Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-05-08, 12:43
Medlem
Trams om avslöjande av troll inom SD. Har inte blivit den publicitet som tänkt.

Är inte A Lindberg ett troll eller SVT genom deras påverkansaktioner
Vad är det SD gjort som är så kontroversiellt??
Objektivitet tack.
Senast redigerad av jonte400 2024-05-08 kl. 12:48.
Citera
2024-05-08, 12:56
Medlem
..och de två nu exponerade mullvadsjournalisterna lär ha svårt att hitta nya jobb 🙂
Citera
2024-05-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det verkar enormt objektivt. Kan du bevisa dina påståenden eller försöker du bara rädda ditt jobb på kansliet?

(antar att det är endemiskt att folk som fuskar, bryter mot lagen och gör annan skit antar att alla andra också borde göra det så det är inte mer än rätt. Så kan förstå att det känns underligt. Men välkommen ut i solskenet!)
Jag förstår inte vad som är så kontroversiellt? Andra partier har också influencers. S har ju påverkan genom landets största kvällstidning. Dessutom mängder med propaganda genom fackliga led. SVT har ju fått stark kritik för att bara anställa människor på vänsterkanten
Citera
2024-05-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400

Objektivitet tack.

Att försöka påverka är en sak. Att manipulera en helt annan.
Varför ska man försvara oärlighet och falskhet? Tilliten faller ju sönder. Och nej, absolut nej, det där är inte ett parti jag vill ha att leda mitt land!
Citera
2024-05-08, 13:11
Medlem
Prodelins avatar
TV4 har låga tittarsiffror, de är desperata, de försöker rädda kanalen ekonomiskt och tror en sån här sak skulle rädda dom, patetisk kanal som borde lagts ner för länge sen
Citera
2024-05-08, 13:12
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varför ska man försvara oärlighet och falskhet? Tilliten faller ju sönder. Och nej, absolut nej, det där är inte ett parti jag vill ha att leda mitt land!

Nej för du vill ha partier som leder landet till ännu mer förfall, knasbollar som du som är orsaken till Sveriges tillstånd idag.
Citera
2024-05-08, 13:19
Medlem
SVT TV media riktar in sig på att svartmåla SD.
Alla partier och företag har "influencers".

Sist var det trollfabrik hos S.

https://www.arbetarbladet.se/artikel/debatt-om-socialdemokratisk-trollfabrik-ar-det-sista-s-behover/
Citera
2024-05-08, 13:20
Medlem
No-n-sences avatar
Alla partier har väl sitt propagandamaskineri? Precis om utländska intressenter försöker påverka i den mån de har behov och möjlighet.

Har inte hängt med, men vilka faktafel påstår man att SD sprider?

En släkting brukade beklaga sig över att när han var med i SSU så blev dom instruerade att skriva insändare i vissa ämnen och försöka framstå som en vanlig Svensson. Och det var på 70-talet.
Citera
2024-05-08, 13:24
Avstängd
Citat:

Det är ju svårt efterblivna människor som dig som gör att landet är i kaos.
Rösträtten kanske inte skall vara ovillkorlig, man kanske skall ha någon slags minimun nivå på IQ, utbildning, förmåga att försörja sig själv eller liknande..?
Har du ansökt om att få vårdare/ledsagare för du borde vara berättigad till det.
Citera
2024-05-08, 13:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det verkar enormt objektivt. Kan du bevisa dina påståenden eller försöker du bara rädda ditt jobb på kansliet?

(antar att det är endemiskt att folk som fuskar, bryter mot lagen och gör annan skit antar att alla andra också borde göra det så det är inte mer än rätt. Så kan förstå att det känns underligt. Men välkommen ut i solskenet!)
Påståendet är kanske klumpigt formulerat, men ändock helt korrekt. Socialdemokratin har haft informationshegemoni sedan TV'n kom, man har en egen tidning som följer de senaste åsikterna ryggradslöst trots att man svor vid dem förra veckan, och man använder dessutom LO's kanaler för samma desinformation.

Så vad ska bevisas mer än det?
Citera
2024-05-08, 13:42
Medlem
Citat:

Nej jag försvarar inte oärlighet och falskhet. Det jag menar är om du ser på S så är det ett långt mycket värre parti när det gäller att manipulera
Citera
2024-05-08, 15:02
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400

Objektivitet tack.
Det de gjort är i korthet samma sorts hjärntvätt som Nazisterna gjorde i Tyskland och samma som Putin gjort i Ryssland. Vet du exempelvis om att iRyssland är en stor del av befolkningen för ett krig mot Sverige då Svenska myndigheter omhändertar barn bara för attderas föräldrar har en felaktig religion eller politisk åsikt än styret. Vi har inte ens fria val vilket gör att Ryssarna vill göra Sverige till en lydstat.
Om man läser lite psykologi och då ämnet hjärntvätt så ser man en röd tråd i Sverige som började 2010.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in