Citat:
Ursprungligen postat av
Gretagrisfantast
Tycker Linnéa och Emmy är båda snygga med härliga personligheter. Rosanna är varken vacker eller har någon fin insida. Hon verkar däremot ha en grandios personlighet.
Äh, give her a break. Det är värsta pressen på dem. De förväntas bli förälska sig och vända ut och in på sig själva inför ”experter” och tv-kameror. Fort ska det gå också. Vem hade pallat det?
Rosanna har lyckats slappna av och det går bra för dem nu.
Emmy och Christoffer går också starkt. Goda odds på dem.
Jimmi är för needy och vem som helst hade reagerat som Linnea som tvekar och behöver distans. Jimmi har också dialekten emot sig, förlåt Malmö, och jag vet att jag är inkonsekvent. Det är annorlunda när kvinnor pratar skånska/småländska.
Torsten och Anastasia har uppenbara problem. De har haft tydliga utmaningar inledningsvis; både med sig själva och varandra. Torsten har nog överskattat sin egen attraktivitet men det är två goa människor. Jag tror bara inte på dem tillsammans.
Bifogar också facit när det gäller tjejerna men har svårare att bedöma killar. Gör ett försök iaf, men de kan nog förtjäna ett poäng till:
Rosanna: 9 Vacker och, nu när hon slappnat av, med en trevlig personlighet.
Christoffer: 7 Vill vara cool och världsvan men har svårt med basala färdigheter som att vara nyfiken och fråga.
Emmy: 9 Vacker som en dag. Mysig, varm, rolig, glad och sympatisk. Ett kap. Håll hårt i henne. Hennes näsa ger henne bara karaktär. Inte ens Dumbo-öronen hade avskräckt mig. Tror jag. Sexig dialekt också.
Mattias: 6 Känslig, snäll kille. Växer nog med tiden.
Linnea: 6 Vackra ansiktsdrag. Fin personlighet med sunda värderingar. Det låter illa men hon hade tjänat på att tappa några kilo, vilket också stämmer in på Anastasia.
Jimmi: 3 Needy, klängig, tätt sittande ögon, stirrade blick, slapp kropp, jobbig dialekt. Uppförsbacke för Jimbo.
Anastasia: 5 Vackra ansiktsdrag. Att hon känt sig avvisad har väl inte lyft fram de bästa sidorna. (Jag borde kanske tycka synd om Jimmi, men kan inte riktigt det.) Har varit bakfull och råkat ut för anafylaktisk chock. Bra personlighet. Har potential att växa.
Torsten: 5 Inget fel på grabben. Han har väl överskattat hur stor hans attraktivitet är på det kvinnliga könet. En spenslig kropp och ett i övrigt pojkaktigt utseende. Jag satte en fyra tidigare men känner mig generös efter avsnitt 5.