar
Kommer ihåg ett avsnitt från "Batman The Animated Series" lite luddigt sådär, något om en kvinna som kunde få folk att åldras tills de dör genom att kyssa dem. Någon som vet vad det heter?
Citera
2013-05-20, 15:21
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Vad jag förstår finns det 4 säsonger?

Jag har just tittat igenom fram till och med säsong 3 och ett par avsnitt inne i säsong 4.
Jag märker att det är lite annorlunda stil på säsong 4 och har läst lite att det var någon förändring på vilken kanal det från början visades.
Jag ser att Mr.Freeze ser annorlunda ut osv.

Robin var borta men kom tillbaka och de nämnde liksom att de inte visste vart han var öht.
Batgirl figurerar ofta och även den där lillkillen.

Jag undrar; när fick man reda på allt detta? När försvann Robin?
När ska man se på Mask of the Phantasm i förhållande till serien?

Känner att jag missat något
Citera
2014-01-10, 10:43
Medlem
Batmanjokerfans avatar
[quote=INGASVORDOMAR|20871718]Jag blev chockad över att det inte fanns någon tråd om detta mästerverk till serie. Jag fick lov att rensa nästan allting på datorn p.g.a. blåskärm och det enda jag inte kunde ta bort från datorn var de tre säsongerna av Batman: TAS.

Vad anser ni om denna serie? Man kan väl inte annat än att älska den? Själv tycker jag att "Heart of Ice" är det bästa avsnittet. Otroligt stark story och väldigt känslofyllt introduktion av Mr. Freeze.

Något som jag har lite problem med är att veta vilken ordning avsnitten verkligen ska vara i. Jag har sett många olika variationer men ingen som verkar vara riktigt iordning. Det är ju iofs nästan alltid avslutande avsnitt så det spelar ju inte så stor roll. Jag skulle dock vilja ha så att det skulle börja med att Batman är ensam och sedan så kommer Robin in i bilden.

Tjena, vet du var jag kan få tag i denna serie, jag menar då en komplett dvd samling eller liknande. Jag har sökt dock utan större framgångar.
Citera
2014-01-10, 15:52
Medlem
MartinStLouiss avatar
Garanterat ett av de bästa barnprogrammen som visats i tv, brukade alltid se det på tv innan jag sprang iväg till skolan. Funderar faktiskt på att köpa DVD-boxen om det nu finns någon.
Citera
2014-02-27, 15:01
Medlem
Yokings avatar
mina favoriter avsnitt är The demon's Quest, Fear of clay och Two-face. Så inne i helvetet vad serien är nostalgi och bästa jag sett inom animerade serier.
Citera
2014-06-14, 03:41
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Beställde precis Vol. 1 och Vol. 2 från amazon.co.uk.
Ska bli kul att få återuppleva detta igen!
Vol. 3 och Vol. 4 var ju ganska dyra tyvärr.
Citera
2016-04-05, 19:55
Medlem
Någon som vet vart man kan köpa den med svenskt språk nu för tiden, fanns på discshop men är slut :/
Citera
2016-04-05, 22:42
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubleDutch
Någon som vet vart man kan köpa den med svenskt språk nu för tiden, fanns på discshop men är slut :/

Om du inte har något emot ett begagnat ex så kan du kolla filmboden eller bokborsen.
Citera
2018-03-02, 23:16
Medlem
Börjat kolla på denna serie igen och kan hålla med om att den är en av dem bästa animerade serier som gjorts, till och med bättre än filmerna.

Synd att dem inte gjorde en live-action serie av denna istället men det kanske kommer
Citera
2021-06-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Börjat kolla på denna serie igen och kan hålla med om att den är en av dem bästa animerade serier som gjorts, till och med bättre än filmerna.

Synd att dem inte gjorde en live-action serie av denna istället men det kanske kommer

Jag håller helt med, men live-action hmmm det känns svårt även med hollywood budget så är det närmaste man kommer dark knight
Citera
2023-09-06, 06:52
Medlem
Med undantag för sevärda Star Trek: The Animated Series (1973-74) och helfestliga kultserien Danger Mouse (1981-92) finns det i stort sett inga gamla animerade TV-serier på Netflix(sistnämnda Bond-spoof enbart på engelskspråkiga profiler), men nu blir det ändring på det, då trådens Batman The Animated Series (1992-95) dyker upp på Netflix snart, lite udda, hade känts mer naturligt på HBOMax som har större WB-samarbete?

Kommer bakom följande länk: www.netflix.com/title/70177020

26 September är satt som release-datum i vissa regioner, jag är osäker på om det även gäller för Sverige eller om serien kanske ska textas först. Vid en första anblick ser det inte ut som att serien kommer ha svensk text, då den saknas bland kommande titlar på en svenskspråkig profiler när jag testade nu, så sannolikt behöver man köra engelskt språk på profilen för att komma åt serien, som med ovan nämnda Danger Mouse.

Jag har vad jag minns aldrig sett den här serien annat än något enstaka avsnitt, och om jag minns rätt var den här serien förstörd av kulturförvanskarna på Eurotroll med svensk dubbning både när den sändes på TV4 och Kanal 5? Sannolikt därför jag aldrig såg på den, jag avskydde all svenskdubbning sedan minst ett årtionde före den tidpunkten, men nu ska jag passa på med engelska originaldubbningen för jag har förstått det som att det här räknas som en av dom bästa animerade serien någonsin, eller åtminstone från den eran.

Är för övrigt mitt uppe i en plöjning av äldsta Batman (1966-68) också, kanske borde plöja klart den först så jag har eventuella referenser färskt i skallen.

---

Edit: Helt offtopic vill jag för dom som uppskattar äldre animerade grejer nämna och rekommendera alla dom animerade kortfilmerna utav franske animatören Paul Grimault på Netflix. Det fanns 8st enligt nedan, en har utgått men alla åtta finns i den nyligen tillagda samlingsfilmen Le Monde animé de Grimault, där dom inbördes kortfilmerna tyvärr inte kommer i kronologisk ordning.

Les passagers de "La Grande Ourse/The Passengers of Ursa Major (1939)
Le marchand de notes/The Note Seller (1942)
Le voleur de paratonnerres/The chimney thief/The lightning rod thief (1944)
L’épouvantail (1946)
La flûte magique/The Magic Flute (1946)
Le petit soldat/The Little Soldier (1947)
Le diamant (1970)
Le chien mélomane/The Dog Who Loved Music (1973) nu utgången som enskild titel men finns med i samlingsfilmen.

www.netflix.com/title/81667276

Paul Grimault var bl a en stark inspiration till Miyazaki och Studio Ghibli, vars filmer även dom finns hos Netflix.
Senast redigerad av pumahunter 2023-09-06 kl. 07:12.
Citera
2023-09-06, 22:08
Medlem
Rebali179s avatar
Stor nostalgifaktor deluxe på denna serie.
Jag älskar den verkligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in