2024-05-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
De var efter med hyran i Eslöv.
Hur tror du då att de kan få hyra en hel lägenhet på fem rum och kök?

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftade sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
https://web.archive.org/web/20231201010625/https://sveabunkern.files.wordpress.com/2023/12/lunds-tingsratt-b-6683-22-aktbil-172-protokollbilaga-brottsplatsundersokning.pdf

Den vita dörren från altanen är faktiskt ytterdörren till bostaden som leder till en hall (och inte vardagsrummet som jag trodde).
Tror du att en familj på 8 pers bodde i en liten hall? All info du behöver om deras boendesituation finns i FUP på sid 1 i tråden. Broottsplatsundersökning tex. Så läs på och sluta svamla om mrKoll (som inte har koll men det har däremot polis och myndigheter.)
EDIT: Där är också en väldigt tydlig ritning av bostadens alla rum i två våningar.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-08 kl. 16:36.
Citera
2024-05-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Man både hoppas och inte hoppas på nåt underligt sätt. Man vill ju å ena sidan ha reda på så mycket som möjligt men å andra sidan så unnar man ju tösen att få gå vidare med livet och lägga allt det där hemska bakom sig.
Så länge det inte är frågan om förhör så. Det ät ju vad Z själv berättar spontant för personer omkring henne som hon har förtroende för.
Tror Z kan lämna det bakom sig den dagen föräldrarna blivit rättvist dömda och börjat avtjäna sina fängelsestraff.
Citera
2024-05-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Daniel var skriven på Hasselrödsvägen 2 i Eslöv innan Löberöd.
Och Hasselrödsvägen ligger i Kungshult, Eslövs kommun.
Kungshult är en av de minst byarna i Eslövs kommun.
Nu har det blivit så rörigt med deras boende i tråden så bäst att vara tydlig.
Därnäst från huset i Kungshult flyttade de till huset (lägenhet,två vån.) i Löberöd som är en tätort intill Eslöv.
Löberöd är en kommungränsöverskridande tätort. Den största delen tillhör Eslövs kommun, men det finns också en mindre del som ligger i Höörs kommun.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-08 kl. 19:13.
Citera
2024-05-08, 19:21
Medlem
Hoppas "föräldrarna" grillas ordentligt.
Citera
2024-05-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
som jag fattar mrkoll så flyttade mamman till Storgatan 14 C den 2020-04-02, och sen flyttade hon därifrån 2022-06-30.
Vet dock inte hur pålitlig mrkoll är. Kan ju också vara jag som missuppfattat.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
De har ibland inte full koll mrkoll.
Men Daniel skulle då flyttat in 2022-06-30 enl. mrkoll?

Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Daniel var skriven på Hasselrödsvägen 2 i Eslöv innan Löberöd.

Rörigt var ordet!
Mamma J "flyttar" alltså FRÅN Löberöd samtidigt som pappa D "flyttar" TILL Löberöd....eller??
Citera
2024-05-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Och Hasselrödsvägen ligger i Kungshult, Eslövs kommun.
Kungshult är en av de minst byarna i Eslövs kommun.
Nu har det blivit så rörigt med deras boende i tråden så bäst att vara tydlig.
Därnäst från huset i Kungshult flyttade de till huset (lägenhet,två vån.) i Löberöd som är en tätort intill Eslöv.
Löberöd är en kommungränsöverskridande tätort. Den största delen tillhör Eslövs kommun, men det finns också en mindre del som ligger i Höörs kommun.

Jo, där tror jag att de flesta hänger med
Men det finns ju tydligen lite olika uppgifter på vilka datum man har flyttat in i lgh i Löberöd och att J och I inte har samma inflyttningsdatum ....Jag spekulerade i ifall det är någon typ av bidragsskäl som ligger bakom de olika datumen. Att man har velat kunna lyfta ett högre bostadsbidrag t.,ex.
Citera
2024-05-08, 20:15
Medlem
Cupcake86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geminigirl
Någon som vet mer om den stackars flickans omfattande skador i underlivet? Är det pappan som gjort det?

Lyssnade på en podd nu, där man får höra delar ur den riktiga rättegången.
Flickan har blivit penetrerad både i anal och vagina (av vad är dock oklart, och mamman säger sig inte veta något om det under rättegången).
Och vid förhör har Z nämnt att mamman "pillat på hennes snippa".

