2024-05-07, 16:11
Medlem
Malouises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Undantag görs som sagt för fängelsedömda enligt folkbokföringslagen (1991:481), min fetning:
9 § En vistelse anses inte leda till ändrad bosättning om den föranleds enbart av
1. befattning som politiskt tillsatt tjänsteman eller uppdrag att biträda som politiskt sakkunnig inom Regeringskansliet,
2. tjänstgöring enligt lagen (1994:1809) om totalförsvarsplikt,
3. vård vid en institution för sjukvård, vård av unga, kriminalvård eller vård av missbrukare, eller
4. vistelse i skyddat boende.

En person som regelmässigt tillbringar dygnsvilan endast på en fastighet där han eller hon med tillämpning av första stycket inte ska anses bosatt, anses bosatt på den fastighet som han eller hon med hänsyn till omständigheterna i övrigt kan anses ha sin starkaste anknytning till.
Självklart, om det är en villa eller bostadsrätt.
Om du däremot hyr ditt boende och säger upp lägenheten så blir det en helt annan sak.
Den nya hyresgästen får plötsligt ansvar över dina skulder, eftersom du är bokförd där.
En kompis till mig har råkat ut för detta, han var schysst och lät en kille ställa sin husvagn på sin tomt. Killen bokförde sig där och hade tydligen en skuld hos fogden
Kan tillägga att husvagn och kille redan var borta när fogden kom.
Citera
2024-05-07, 17:10
Medlem
Reportern är här!

Jigin fortsatte sitt anförande. De visade videon med Z när de gjorde blindtest. När hon skulle lukta på ättika. De visade bilder på familjen där Z inte var med. Och åklagaren hade med sig ättika som hon lät andra lukta på
Citera
2024-05-07, 17:11
Medlem
Kan verkligen rekommendera att gå!
Citera
2024-05-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leiass
Reportern är här!

Jigin fortsatte sitt anförande. De visade videon med Z när de gjorde blindtest. När hon skulle lukta på ättika. De visade bilder på familjen där Z inte var med. Och åklagaren hade med sig ättika som hon lät andra lukta på
Tack! Så bra att jag inte skrämde bort dig.
En fråga om du kan.
Hur reagerade Z när hon luktade på ättikan i blindtestet? Tex om hon rynkade på näsan eller på annat sätt värjde sig?
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-07 kl. 18:17.
Citera
2024-05-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En fråga om du kan.
Hur reagerade Z när hon luktade på ättikan i blindtestet? Tex om hon rynkade på näsan eller på annat sätt värjde sig?

Ja hon rynkade på näsan. Men hon pratade rätt otydligt. Hon sa något i stil med att det luktade inte gott
Citera
2024-05-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ja hon rynkade på näsan. Men hon pratade rätt otydligt. Hon sa något i stil med att det luktade inte gott
De lär ha förbättrat ljudkvaliten på filmen.
Förra gången hävdade försvaret (föräldrarna) att Z skulle ha sagt "Det här känner jag igen" efter att hon luktat på ättikan.
Men du uppfattade iallafall att hon sa något i stil med att " det luktade inte gott".
Det låter lovande. Tack för svar!
Citera
2024-05-07, 21:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om du förstorar upp bild nr 2 så ser du att det är en dörr där till höger. Och tittar man på hitta.se om FH så ser du att det är Storgatan 14C i Löberöd. Det kan väl inte vara så svårt att tyda eller? Och sedan har DI och JI hyrt ett rum i den 5 rum o kök om 140 kvm lägenheten. Det kan väl inte heller vara så svårt att tyda eller? Så DI och JI har hittat på alla konstens saker allt för att vilseleda och för att försöka att komma undan straff.

Jag har lyssnat på Youtube så jag vet vad jag pratar om och jag har även läst alla artiklar samt googlat på deras adresser så mer behöver jag inte för att förstå deras bluffmakeri.
Jag får inte ihop hur du tror att dem bara hyrt 1 av 5 rum, vem tror du bodde i dem andra 4 rummen?
Finns det inte bilder i FUPen ifrån båda husen?
Citera
2024-05-07, 21:08
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag får inte ihop hur du tror att dem bara hyrt 1 av 5 rum, vem tror du bodde i dem andra 4 rummen?

Det stämmer och det framgår att de hyrde hela lägenheten. Därav att mamman kunde ramla i trappan.
Citera
2024-05-07, 21:22
Medlem
Citat:
De lär ha förbättrat ljudkvaliten på filmen.
Förra gången hävdade försvaret (föräldrarna) att Z skulle ha sagt "Det här känner jag igen" efter att hon luktat på ättikan.
Men du uppfattade iallafall att hon sa något i stil med att " det luktade inte gott".
Det låter lovande. Tack för svar!

Ja de berättade att de hade tagit bort bruset under filmen. Det var tydligt att hon sa något med att det inte luktade gott. Absolut inte att det känner jag igen. Det var sorgligt att se hur obemärkta föräldrarna var av det hela. Mamman satt och ritade som ett barn
Citera
2024-05-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ja de berättade att de hade tagit bort bruset under filmen. Det var tydligt att hon sa något med att det inte luktade gott. Absolut inte att det känner jag igen. Det var sorgligt att se hur obemärkta föräldrarna var av det hela. Mamman satt och ritade som ett barn
Mamman tycks vara 13 år gammal. När hon pratar i förhören låter hon som en trotsig tonåring när hon blir sur. Förövrigt som en förvirrad tonåring. DI som jag lyssnade på igår igen, låter heller inte särskilt gammal. Han har väldigt svårt att uttrycka sig. Tyckte nästan synd om honom igår för han låter helt korkad. Men det är han faktiskt inte. Att föräldrarna tycks oberörda är ju inte bara sorgligt utan också väldigt talande och säkerligen något rätten noterar.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-07 kl. 22:15.
Citera
2024-05-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han tror att han har gjort ett scoop när han kollade på mr.koll,se och upptäckte att de bor två andra personer i lägenheten,. Vilket inte är konstigt då föräldrarna betalade sista hyran i slutet på dec 2022. Sedan jan 23 har de ju varit frihetsberövade och saknar inkomst samt alla bidrag, då barnen är utplacerade i familjehem. Så självklart är lägenheten uthyrd till ny familj. Med tanke på det här brottets natur (frihetsberövandet, ättikan och nedkylning mm färska sårskador) så är det fantastiskt att någon kan tro att det begicks i ett rum med 8 personer boendes där. Nästan lite underhållande.
Med så många vittnen till brottet hade det varit löst förlängesedan.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-07 kl. 22:19.
Citera
2024-05-07, 22:30
Medlem
Liletts avatar
Citat:
En fråga om du kan.

Du kan se på denna inspelning, 3.40 in i klippet, hur hon reagerar. Hon säger ”aj..det där sved” när hon luktar på ättikan.

https://www.tv4play.se/klipp/ee907843d82cc372bf3d/video-attiksfallet-i-eslov-har-ar-flickans-egna-ord-fran-forhoren
Senast redigerad av Lilett 2024-05-07 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in