2024-05-07, 19:40
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Ayari, Modesto och Pittas är de som ryker vad det verkar.

Intäkter är bra att skaffa men det är personalkostnaderna som sticker ut vid snabbanalys. Inte bra att de ökar från en redan relativt sett väldigt hög kostnadskostym.

Dags att slakta dyra kontrakt och varsla de som utanför spelartruppen inte är kritiskt nödvändiga skulle jag gissa.
Citera
2024-05-07, 19:47
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
i nuet?

så om Djurgårn går om Gnaget i helgen så är de bättre då? Håller du på så varje omgång?

vilket jävla skämt

Exakt så. Tabellen visar hur lagen är just nu. Inget skämt.
Citera
2024-05-07, 19:57
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag tror fan JG kommer leverera när han kommer tbx från sin skada.
Leverera vad? Pizza?
Citera
2024-05-07, 20:03
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Ska vi byta?
Riktigt jävla uselt idag av oss. Det känns som vi inte kommer någonstans i vårt spel överhuvudtaget. Jag som va med på 90-talet när vi åkte ur CL semifinalen mot Barcelona på straffar undrar mest vad fan hände med vårt fina lag egentligen? Mår bara skit ikväll och behöver väl skriva av mig. Gajs förtjänade faktiskt segern.

Blåvitt höll i bollen mycket. Spelade bra kortpassningsspel men var totalt impotenta framför målet.
Det är tydligt att det behövs en Berg-typ för att Blåvitt ska vinna matcher.

Om du var med på 90-talet borde du veta att Blåvitt inte åkte ut mot Barcelona på straffar.

Jag var med 86 när Blåvitt slog Barca hemma och åkte ut på straffar på bortaplan (fast bortamatchen såg jag på tv)
Citera
2024-05-07, 21:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Då kan ni glömma tredjeplatsen som var förbokad!

Cypriotiska Protathlima skriver nämligen att Ekpolo väntas lämna Apollon Limassol och skriva på för BK Häcken när hans kontrakt med klubben löper ut under sommaren.

Stämmer detta? Isf vad tycker du om det?
Citera
2024-05-07, 21:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Cypriotiska Protathlima skriver nämligen att Ekpolo väntas lämna Apollon Limassol och skriva på för BK Häcken när hans kontrakt med klubben löper ut under sommaren.

Från början sågs han som en Judas som förtjänade tomater av den gode Trazke

Nu ses han som en frälsare om han kommer
Citera
2024-05-07, 22:12
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

En back är väl aldrig fel om det är till rätt pris.
Citera
2024-05-07, 22:13
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/gwPb85/aik-nya-ekonomiska-small-minus-37-5-miljoner-pa-driften

Det här förvånar mig inte det minsta, aik hade noll stålar redan från början, men har spenderat pengar som om de vore mff på svindyra (i lönekrav) spelare som är i en ålder då de knappt kommer generera några stålar om de säljs vidare.

Varför valde exempelvis Pittas aik före häcken? Den enda anledningen var ju att de erbjöd högre lön. Påminner lite om hur blåvitt lassade in pengar på dyra värvningar tidigare år, vilket var en bidragande anledning till att de är där de är idag.
Citera
2024-05-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Trots att Aik sålde Kusi Asare så gör man uruselt kvartalsresultat:

Minns diskussioner i vintras där vissa fick det att låta som Aiks ekonomi mår bra, och man inte hade någon förståelse för varför Kusi Asare slumpades bort. Alla varningslampor lyste.
På vissa låter det fortfarande så:
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Rapporten visar väl mest hur lite pengar AIK fick för både Kusi Asare och Otieno.

Att de går back kvartal ett är väl helt normalt sett till hur matchintäkterna ser ut. Inget större fel på AIKs ekonomi vad jag kan se även om vissa verkar vilja påstå det efter varenda rapport.
Citera
2024-05-07, 22:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
[url]
Varför valde exempelvis Pittas aik före häcken? Den enda anledningen var ju att de erbjöd högre lön. Påminner lite om hur blåvitt lassade in pengar på dyra värvningar tidigare år, vilket var en bidragande anledning till att de är där de är idag.

Må´så vara, men han lär ju varit värd det
Citera
2024-05-07, 22:51
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Må´så vara, men han lär ju varit värd det

Jag tror dock att spelare i utlandet hört talas om AIK DIF MFF Blåvitt bla så man har en uppfattning innan man kommer till Sverige inte lika många som hört talas om Häcken eller Kalmar
Citera
2024-05-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
På vissa låter det fortfarande så:
Att AIK skulle vara tvungna att sälja Saletros exempelvis som framhävdats hör stämmer ju inte. Får väl se på kvartal 2 vad driften kommer ligga på årsbasis.

Citat:
Varför valde exempelvis Pittas aik före häcken? Den enda anledningen var ju att de erbjöd högre lön.
Karln har väl iofs inte gjort ett enda mål på konstgräs så att han inte valde Häcken är inget konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Funderar på Svarta massan, är de bara donatorer eller är de investerare som vill ha avkastning?

De har lånat ut 33 miljoner men har de fått något tillbaka?
Det är väl snarare typ 10 miljoner som lånats vad jag förstått eller lånade man mer sedan? Skulderna som listas är väl förbetalda säsongskort där skulden utgörs av fotbollsmatcher.

Men för att svara på din fråga så ska det vara lån med ”låg” ränta.
Senast redigerad av Ahmed945 2024-05-07 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in