2024-05-03, 22:41
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronzest
Enligt SkD ska pappans vittnesmål innehålla annat. Undrar om han ändrar sin utsaga?

” Pappans advokat Anders Elvingsson utlovade dock att han kommer att presentera sitt försvar på ett lite annorlunda sätt den här gången när det blir försvarets tur.
– Det kommer att bli en hel del förändringar jämfört med tingsrätten, sade han till media under lunchpausen.”

Måste inte hovrätten godkänna att man har nya vittnesmål? De kanske har gjort det? För annars brukar ju det normala vara att bara spela upp alla vittnesmål från tingsrätten, kanske komplettera med någon enskild fråga som kan ha uppstått.
Citera
2024-05-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Är avsaknaden av dörrhandtaget bekräftat eller är det inte med i gäringsbeskrivningen ? Vill minnas jag sett en bild dörren utan inre handtaget.

Här finns bild på dörrhandtaget i denna artikeln.

Ättiksskadade flickans ord: Pappa vägrade ge mig kläder

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QaamJ/attiksskadade-flickans-ord-pappa-vagrade-ge-mig-klader
Citera
2024-05-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det handlar om två frihetsberövande. Dels i Tvättstugan i Löberöd som hade dörrhantaget avskruvat.
Det vi pratar om nu är det tidigare frihetsberövandet i Zs gamla hem på rummet i Kungshult.

Enligt mitt tycke tänker jag att brottet är begånget i huset i Kungshult. Boendet i Löberöd skulle antagligen fungera som täckmantel så att inte hela fallet skulle uppdagas att det hade hänt i huset i Kungshult.
Citera
2024-05-04, 00:01
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Måste inte hovrätten godkänna att man har nya vittnesmål? De kanske har gjort det? För annars brukar ju det normala vara att bara spela upp alla vittnesmål från tingsrätten, kanske komplettera med någon enskild fråga som kan ha uppstått.

Partnerna har åberopat ny bevisning i sina yrkanden.
Det stämmer att det normala är att inspelade förhör spelas upp, men det går också att begära tilläggsförhör eller omförhör.
Citera
2024-05-04, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Enligt mitt tycke tänker jag att brottet är begånget i huset i Kungshult. Boendet i Löberöd skulle antagligen fungera som täckmantel så att inte hela fallet skulle uppdagas att det hade hänt i huset i Kungshult.
Det handlar om flera olika brott begångna under ca 3 års tid.
Som sträcker sig över två olika boende. Huset i Kungshult samt senare huset i Löberöd.
EDIT: Och det allvarligaste brottet, nedfrysningen och ättikan som närapå kostade Z livet hände definitivt i Löberöd.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-04 kl. 01:14.
Citera
2024-05-04, 04:24
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

Citat:
Som sträcker sig över två olika boende. Huset i Kungshult samt senare huset i Löberöd.
EDIT: Och det allvarligaste brottet, nedfrysningen och ättikan som närapå kostade Z livet hände definitivt i Löberöd.

Ottoplommon har rätt.
Någon täckmantel var det inte frågan om utan det finns en enklare förklaring. Familjen blev helt enkelt uppsagda från huset i Kungshult eftersom de inte betalade hyran. Js syster J*safines ex DO ägde huset.

Flytten skedde på så vis att Js andra syster med pojkvän engagerades som gratis flytthjälp. DI berättade vad som skulle flyttas och sen avvek han från platsen. Prylarna var inte nedpackade. Zs ”sovrum” skulle lämnas ifred enligt hans instruktion. Resten av pinalerna lämnades kvar. Det luktade klorin överallt för DI skulle ha gjort ett försök att städa. I ”sovrummet” luktade det urin.
Kvar stod fastighetsägaren med ett stökigt saneringsobjekt tillika brottsplats.
(Aktbilaga 196)
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-05-04 kl. 04:33.
Citera
2024-05-04, 13:11
Medlem
Var finns fungerande länk till RPU??
Citera
2024-05-04, 14:56
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Var finns fungerande länk till RPU??

Inlägg #9351
Citera
2024-05-05, 13:21
Medlem
Citat:

Tror du verkligen att det är någonting som överhuvudtaget har hänt i Löberöd. Det som de hyrde var bara ett rum och hur kan en hel familj med så många barn bo i ett rum? Nej, allting har hänt i Kungshult enligt mina tankar.
Citera
2024-05-05, 13:54
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att det är någonting som överhuvudtaget har hänt i Löberöd. Det som de hyrde var bara ett rum och hur kan en hel familj med så många barn bo i ett rum? Nej, allting har hänt i Kungshult enligt mina tankar.

De hyrde inte bara ett rum, vart har du fått det ifrån? De hyrde ett hus där.
Citera
2024-05-05, 17:11
Medlem
Citat:
Du får nog läsa på ordentligt innan du tänker något alls om detta. Huset i Löberöd var två våningar liksom huset i Kungshult.
Det finns fakta o till o med en dom (som nu är överklagad o pågår i HR).
Länk till fup finns på sid 1 i tråden.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-05 kl. 18:10.
Citera
2024-05-05, 23:47
Medlem
Citat:
Du får nog läsa på ordentligt innan du tänker något alls om detta. Huset i Löberöd var två våningar liksom huset i Kungshult.
Det finns fakta o till o med en dom (som nu är överklagad o pågår i HR).
Länk till fup finns på sid 1 i tråden.

DI är skriven på Storgatan 14C i Löberöd enligt mrkoll.se. Storgatan 14C är en lägenhet på 140kvm 5rok / 13600 kr/mån Kallhyra. Det finns också två personer till som är skrivna på denna adress enligt mrkoll.se. Innan var också JI skriven där enligt mrkoll.se. Så kan du förklara detta i så fall till mig?

Om Storgatan 14C i Löberöd

https://objektvision.se/Beskriv/220025555
Senast redigerad av Braskamin58 2024-05-05 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in