2024-05-07, 16:35
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
I backspegeln tycker jag att man skulle gjort sig av med ballast innan man signar ny tränare och låta honom vara med i värvningarna, men inser att det är svårt. Nu lär det förhoppningsvis ske en del i sommaren, men fan vet...
Är väl både schysstare och bäddar mycket bättre inför säsongen. Känns som en cirkus fram och tillbaka med spelare som Kurtulus, Erabi, Vagic osv som ena sekunden ska lämna men nästa så är de kvar och är 110% fokuserade på Bajen.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ja jag tycker nog Ardaguler var lite väl diplomatisk där...
Kanske liiiite i överkant då Om vi säger så här: jag tror att AIK kan spela med Guidetti i någon kapacitet men att slänga ut honom o säga typ "spela som Pittas är du snäll" så är det bäddat för att ge hatarna runkmaterial livet ut. Men förväntningar är inte stora direkt, vi snackar om en kille som höll samma nivå som Ola Kamara 2023
Citera
2024-05-07, 16:59
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Är väl både schysstare och bäddar mycket bättre inför säsongen. Känns som en cirkus fram och tillbaka med spelare som Kurtulus, Erabi, Vagic osv som ena sekunden ska lämna men nästa så är de kvar och är 110% fokuserade på Bajen.

Kanske liiiite i överkant då Om vi säger så här: jag tror att AIK kan spela med Guidetti i någon kapacitet men att slänga ut honom o säga typ "spela som Pittas är du snäll" så är det bäddat för att ge hatarna runkmaterial livet ut. Men förväntningar är inte stora direkt, vi snackar om en kille som höll samma nivå som Ola Kamara 2023
Kamara hade en dubbelt så hög poängskörd som Guidetti förra säsongen!

Så försök inte sminka grisen är du snäll. Det går inte komma ifrån att Guidetti är den mest misslyckade värvningen i svensk fotbolls historia. Kamara är usel men han är fan ingen Guidetti.
Citera
2024-05-07, 18:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Jag tänker mer på spelare som Kralj, Pinas, Vagic mfl som ska vara bärande men inte håller måttet.
Citera
2024-05-07, 18:15
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Kamara hade en dubbelt så hög poängskörd som Guidetti förra säsongen!

Så försök inte sminka grisen är du snäll. Det går inte komma ifrån att Guidetti är den mest misslyckade värvningen i svensk fotbolls historia. Kamara är usel men han är fan ingen Guidetti.
Får väl krypa till korset då

Citat:
Jag tänker mer på spelare som Kralj, Pinas, Vagic mfl som ska vara bärande men inte håller måttet.
Dem måste ju såklart bort helst igår men ville mer illustrera att det måste vart tufft för Hellberg att få kontinuitet och tydlighet i sina planer och vision. Sen att han tar sig an projektet att förvandla Vagic till en storspelare får han själv stå för.
Citera
2024-05-07, 18:31
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Dem måste ju såklart bort helst igår men ville mer illustrera att det måste vart tufft för Hellberg att få kontinuitet och tydlighet i sina planer och vision. Sen att han tar sig an projektet att förvandla Vagic till en storspelare får han själv stå för.
Det är ett dilemma alla tränare i elitfotboll får hantera hela tiden så det är ett ickeproblem i det stora hela.
Citera
2024-05-07, 18:32
Medlem
eternussermos avatar
Funderar på Svarta massan, är de bara donatorer eller är de investerare som vill ha avkastning?

De har lånat ut 33 miljoner men har de fått något tillbaka?
Senast redigerad av eternussermo 2024-05-07 kl. 18:34.
Citera
2024-05-07, 18:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Funderar på Svarta massan, är de bara donatorer eller är de investerare som vill ha avkastning?

De har lånat ut 33 miljoner men har de fått något tillbaka?

”Den Svarta Massan (DSM) är en ekonomisk förening som är skapad av AIK:are för AIK. Vi vill vara en del i det som bidrar till ett AIK i ekonomisk balans och med stora sportsliga framgångar. Vi ska finnas där för såväl de stora som de små idrotterna i AIK, både när det blåser kallt och när solen skiner.

Föreningens syfte är framförallt att vara ett ekonomiskt stöd för klubben i våra hjärtan. Långsiktighet, transparens och medbestämmande är grundpelarna i vår verksamhet. Vi vill vara en stabil och långsiktig partner till hela AIK och vi vill att våra medlemmar ska ha insyn i verksamheten samt ha möjlighet att påverka beslut gällande finansiering och andra viktiga frågor genom direktdemokrati.”

https://svartamassan.se/om-oss/
Citera
2024-05-07, 18:50
Medlem
Londons avatar
Ajaj.

Detta ser onekligen inte bra ut. Ljusglimten i mörkret är att kassaflödet är positivt men då såldes ju Jonah under perioden.

Frisören från Cypern lär redan vara såld typ. Har ni råd att behålla Saletros? Tvek på den va.
Citera
2024-05-07, 18:51
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
”Den Svarta Massan (DSM) är en ekonomisk förening som är skapad av AIK:are för AIK. Vi vill vara en del i det som bidrar till ett AIK i ekonomisk balans och med stora sportsliga framgångar. Vi ska finnas där för såväl de stora som de små idrotterna i AIK, både när det blåser kallt och när solen skiner.

Föreningens syfte är framförallt att vara ett ekonomiskt stöd för klubben i våra hjärtan. Långsiktighet, transparens och medbestämmande är grundpelarna i vår verksamhet. Vi vill vara en stabil och långsiktig partner till hela AIK och vi vill att våra medlemmar ska ha insyn i verksamheten samt ha möjlighet att påverka beslut gällande finansiering och andra viktiga frågor genom direktdemokrati.”

https://svartamassan.se/om-oss/
Jag har läst, men det svarar inte på min fråga, får de tillbaka något på sina lån, får de kanske till och med ränta?

Kanske är det inga lån vilket de påstår i samma källa.
Citera
2024-05-07, 18:53
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Ajaj.

Detta ser onekligen inte bra ut. Ljusglimten i mörkret är att kassaflödet är positivt men då såldes ju Jonah under perioden.

Frisören från Cypern lär redan vara såld typ. Har ni råd att behålla Saletros? Tvek på den va.
Ayari, Modesto och Pittas är de som ryker vad det verkar.
Citera
2024-05-07, 18:57
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ayari, Modesto och Pittas är de som ryker vad det verkar.
Då kan ni glömma tredjeplatsen som var förbokad!
Citera
2024-05-07, 18:59
Medlem
Jag tror fan JG kommer leverera när han kommer tbx från sin skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in