Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Ska nu göra en Uggla och numera mina stycken i inlägget 😁, dvs om de två scenarion som är aktuella:
1. Helena lämnar Stadt och får där skjuts av ngn/ngr i nära anslutning till krogen, förslagvis kanske Kungsgatan. Den eller de blir sedan hennes död, hur det sker och vart hon dumpas är frågan, dock sker nog själva brottet där hennes skor mm hittas.
2. Helena lämnar Stadt och får där skjuts av ngn i nära anslutning till krogen, förslagvis Kungsgatan. Varefter hon får skjuts hem och att det händer ngt i hemmet, ivf genererar det i hennes död och skor mm planteras sedan där man hittar dessa saker, enbart för att vilseleda.
Givetvis lär 1a stycket vara det mest sannolika, men man kan inte helt utesluta att ngt hänt hemma i huset, eftersom systern Ulrika inte direkt varit konsekvent med sina uttalanden.
Ett skrattretande alster, men särskilt skrattretande är att Helena skulle ha fått skuts hem. Var "Killarna" i bilen på Hällristningsvägen blinda då, eller?!

Du verkar ha väldigt mycket otur när du försöker tänka.
Och hur många personer ska du anklaga för att vara (medvetet) inkonsekventa? Ulrika, Pernilla, Mats, KM, Jenvén? Har jag glömt någon som har uttalat sig på olika sätt om precis samma sak?
Det finns ingen iakttagelse av att Helena skulle ha ändrat sig om att gå hem och i stället ha stigit in i en bil. Det är bara en ren fantasi. Därför utvidgar jag mina tidigare sex punkter till nu sju punkter:
1) En kvinna och en man sågs gå västerut på Marieholmsbron (åt det håller som Helenas bostad låg) i ett för fallet högintressant tidsfönster.
2) Kvinnan iakttogs ha på sig ett par unika byxor som i detalj motsvarade dem som Helena bar den där kvällen.
3) Vittnet noterade att mannen bar pilotglasögon.
4) Kvinnan och mannen noterades vika av höger efter bron - åt det hållet som stigen bakom fängelset tog sin början. Detta ger oss ytterligare en anledning att dra en slutsats: Att det var Helena som gick i riktning mot hemmet.
5) Det finns ingen annan kvinna och man som passar in på brovittnets beskrivning och som har hört av sig och sagt typ att "det var kanske oss som hon såg". Inte ett ord.
6) Vi vet att Helena hade sagt till sin syster Ulrika – och till BW – att hon skulle
gå hem. Helena hade också hörts fråga inne på Stadt om (ungefär) ”är det ingen som ska
gå åt mitt håll?”. Det är helt uppenbart att Helena skulle
gå hem, och därför är det fullständigt ologiskt att/om hon skulle ha ändrat sig.
7) Det finns ingen iakttagelse av att Helena skulle ha ändrat sig om att gå hem och i stället ha stigit in i en bil.
Och igen, då: När och var under kvällen menar du att brovittnet skulle sett Helenas byxor? Du svarade inte på det. Brovittnet lär knappast ha varit på Stadt eftersom vittnet kom från rakt motsatt håll till stadshotellet.