2024-05-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
...
Jag tillhör själv mobben som tycker det är roande att följa cirkusen för nöjets skull. Visst känner jag mig smutsig, borde sluta med det.

Jag ärtvärt om, jag tycker konfrontationerna och chattarna är djupt tragiska och har svårt att stå ut att se dem, det värde jag ser i Dumpen är främst det preventiva, hur många presumtiva gäddor avstår från att systematiskt skriva till ungar på chattsidor, spelsidor med mera nu pga av att de är rädda om sitt eget skinn. Jag önskar verkligen polisen hade mandat att fiska.
Citera
2024-05-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
I praktiken så är de olagligt att sälja sexuella tjänster bara så du vill de eller ej eftersom du medverkar till att någon gör något brottsligt i praktiken blir du medbrottsling väx upp till verkligheten istället. Troligen blir du inte fälld för att sexuella tjänster men du blir fälld för att bidragit till att någon annan köpt sexuell tjänst och bedrivit trafficking

Det där stämmer ju inte. Varför säger du så? Var har du domar på att någon prostituerad blivit fälld för marknadsföring?
Citera
2024-05-09, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
I praktiken så är de olagligt att sälja sexuella tjänster bara så du vill de eller ej eftersom du medverkar till att någon gör något brottsligt i praktiken blir du medbrottsling väx upp till verkligheten istället. Troligen blir du inte fälld för att sexuella tjänster men du blir fälld för att bidragit till att någon annan köpt sexuell tjänst och bedrivit trafficking
I praktiken är det inte olagligt alls.

Kan du ge exempel på en enda person som dömts för medhjälp för att ha sålt sex?
Citera
2024-05-09, 13:15
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Om du läser dina egna svar o hur du hela tiden behöver gå till personangrepp o försök till förminskning av de du debatterar med som inte har samma åsikt som dig, kommer du förstå varför jag inte har lust att argumentera med dig. Jag var helt emot dumpen när de kom men har genom de jag hjälper o den bristfällighet inom rättsystem o socialtjänst och bup jag ser ändrat åsikt. Jag tror att just den aggressivitet som visas i den här tråden direkt motverkar förändring o vill inte vara med o bidra till det.

Jag gick inte till personangrepp. Det var ju du som började med att fråga vad jag själv gör för att förbättra.
Du fick en rad motargument. Det är inte att förminska.
Din ton var rätt stöddig och besser wisser. Och då bemöts du så. Tough luck.
Min filosofi är alltid slå hårdare än vad jag blir bemött för att på så sätta tonen i debatten med mig själv som självklar segrare.
Jag är inte pennalist, jag är narcissist och psykopat.
Pennalister är väl form av homosexuella Harry Potter-typer som rövknullar varandra på nåt engelskt internat.
Du är en vissen gammal kärring som inte kan erkänna att du vill se blod, lessna snoppar och förnedrade gubbar som nån form av hämnd för nåt du själv har utsatts för.
Det har inget med att rädda barn att göra.

Intressant att du var emot Dumpen från början.

Jag var 100% för Dumpen i början, kunde ägna timmar åt att garva åt gubbarna.

Du verkar ha mognat baklänges (ursäkta "pennalismen"). Till skillnad från mig.

Käften nu och svara inte med en massa trams. Jag är förbannad för du fick mig att skriva en halv jävla uppsats som svar som du av feghet avfärdade med en oneliner. Måtte Djävulen ta dig för detta.
Senast redigerad av jenniferrules 2024-05-09 kl. 13:27.
Citera
2024-05-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Brottsprovokation gäller inte inom EU
Du menar GUEPA? Det finns undantag för brott mot barn i de länder jag skrev. Och det kallas bevisprovokation, inte brottsprovokation eftersom de meddelar männen "barnets" ålder tidigt.
Citera
2024-05-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Jag gick inte till personangrepp. Det var ju du som började med att fråga vad jag själv gör för att förbättra.
Min filosofi är alltid slå hårdare än vad jag blir bemött för att på så sätta tonen i debatten med mig själv som självklar segrare.
Pennalister är väl form av homosexuella Harry Potter-typer som rövknullar varandra på nåt engelskt internat.
Du är en vissen gammal kärring som inte kan erkänna att du vill se blod, lessna snoppar och förnedrade gubbar som nån form av hämnd för nåt du själv har utsatts för.

Käften nu och svara inte med en massa trams. Jag är förbannad för du fick mig att skriva en halv jävla uppsats som svar som du av feghet avfärdade med en oneliner. Måtte Djävulen ta dig för detta.
Det är jävligt sjukt att se dessa störda individer som komiska när de förstör sina familjer och säkert haft verkliga offer i många fall. Det är dock inte Dumpens fel, såna som du är deras målgrupp förvisso, Dumpen fyller ändå en funktion och har belyst problemet, sen kan man tycka vad man vill om deras metoder, många, som du, ser det som underhållning. Andra, som jag, ser det som äckliga sår i samhället som exponeras, något jag inte vill se men som behöver exponeras eftersom infektionen annars får fortgå i det tysta.
Citera
2024-05-09, 13:40
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är jävligt sjukt att se dessa störda individer som komiska när de förstör sina familjer och säkert haft verkliga offer i många fall. Det är dock inte Dumpens fel, såna som du är deras målgrupp förvisso, Dumpen fyller ändå en funktion och har belyst problemet, sen kan man tycka vad man vill om deras metoder, många, som du, ser det som underhållning. Andra, som jag, ser det som äckliga sår i samhället som exponeras, något jag inte vill se men som behöver exponeras eftersom infektionen annars får fortgå i det tysta.

Agree. Det är åt helvete. Tack och lov har jag mognat och ser nu problemet.
Vilket även gick att läsa sig till. Men du valde att citera en utvald del för att framställa det som att jag här och nu stödjer Dumpens sjuka verksamhet.