Mamman låter ju minst sagt efterbliven och väldigt omogen när hon ger sina svar.
Stackars flicka, det är så mycket värre än bara ättikan.
Citera
2024-05-08, 20:59
Medlem
Citat:
Jo, där tror jag att de flesta hänger med
Men det finns ju tydligen lite olika uppgifter på vilka datum man har flyttat in i lgh i Löberöd och att J och I inte har samma inflyttningsdatum ....Jag spekulerade i ifall det är någon typ av bidragsskäl som ligger bakom de olika datumen. Att man har velat kunna lyfta ett högre bostadsbidrag t.,ex.
Jag tycker alla i tråden ska bortse från mr.Koll och inte röra till det mer.
Det framgår i fup var det bott inne i Eslöv innan de flyttade till huset i Kungshult och hur länge de bodde där. Och sedan när de flyttade därifrån till huset (lägenheten) i Löberöd och när de blev tagna i förvar.
Det har ingen betydelse var de valt att skriva sig för fallet ändå. Eller om de "bidragsfuskat". De är ju inte åtalade för bidragsfusk.
Båda föräldrarna har varit skrivna hemma där de bott. Sedan jan 23 har de inget eget hem längre, enligt Jasmin i förhör. De hade ju inte längre några inkomster att betala hyra, värme o andra räkningar för. Så därför kommer fängelsedömda oftast ut som bostadslösa såvida de själv inte lyckats hyra ut bostaden i andra hand till pålitlig person som betalar hyran. En släkting tex som de kan lita på. Enligt bostadslagen får fängslade stå kvar skrivna på senaste adressen. Någonstans posten kan skickas till och sedan eftersändas till fängelse (el. häkte) antar jag. Detta med tanke på livet och återanpassningen till samhället efter avtjänat straff. För att det ska se snyggt ut när de söker bostad eller jobb sedan.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-08 kl. 21:54.
Citera
2024-05-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tycker alla i tråden ska bortse från mr.Koll och inte röra till det mer.
Det framgår i fup var det bott inne i Eslöv innan de flyttade till huset i Kungshult och hur länge de bodde där. Och sedan när de flyttade därifrån till huset (lägenheten) i Löberöd och när de blev tagna i förvar.
Det har ingen betydelse var de valt att skriva sig för fallet ändå. Eller om de "bidragsfuskat". De är ju inte åtalade för bidragsfusk.

Nej, det har ingen betydelse för fallet så - rätt!
Men det kan ju vara intressant ändå även om det inte förändrar nåt med fallet....det säger ju en del om J och D som personer.
Jag vet inte riktigt varför du hakar upp dig så mycket på det...🤔 Diskussionen uppkom ju när någon (minns inte namnet) påstod att alla brott har skett i Kungshult och att lgh i Löberöd bara var en täckmantel.
Sen allting annat som du skriver om i inlägget ovan (har tagit bort en del) är ingenting som du behöver förklara för mig. I get it you know 😏
Citera
2024-05-08, 22:13
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Men det kan ju vara intressant ändå även om det inte förändrar nåt med fallet....det säger ju en del om J och D som personer.
Jag vet inte riktigt varför du hakar upp dig så mycket på det...🤔 Diskussionen uppkom ju när någon (minns inte namnet) påstod att alla brott har skett i Kungshult och att lgh i Löberöd bara var en täckmantel.
Sen allting annat som du skriver om i inlägget ovan (har tagit bort en del) är ingenting som du behöver förklara för mig. I get it you know 😏

Så är det. 😊 Det kan säga en del om dem om även bidragsfusk funnits med i bilden.
DI satt ju och skröt på jobbet om hur lätt man lurade systemet.
Jag skrev ut vad som stod i FUP - adresserna samt årtalen eftersom uppgifterna i mrkoll ibland inte stämmer.
Senast redigerad av Lilett 2024-05-08 kl. 22:44.
Citera
2024-05-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cupcake86
Lyssnade på en podd nu, där man får höra delar ur den riktiga rättegången.
Flickan har blivit penetrerad både i anal och vagina (av vad är dock oklart, och mamman säger sig inte veta något om det under rättegången).
Och vid förhör har Z nämnt att mamman "pillat på hennes snippa".

Mamman låter ju minst sagt efterbliven och väldigt omogen när hon ger sina svar.
Stackars flicka, det är så mycket värre än bara ättikan.

Ja de är så mycket värre. De är fruktansvärt
Citera
2024-05-08, 23:53
Medlem
Citat:
Jag förklarade allmänt. Eftersom det blivit en hangup på vilka adresser de varit och är skrivna på.
Vilket ställer till med oreda i tråden, då det inte är helt säkra källor.
Vilket inte har med fallet att göra.

Angående hur de är som personer.
Jag tror att de hade goda intentioner från början. Tex har DI adopterat JIs älsta son mycket ordentligt när de blev ett par. Det hade varit smartare om han inte gjort det eftersom att de då fått underhållsbidrag för sonen varje månad. Men det brydde de sig inte om då. Så jag tror att det här med dålig ekonomi har kommit smygande efter hand med dyrare bostadskostnader (kallhyra) samt ohälsa/arbetslöshet hos föräldrarna.
DI verkar ha lite omoral angående sitt wabbande men annars tror jag inte det varit nåt. Mer än att de försöker få ut på olycksfallsförsäkring för W och Z. (Dvs de tror att de har rätt till det.) Och det tycks som att de försöker göra både W och Z mer sjuka än vad de är för att få nån slags inkomst för att vårda dem hemma. Det verkar så, som du säkert också känner till. EDIT: Och just det hör till fallet pga motivbild. Men polisen bryr sig nog inte om DI wabbat lite för mycket. Men det finns med bland vittnesuppgifterna. Så hade det förekommit bidragsfusk så hade det nog stått i FUP:
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-09 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in