Citat:
Ursprungligen postat av
MrsGossip
Nej, det har ingen betydelse för fallet så - rätt!
Men det kan ju vara intressant ändå även om det inte förändrar nåt med fallet....det säger ju en del om J och D som personer.
Jag vet inte riktigt varför du hakar upp dig så mycket på det...🤔 Diskussionen uppkom ju när någon (minns inte namnet) påstod att alla brott har skett i Kungshult och att lgh i Löberöd bara var en täckmantel.
Sen allting annat som du skriver om i inlägget ovan (har tagit bort en del) är ingenting som du behöver förklara för mig. I get it you know 😏
Jag förklarade allmänt. Eftersom det blivit en hangup på vilka adresser de varit och är skrivna på.
Vilket ställer till med oreda i tråden, då det inte är helt säkra källor.
Vilket inte har med fallet att göra.
Angående hur de är som personer.
Jag tror att de hade goda intentioner från början. Tex har DI adopterat JIs älsta son mycket ordentligt när de blev ett par. Det hade varit smartare om han inte gjort det eftersom att de då fått underhållsbidrag för sonen varje månad. Men det brydde de sig inte om då. Så jag tror att det här med dålig ekonomi har kommit smygande efter hand med dyrare bostadskostnader (kallhyra) samt ohälsa/arbetslöshet hos föräldrarna.
DI verkar ha lite omoral angående sitt wabbande men annars tror jag inte det varit nåt. Mer än att de försöker få ut på olycksfallsförsäkring för W och Z. (Dvs de tror att de har rätt till det.) Och det tycks som att de försöker göra både W och Z mer sjuka än vad de är för att få nån slags inkomst för att vårda dem hemma. Det verkar så, som du säkert också känner till. EDIT: Och just det hör till fallet pga motivbild. Men polisen bryr sig nog inte om DI wabbat lite för mycket. Men det finns med bland vittnesuppgifterna. Så hade det förekommit bidragsfusk så hade det nog stått i FUP: