2024-05-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Förut var det som så att man måste ett kvitto för att passera ut från snabbkassan. Nu har fler och fler butiker även installerat spärrar vid ”vanliga” kassorna. Vid en ICA så hittade jag inte smaken till redbull jag ville ha och skulle ut, då sa hon att jag måste gå ut via snabbkassan och där släpper dom ut mig.

Alla har känt pressen att inte handla nåt och sen gå ut samt tro att alla stirrar på en. Tror ni detta nya system ökar convertion raten då det definitivt finns konflikträdda personer som nu kommer köpa nåt bara för att få ett utpasseringskvitto?

Pressen ? Alla ?

Låter som du har mentala problem och dum nog att tro alla har samma problem som dig.

Aldrig hört någon haft problem med detta. Men jag känner få med mentala issues på denna nivå.

Så gör om gör rätt, inse detta är Ditt problem ingen annans.
Citera
2024-05-06, 15:12
Medlem
Det som jag inte förstår är att brandmyndigheterna tillåtet detta, vad händer vid en brand?

Perfekt för någon som ska göra ett terrordåd också, alla springer mot grindarna som eventuellt är låsta. Vansinnigt. Om ingen öppnar direkt för mig? Hur ska jag då komma ut? Kan de verkligen frihetsberöva mig så utan någon skälig misstanke? Jag slänger också per automatik kvitton och tar inte emot dem, sen står man där som ett fån framför grindarna som är låsta. Jag bojkottar dessa butiker, förstår inte att det kan vara lagligt.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2024-05-06 kl. 15:39.
Citera
2024-05-06, 15:41
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Hur ska jag då komma ut?
Är du i så dålig form att du inte kan ta dig över eller under grinden vid brand? https://static.bonniernews.se/bildix/api/images/462933f5-b8bc-46ad-be08-7feb6089d1ea.jpeg?fit=crop&w=1400&h=788
Citera
2024-05-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Är du i så dålig form att du inte kan ta dig över eller under grinden vid brand? https://static.bonniernews.se/bildix/api/images/462933f5-b8bc-46ad-be08-7feb6089d1ea.jpeg?fit=crop&w=1400&h=788

Klart jag kan, men tänk dig när hela butiken rusar mot utgången. Knappast optimalt, brandmyndigheten brukar bli extremt förbannade i hyreshus om någon ställt en cykel i en passage.

Och vad händer med folk i rullstol och rullator osv?
Senast redigerad av nyfikenskribent 2024-05-06 kl. 15:56.
Citera
2024-05-06, 15:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Klart jag kan, men tänk dig när hela butiken rusar mot utgången. Knappast optimalt, brandmyndigheten brukar bli extremt förbannade i hyreshus om någon ställt en cykel i en passage.

Och vad händer med folk i rullstol och rullator osv?

Du vet väl att personalen kan öppna?
Citera
2024-05-06, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du vet väl att personalen kan öppna?

Ja, om någon börjar skjuta så stannar personalen garanterat för att öppna grindarna åt dig? och i mindre butiker är inte kassorna alltid bemannade, de går iväg och gör annat då och då.
Citera
2024-05-06, 16:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Du kastar ur dig otroligt lågbegåvade kommentarer.

Butiken får inte stänga in dig.

Nämn ett evenemang där du behövt scanna entrebiljetten för att ta dig ut.

Så du har aldrig varit på en konsert eller match.
Citera
2024-05-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Har en polare som jobbar i en av de mer centrala butikerna i stan och de hade förr kopiöst mycker stöld i butiken. Absolut inte ovanligt att folk liksom bara stegade ut med ryggsäcken full med stulen mat. Det hela går ju liksom bara på några sekunder, så finns ingen vakt som hinner med på det. Finns kopiöst mycket narkomaner i stan som lever på det.

Du vet att grindarna gör nada för att stoppa det? Du MÅSTE ha sett personen ta något för att kunna hålla kvar någon och de har INTE rätt att kolla i väskor.
Citera
2024-05-06, 16:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”I tid?” Du menar under de 5 sek mellan kassan och spärren? Du är ett bra exempel på varför det inte fungerar med dessa spärrar.

Ja att rota runt i en påse medans man går kan ta längre tid än fem sekunder. Oj.
Citera
2024-05-06, 16:11
Medlem
Var inne på Willys Södervärn här i Malmö.

De har just en sådan utpassering. Blev förvånad då det inte är snabbkassa utan en vanlig kassa.

Men kan ju vara området som kräver detta.
Citera
2024-05-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så du har aldrig varit på en konsert eller match.

Har varit på mängder med matcher och konserter. Har aldrig behövt scanna någonting för att gå ut. In är en annan femma....
Citera
2024-05-06, 16:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja, om någon börjar skjuta så stannar personalen garanterat för att öppna grindarna åt dig? och i mindre butiker är inte kassorna alltid bemannade, de går iväg och gör annat då och då.

Var tar personalen vägen menar du? De som sitter i kassan gömmer sig nog först bakom den och de kan öppna grindarna. Annars så finns det på min lokala Willys en person som knatar runt med ett butikslarm runt halsen och med det kan han öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in