2010-01-13, 15:02
Medlem
Jag blev chockad över att det inte fanns någon tråd om detta mästerverk till serie. Jag fick lov att rensa nästan allting på datorn p.g.a. blåskärm och det enda jag inte kunde ta bort från datorn var de tre säsongerna av Batman: TAS.

Vad anser ni om denna serie? Man kan väl inte annat än att älska den? Själv tycker jag att "Heart of Ice" är det bästa avsnittet. Otroligt stark story och väldigt känslofyllt introduktion av Mr. Freeze.

Något som jag har lite problem med är att veta vilken ordning avsnitten verkligen ska vara i. Jag har sett många olika variationer men ingen som verkar vara riktigt iordning. Det är ju iofs nästan alltid avslutande avsnitt så det spelar ju inte så stor roll. Jag skulle dock vilja ha så att det skulle börja med att Batman är ensam och sedan så kommer Robin in i bilden.

Kunde bara inte låta denna serie vara utan en egen tråd på Flashback. Jag hoppas jag kan få höra lite av era åsikter om denna serie.

// INGASVORDOMAR

Citera
2010-01-13, 15:33
Medlem
obin_gams avatar
MM. Batman när han är som bäst ^^

Angående ordningen så kör jag efter produktionsordningen, alltså i vilken ordning avsnitten gjordes. Detta låter ju klart mest logisk eftersom serien är syndikerad och således kan tvbolagen mixa till ordningen hur fan dom vill...
Citera
2010-01-13, 15:49
Medlem
KraftSheriffens avatar
Kanske den bästa animerade tv-serien någonsin?

Jag sitter själv på den kompletta serien på DVD men har tyvärr inte hunnit plöja igenom hela ännu.
Citera
2010-01-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
MM. Batman när han är som bäst ^^

Angående ordningen så kör jag efter produktionsordningen, alltså i vilken ordning avsnitten gjordes. Detta låter ju klart mest logisk eftersom serien är syndikerad och således kan tvbolagen mixa till ordningen hur fan dom vill...
Blir det i den här ordningen då? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Batman:_The_Animated_Series_episodes

Känns konstigt då det är mellanrum mellan en del avsnitt som är uppdelade i två delar. Vad menar du med syndikerad föresten?
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Kanske den bästa animerade tv-serien någonsin?

Jag sitter själv på den kompletta serien på DVD men har tyvärr inte hunnit plöja igenom hela ännu.
Kan mycket väl vara den bästa animerade serien ja

Hur är ordningen på avsnitten på DVD'n?

// INGASVORDOMAR

Citera
2010-01-13, 20:37
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Har Vol.1 och 2 på DVD, favoritavsnittet är nog Perchant for a Dream och The Killing Fish tror jag att de heter. Har varit favoriter ända sen jag var liten
Citera
2010-01-13, 20:41
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Blir det i den här ordningen då? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Batman:_The_Animated_Series_episodes

Känns konstigt då det är mellanrum mellan en del avsnitt som är uppdelade i två delar. Vad menar du med syndikerad föresten?

Kan mycket väl vara den bästa animerade serien ja

Hur är ordningen på avsnitten på DVD'n?

// INGASVORDOMAR

På DVD:n, eller DVD:erna 16 st!, är det i produktionsordning.
Listan du länkar till är inte i produktionsordning men man ser produktionsnumret under # i listan.
Första DVD:n börjar med 001 On Leather Wings.
Senast redigerad av KraftSheriffen 2010-01-13 kl. 20:45.
Citera
2010-01-13, 22:27
Medlem
obin_gams avatar
Citat:

Orkar inte skriva själv så jag överlämnar det åt Wikipedia: Syndikering är ett publiceringsavtal inom radio-, TV- och tidningsvärlden som möjliggör att material blir tillgängligt för flera tidningar eller stationer samtidigt. Inom tidningsvärlden innebär det till exempel att en kolumnist eller serietecknare kan få sina alster publicerade i flera olika tidningar. Försäljning av syndikerat material bedrivs av särskilda företag, syndikat.
Citera
2010-01-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Har Vol.1 och 2 på DVD, favoritavsnittet är nog Perchant for a Dream och The Killing Fish tror jag att de heter. Har varit favoriter ända sen jag var liten
Tack för tipsen, jag kollade på Perchance of a dream igår och den var verkligen bra. Lite annorlunda än de andra avsnitten och det uppskattas ju!

Får ta och se The laughing fish (antar att du menar den) senare idag. Jag har för mig vilket avsnitt det är.

// INGASVORDOMAR

Citera
2010-02-01, 12:37
Medlem
fergusons avatar
Mycket bra serie faktiskt, fantastiskt bra musik, gillar även spider-man serien från samma era...
Citera
2010-02-01, 21:51
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Tack för tipsen, jag kollade på Perchance of a dream igår och den var verkligen bra. Lite annorlunda än de andra avsnitten och det uppskattas ju!

Får ta och se The laughing fish (antar att du menar den) senare idag. Jag har för mig vilket avsnitt det är.

// INGASVORDOMAR

Jo, The Laughing Fish var det ja. Det avsnittet kan jag tipsa alla om, grymt bra Joker-avsnitt enligt mig
Citera
2011-02-02, 20:34
Medlem
TheAlamos avatar
Det är ett mästerverk helt klart. Den tillsammans med tecknade X-men, Superman, Justice league, Spiderman och ett flertal till. Satt som KLISTRAD varje lördag-söndagsmorgon för att glo de där programmen.

Jag har en fråga. På youtube hittar jag inte avsnitten med buktalaren som har sin chef på handen i form av den där dockan. Jag vill se ett sånt avsnitt på youtube för att få lite mer nostalgi De avsnitten tillsammans med de med Clayface är nog de bästa enligt mig. Vet att han hette Arnold, men inte mer. Nån som vet?
Citera
2011-02-02, 22:57
Medlem
Phantom_103s avatar
Fel fel fel, Clayface hette Matt Hagen!

Sånt sammanträffande när man laddat ner serien och börjat kolla så dyker denna tråden upp!
Riktigt sköna minnen som kommer tillbaka med denna serien!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in