2024-05-03, 23:02
Medlem
nickeheaads avatar
Kikade av en händelse på sista fredagsliven med Knapptryckarna (3 Maj) och Håkan Bergmark medverkade och påstod på något sätt att Deep Purple haft konsert i Skellefteå (på 70-talet) och Håkan var inbjuden som ung att spela några låtar innan som "förband". Men att det dessutom varit tekniskt problem, så HB spelade tillsammans med Deep Purple i bakgrunden.

Nu offrade jag 15 minuter av mitt liv och kollat upp om ens Deep Purple spelat i Skellefteå eller någon annanstans i Norrland. De har endast återkommande spelat i Göteborg, Stockholm och Malmö när det varit här i Sverige. (källa: https://www.purple.de/dirk/purple/mark2.php )

I sedvanlig ordning ljuger mytomanen. Jag kan personligen säga att det är lätt att "gå på" hans snack om man inte känner till hans historia. Jag har inget egentligt syfte att hänga ut honom, men då han har så otroligt stor tittarskara och faktiskt påverkar andra, är det helt enkelt ett moraliskt ansvar att bidra (som många andra), med sanningen.

Jag funderar på göra en video om det här, inte för min egna skull, utan få folk som hyllar sådana mytomaner att de själva, skall inse. Mest irriterande är dessa mytomaner som förstör för alla seriösa aktörer som försöker göra skillnad. Så kanske blir en video med alla sammanställda videoklipp.

Blir bara så j-kla trött på dessa Mytomaner som har ett sådant stort bekräftelsebehov, de ljuger och förstör för alla andra som faktiskt lägger ner tid för undersöka vad som är sant eller inte.

Edit 1:Från Liven med Ulf (också en mytoman), spolat fram när HB skryter om Deep Purple: https://www.youtube.com/live/fdanurzarrQ?si=XBfuwhfAC0yiKL-i&t=7327

Edit 2: De verkar även spelat i Falun och Karlshamn och andra småorter (fast på senare tid), men inte Skellefteå . Källa: http://www.sweconpos.com/deeppurple.htm
Senast redigerad av nickeheaad 2024-05-03 kl. 23:21.
Citera
2024-05-04, 00:02
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Kikade av en händelse på sista fredagsliven med Knapptryckarna (3 Maj) och Håkan Bergmark medverkade och påstod på något sätt att Deep Purple haft konsert i Skellefteå (på 70-talet) och Håkan var inbjuden som ung att spela några låtar innan som "förband". Men att det dessutom varit tekniskt problem, så HB spelade tillsammans med Deep Purple i bakgrunden.

Nu offrade jag 15 minuter av mitt liv och kollat upp om ens Deep Purple spelat i Skellefteå eller någon annanstans i Norrland. De har endast återkommande spelat i Göteborg, Stockholm och Malmö när det varit här i Sverige. (källa: https://www.purple.de/dirk/purple/mark2.php )

I sedvanlig ordning ljuger mytomanen. Jag kan personligen säga att det är lätt att "gå på" hans snack om man inte känner till hans historia. Jag har inget egentligt syfte att hänga ut honom, men då han har så otroligt stor tittarskara och faktiskt påverkar andra, är det helt enkelt ett moraliskt ansvar att bidra (som många andra), med sanningen.

Jag funderar på göra en video om det här, inte för min egna skull, utan få folk som hyllar sådana mytomaner att de själva, skall inse. Mest irriterande är dessa mytomaner som förstör för alla seriösa aktörer som försöker göra skillnad. Så kanske blir en video med alla sammanställda videoklipp.

Blir bara så j-kla trött på dessa Mytomaner som har ett sådant stort bekräftelsebehov, de ljuger och förstör för alla andra som faktiskt lägger ner tid för undersöka vad som är sant eller inte.

Edit 1:Från Liven med Ulf (också en mytoman), spolat fram när HB skryter om Deep Purple: https://www.youtube.com/live/fdanurzarrQ?si=XBfuwhfAC0yiKL-i&t=7327

Edit 2: De verkar även spelat i Falun och Karlshamn och andra småorter (fast på senare tid), men inte Skellefteå . Källa: http://www.sweconpos.com/deeppurple.htm

Håkan berättar 9:30 in i fredagsliven att han jobbar som personlig assistent åt han som äger gården utanför Jönåker där Håkan tidigare har bott. Han som knappt kan ta hand om sig själv.
Citera
2024-05-06, 14:08
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad

Kapten Håkan Bergmark har bott i 8 år i staterna (USA) därav hans perfekta amerikanska. Enligt säkra uppgifter från Öbverste Macgregor så har han faktiskt varit kapellmästare åt PRINCE, en av de absolut största! Men att verifiera alla uppgifter är inte det enklaste!
Citera
2024-05-06, 15:16
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Kapten Håkan Bergmark har bott i 8 år i staterna (USA) därav hans perfekta amerikanska. Enligt säkra uppgifter från Öbverste Macgregor så har han faktiskt varit kapellmästare åt PRINCE, en av de absolut största! Men att verifiera alla uppgifter är inte det enklaste!

