2024-05-07, 22:50
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Mamman tycks vara 13 år gammal. När hon pratar i förhören låter hon som en trotsig tonåring när hon blir sur. Förövrigt som en förvirrad tonåring. DI som jag lyssnade på igår igen, låter heller inte särskilt gammal. Han har väldigt svårt att uttrycka sig. Tyckte nästan synd om honom igår för han låter helt korkad. Men det är han faktiskt inte. Att föräldrarna tycks oberörda är ju inte bara sorgligt utan också väldigt talande och säkerligen något rätten noterar.

Var kan man höra honom från igår om man inte var på plats?
Han är iaf empatistörd, inga normala känsloyttringar från någon av dem.
Senast redigerad av Lilett 2024-05-07 kl. 22:55.
Citera
2024-05-07, 23:14
Medlem
Citat:
Mamman tycks vara 13 år gammal. När hon pratar i förhören låter hon som en trotsig tonåring när hon blir sur. Förövrigt som en förvirrad tonåring. DI som jag lyssnade på igår igen, låter heller inte särskilt gammal. Han har väldigt svårt att uttrycka sig. Tyckte nästan synd om honom igår för han låter helt korkad. Men det är han faktiskt inte. Att föräldrarna tycks oberörda är ju inte bara sorgligt utan också väldigt talande och säkerligen något rätten noterar.

Ja det gör hon verkligen. Kan inte släppa hur hon haft en så traumatisk uppväxt och sedan utsätter sin dotter för liknande trauma. Hon kan inte ens titta upp när videon på hennes dotter spelas. Vet inte vem av föräldrarna som är mest korkad.
Citera
2024-05-07, 23:17
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leiass
Ja de berättade att de hade tagit bort bruset under filmen. Det var tydligt att hon sa något med att det inte luktade gott. Absolut inte att det känner jag igen. Det var sorgligt att se hur obemärkta föräldrarna var av det hela. Mamman satt och ritade som ett barn

Tack för din rapportering!

Har det framkommit något nytt från försvararnas håll, eller är det fortfarande bara åklagaren som håller framställan?
Citera
2024-05-08, 00:10
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Tack för din rapportering!

Har det framkommit något nytt från försvararnas håll, eller är det fortfarande bara åklagaren som håller framställan?

Försvarets sakframställan är planerad till den 13 maj om hovrätten håller sig till förhandlingsplanen. Så det dröjer till nästa vecka.
Citera
2024-05-08, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag får inte ihop hur du tror att dem bara hyrt 1 av 5 rum, vem tror du bodde i dem andra 4 rummen?
Finns det inte bilder i FUPen ifrån båda husen?

De var efter med hyran i Eslöv.
Hur tror du då att de kan få hyra en hel lägenhet på fem rum och kök?

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftade sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Citera
2024-05-08, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Var kan man höra honom från igår om man inte var på plats?
Han är iaf empatistörd, inga normala känsloyttringar från någon av dem.
Nej, jag uttryckte mig slarvigt. I brist på nya nyheter lyssnade jag på tröga DI i gamla rättegången.
JIs släpiga, entoniga röst är ännu bättre att lyssna på om man har svårt att somna. Från rättegången.

De tycks vara empatistörda båda två. Hur kan de sitta och se filmer på den tillfrisknade dottern utan att bli känslomässigt berörda.
Efter att hon varit så nära döden. Och bara vifta bort allt allvarligt hon säger med ett, -Jag vet inte varför hon säger så? Som förälder skulle man bli väldigt förskräckt och ledsen om ens barn sa något sådant om en och verkligen fundera om man gjort något galet som ens barn kunde missförstå på detta sätt.
Men de tycks inte reagera normalt på något hon säger.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-08 kl. 01:25.
Citera
2024-05-08, 01:27
Medlem
Citat:
Jag får inte ihop hur du tror att dem bara hyrt 1 av 5 rum, vem tror du bodde i dem andra 4 rummen?
Finns det inte bilder i FUPen ifrån båda husen?

Ett till inlägg att spekulera i.

Citera
2024-05-08, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
De var efter med hyran i Eslöv.
Hur tror du då att de kan få hyra en hel lägenhet på fem rum och kök?

Nej, de struntade i att betala hyran. Fastighetsägaren D.O var en svåger till dem.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-08 kl. 01:31.
Citera
2024-05-08, 01:35
Medlem
Citat:
Nej, de struntade i att betala hyran. Fastighetsägaren D.O var en svåger till dem.

Om adress.

Citera
2024-05-08, 01:41
Medlem
Citat:
Om adress.

Men nu diskuterar vi väl inte huset i Kungshult.
Utan "huset" lägenheten i Löberöd!
EDIT: Din källa *KaffeUtan.... har fel. DO svågern äger ej huset i Löberöd utan huset i Kungshult där de bodde först.
I Löberöd bodde de till tidigt i januari 23. Din källa skriver dessutom utan hänvisning. Fattar ej vad hen yrar om.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-08 kl. 01:47.
Citera
2024-05-08, 01:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ett till inlägg att spekulera i.

Fast om man kollar mrkoll så var i alla fall mamman skriven på adressen Storgatan 14 C från 2020-2022
Citera
2024-05-08, 02:08
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Fast om man kollar mrkoll så var i alla fall mamman skriven på adressen Storgatan 14 C från 2020-2022

Läser det som hon stod skriven på denna adress från 2022-06-30? Men jag kan tolka det fel..

Sedan står DI skriven på Storgatan från 22-06-30..
Senast redigerad av Lilett 2024-05-08 kl. 02:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in