Det enda problemet Dumpen har belyst är att uthängning inte är en bra metod.
Citera
2024-05-09, 13:50
Medlem
Citat:
Agree. Det är åt helvete. Tack och lov har jag mognat och ser nu problemet.
Vilket även gick att läsa sig till. Men du valde att citera en utvald del för att framställa det som att jag här och nu stödjer Dumpens sjuka verksamhet.

Det enda problemet Dumpen har belyst är att uthängning inte är en bra metod.

Jag tog bort en del och som inte hade med det jag besvarade att göra, för att du skulle förstå vad jag bemötte. Jag ersatte det med tre punkter för att markera att det var en beskuren kommentar, enligt kutym. Läs inte in andra avsikter och tillskriv inte mig sådant såna som du uppenbart tänker och gör.

Jag tycker att offentligt avslöjande är en effektiv metod. Gäddsamhället, det inkluderar gubbslem som tror det är okej att skriva sexuellt till flickor och pojkar på Ponnyspel och Roblox och överallt där barn och kvinnor finns, tänker en gång till och inte ser det som okej. Det stoppar normaliseringen, markerar för unga att det inte är något de behöver stå ut med för "världen bara är så" och får dem att förstå att det inte är ett beteende de själva ska repetera. Jag tycker dock att polisen kan sköta det. Att publicera namn och bild offentligt anser jag berättigat vid den här typen av samhällsförstörande handlingar, särskilt när de bagatelliseras konsekvent på ställen som den här tråden.
Citera
2024-05-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Förekommer väldigt mycket tarvlig argumentation här.
Tror dock ingen, vare sig "sida", ifrågasätter hur viktig problematiken med övergrepp mot barn är. Jag tillhör gruppen som är starkt mot dumpens arbetsätt gällande de exponerande publiceringarna. Ingen positiv effekt kan påvisas, medan de negativa konsekvenserna för gäddans omgivning är omfattande och väl dokumenterade.
Därtill kommer de tveksamheter som finns runt dumpens ekonomiska motiv, mycket underliga samarbeten, brist på insyn, nyckfullhet osv.
Sammantaget gör detta att jag ifrågasätter deras egentliga motiv, och varför de insisterar på att orsaka så mycket skada när det så enkelt hade kunnat begränsas. Att skaran av sympatisörer i hög grad är drivna av hat är dessutom uppenbart. Dels genom kommentarer, men också genom hur gäddor och anhöriga behandlas.

Jag har vänt åt andra hållet o var innan emot Dumpen men har ändrat åsikt.
Jag tror att de bidrar med en liten förbättring men att det såklart behövs ske andra åtgärder också. Har all förståelse o sympati med familjerna till de sk gäddorna (inte med gäddorna dock-de tar själva beslutet trots att de vet att det är fel o får ta konsekvenserna).
Jag också sett förödelsen av de familjer vars dotter el son blivit sexuellt utnyttjade.
Jag kan bara tala för mig själv men skulle som fru till ngn med den här typen av sexuell gränslöshet hellre gå igenom den kris som en uthängning orsakar än att leva ovetandes. För mina barn skulle jag såklart känna förtvivlan men ändå glad att inget barn -inkluderat mina egna- ska utsättas för det gränslösa beteendet. Och nej jag tror inte att de enbart får kontakt med Dumpen utan att de har andra offer också.
Att folk känner ett sådant hat kan jag också förstå. Det är ett alldeles för allvarligt brott, alldeles för vanligt o har alldeles för låga straff.
Hur finansieringen går till har jag alldeles får liten insikt i men tycker att å andra sidan efter att ha sett både Socialtjänsten o bup på nära håll att de skattepengar som går till dessa verksamheter är ytterst tveksamma. På något sätt behöver de finansiera dumpen o jag har inte bättre förslag än reklam o frivilliga doneringar
Citera
2024-05-09, 13:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
I praktiken är det inte olagligt alls.

Kan du ge exempel på en enda person som dömts för medhjälp för att ha sålt sex?
Koppleri, tror dock inte detta är aktuellt i detta fall, men aldrig prövat. Som de gjort ställt ut en person för att locka fram gäddan blir det koppleri, men för det behövs det förmodligen en älta avsikt till sex. Svårigheten för Dumpen blir det att kunna bevisa det inte var för att sammankoppla gäddan och personen för sex.
Citera
2024-05-09, 13:58
Medlem
Citat:

Och såna som dig ska man ha som barnens försvarare.... suck. Vidhåller att du har en trist ton... dessutom var min fråga om vad du hade för metoder som var bättre inte passiv aggressivitet utan ren nyfikenhet. Är glad att jag inte delar värderingar med någon som dig.
Senast redigerad av medea1 2024-05-09 kl. 14:15.
Citera
2024-05-09, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Koppleri, tror dock inte detta är aktuellt i detta fall, men aldrig prövat. Som de gjort ställt ut en person för att locka fram gäddan blir det koppleri, men för det behövs det förmodligen en älta avsikt till sex. Svårigheten för Dumpen blir det att kunna bevisa det inte var för att sammankoppla gäddan och personen för sex.
Det vi pratade om var huruvida en prostituerad gör något olagligt, vilket inte är fallet.

Citat:
12 § Den som främjar eller på ett otillbörligt sätt ekonomiskt utnyttjar att en person har tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning, döms för koppleri till fängelse i högst fyra år.

Det faller på sin egen orimlighet att man kan utnyttja sig själv. Och det är heller inte koppleri i Dumpens fall av just den anledningen du nämner. Det är inga som helst svårigheter för Dumpen beträffande detta. Det kommer aldrig prövas för att det är helt uppenbart att det aldrig skulle leda till en fällande dom för koppleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in