Om uppgifterna inte enkelt går att verifiera är de per definition inte säkra.
Citera
2024-05-06, 15:43
Medlem
tjenaretjenares avatar
1960 Håkan är ett år bor med sina föräldrar en tre år äldre syster och en ett år yngre lillebror i Yttervik.
1970 samma familjeförhållanden, bor i Skellefteå kommun.
1975 han bor på Styrmansgatan i Ursviken Skellefteå kommun o syrran bor inte hos dem.
1980 Håkan bor kvar på Styrmansgatan men resten av familjen har flyttat ut, in har en brittisk familj med föräldrar födda tidigt 40tal och barn födda på 70talet in. Håkan står dock skriven kvar där jag har jämfört med olika källor.
1985 Håkan är borta ur folkbokföringen (utvandrad?).
1990 Håkan tillbaka i Sverige denna gång i Malmö med två döttrar födda i USA och en fru som är född i Argentina men med engelskt pass. Det som ter sig udda här är Håkan står som gift 1982 och från som gift 1989.
2000 Håkan bor i Kista står skild från 1991 och barn samt frun är utvandrade härifrån.
Citera
2024-05-06, 19:30
Medlem
3N37s avatar
I dagens Lunchklubb så presenterade HB ett schema över hur världen styrs.
Lite förenklat så finns "Globalisterna". Det Militärindustriella komplexet högst upp.
I nivån under så finns WEF och USA. Därunder FN/WHO, EU och CIA. På kanten finns Bill Gates.
Nivån under finns Sveriges Riksdag och partiernas kanslier.
Ett liknade schema presenterades för ca 20 år sedan av den F.d riksdagsledamoten Siv Persson och hennes advokat i ett program med Robert Aschberg. Den stora skillnaden var att högst upp så fanns General Electric istället. Men CIA fanns med här också. Har också för mig att ASEA fanns med på ett hörn.
Siv P är definitivt värd en egen tråd.
Senast redigerad av 3N37 2024-05-06 kl. 20:29.
Citera
2024-05-07, 00:26
Medlem
Citat:

Jo att verifiera att Håkan Bergmark skulle ha ledigt Prince orkester är väldigt enkelt att verifiera!
Vet man något om Prince så vet man att han ledde sitt band själv och var en utomordentligt duktig musiker som inte behövde Håkan Bergmarks enorma kunskaper om absolut allt.

Var och hur o när säger han det?
Är väl bara att skriva och fråga McGregor! tror du att HB är den enda svensk som kan engelska?

Visserligen ryktades det att Prince var Bisexuell liksom HB omges av liknande rykten skulle väl vara därför då?
Senast redigerad av Koktiskit 2024-05-07 kl. 00:32.
Citera
2024-05-08, 16:02
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Om uppgifterna inte enkelt går att verifiera är de per definition inte säkra.

Fakta är att jag personligen lyssnat på kapten Bergmark när han pratade med legenden SMOOKRING...de pratade förstås jazz!
Beträffande ölen ARBOGA, 7, 3% har jag nu testat den till maten, det är den godaste öl jag druckit utan överdrift!
Dr Hakan Bergmark har onekligen bra smak!
Citera
2024-05-08, 16:15
Medlem
Citat:
Fakta är att jag personligen lyssnat på kapten Bergmark när han pratade med legenden SMOOKRING...de pratade förstås jazz!
Beträffande ölen ARBOGA, 7, 3% har jag nu testat den till maten, det är den godaste öl jag druckit utan överdrift!

Smeknamnet var väl ändå "Smoke Rings" (Leif H Andersson)
Citera
2024-05-08, 16:40
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Smeknamnet var väl ändå "Smoke Rings" (Leif H Andersson)

Tack för att Du rättade mig, helt rätt, hans namn var "Smoke Rings" - en verklig legend, en av de största!
Citera
2024-05-08, 17:35
Medlem
Citat:

Känns som du följer tant Gaymark väldigt nära?
Nog ingen större skillnad på er två.
Två alkade Losers som påstår saker utan bevis.
Du låter förälskad i Tant Håkan?
Senast redigerad av Koktiskit 2024-05-08 kl. 17:38.
Citera
2024-05-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koktiskit
Känns som du följer tant Gaymark väldigt nära?
Nog ingen större skillnad på er två.
Två alkade Losers som påstår saker utan bevis.
Du låter förälskad i Tant Håkan?

Skillnaden är väl att Leo tycks ha synnerligen begränsade kunskaper i engelska, till skillnad från HB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in