2024-05-08, 02:13
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej, jag uttryckte mig slarvigt. I brist på nya nyheter lyssnade jag på tröga DI i gamla rättegången.
JIs släpiga, entoniga röst är ännu bättre att lyssna på om man har svårt att somna. Från rättegången.

De tycks vara empatistörda båda två. Hur kan de sitta och se filmer på den tillfrisknade dottern utan att bli känslomässigt berörda.
Efter att hon varit så nära döden. Och bara vifta bort allt allvarligt hon säger med ett, -Jag vet inte varför hon säger så? Som förälder skulle man bli väldigt förskräckt och ledsen om ens barn sa något sådant om en och verkligen fundera om man gjort något galet som ens barn kunde missförstå på detta sätt.
Men de tycks inte reagera normalt på något hon säger.

Det är så svårt att förstå, som om de stängt av alla känslor för Z. Men förvånad att det inte brister för någon av dem efter all denna tid när de ser filmer och lyssnar på hennes ord..
Senast redigerad av Lilett 2024-05-08 kl. 02:16.
Citera
2024-05-08, 02:19
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Läser det som hon stod skriven på denna adress från 2022-06-30? Men jag kan tolka det fel..
som jag fattar mrkoll så flyttade mamman till Storgatan 14 C den 2020-04-02, och sen flyttade hon därifrån 2022-06-30.
Vet dock inte hur pålitlig mrkoll är. Kan ju också vara jag som missuppfattat.
Senast redigerad av Dopy 2024-05-08 kl. 02:23.
Citera
2024-05-08, 02:22
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
som jag fattar mrkoll så flyttade mamman till Storgatan 14 C den 2020-04-02, och sen flyttade hon därifrån 2022-06-30.
Vet dock inte hur pålitlig mrkoll är.

De har ibland inte full koll mrkoll.
Men Daniel skulle då flyttat in 2022-06-30 enl. mrkoll?
Senast redigerad av Lilett 2024-05-08 kl. 02:52.
Citera
2024-05-08, 02:38
Medlem
Citat:
Det är så svårt att förstå, som om de stängt av alla känslor för Z. Men förvånad att det inte brister för någon av dem efter all denna tid när de ser filmer och lyssnar på hennes ord..
Det tycker förhoppningsvis hovrätten också. Nu har de ju fått nån sorts diagnos även om de inte är psykiskt sjuka. Tyvärr är det maskat i RPU. Men det tråden tycks vara överens om är att de har störningar inom cluster B. Kanske även NPD diagnos. Och så klart har rätten tillgång till deras omaskade RPU. Det är säkert jobbigt också att sitta i rättegång. Så kanske de stänger av av den anledningen också. JI ritar och tittar ned.
Citera
2024-05-08, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leiass
Ja det gör hon verkligen. Kan inte släppa hur hon haft en så traumatisk uppväxt och sedan utsätter sin dotter för liknande trauma. Hon kan inte ens titta upp när videon på hennes dotter spelas. Vet inte vem av föräldrarna som är mest korkad.
Ja det är ju det man misstänker iallafall. Ja det är konstigt att sexuella förövare ofta har blivit utsatta själv för sexuellt övergrepp som barn. Kanske det är ett sätt att hantera sin egen ångest? Det sägs att JI lider av Post traumatiskt stress syndrom. Jag vet inte hur man blir så, som det misstänks iallafall.
Vi får se om det kommer fram mer från Z genom hennes fostermamma.
Citera
2024-05-08, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast om man kollar mrkoll så var i alla fall mamman skriven på adressen Storgatan 14 C från 2020-2022

JI var skriven på Storgatan 14 C från och med 2022-06-30.
Citera
2024-05-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tror du verkligen att det är någonting som överhuvudtaget har hänt i Löberöd. Det som de hyrde var bara ett rum och hur kan en hel familj med så många barn bo i ett rum? Nej, allting har hänt i Kungshult enligt mina tankar.

Var har du fått detta ifrån?
Z har ju, enligt egen utsago, varit inlåst i tvättstugan, hindrats från att gå i skolan, och fått i sig ättikan under tiden i Löberöd.
Dessutom så har ju både grannar och en syster till J vittnat om brännskador på Z under den perioden.
Och det här med ett rum....vad svamlar du om??
Citera
2024-05-08, 13:30
Medlem
Citat:
De har ibland inte full koll mrkoll.
Men Daniel skulle då flyttat in 2022-06-30 enl. mrkoll?

Var har Daniel varit skriven innan dess då? Vet man det?
Funderar mest på ifall D har låtit bli att skriva sig där av bidragsskäl eller något i den vägen.
De verkar ju inte ha varit direkt främmande för bidragsfusk om man säger så...
Citera
2024-05-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja det är ju det man misstänker iallafall. Ja det är konstigt att sexuella förövare ofta har blivit utsatta själv för sexuellt övergrepp som barn. Kanske det är ett sätt att hantera sin egen ångest? Det sägs att JI lider av Post traumatiskt stress syndrom. Jag vet inte hur man blir så, som det misstänks iallafall.
Citat:
Vi får se om det kommer fram mer från Z genom hennes fostermamma.

Man både hoppas och inte hoppas på nåt underligt sätt. Man vill ju å ena sidan ha reda på så mycket som möjligt men å andra sidan så unnar man ju tösen att få gå vidare med livet och lägga allt det där hemska bakom sig.
Citera
2024-05-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ett till inlägg att spekulera i.

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftade sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

Vad ska man spekulera i med det inlägget menar du?
Citera
2024-05-08, 15:10
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Funderar mest på ifall D har låtit bli att skriva sig där av bidragsskäl eller något i den vägen.

Bra fråga. Det kan mycket väl handla om (ytterligare) bidrag.
Angående adresserna så i Aktbilaga 168
framgår:
- Olaga frihetsberövande på Hasselrödsvägen 2
2020-04-01-2022-06-30.

- Grov frihetskränkning, grov misshandel, synnerligen grov misshandel på Storgatan 14
2022-06-30-2022-12-24.
Senast redigerad av Lilett 2024-05-08 kl. 15:40.
Citera
2024-05-08, 16:28
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Daniel var skriven på Hasselrödsvägen 2 i Eslöv innan Löberöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in