Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Färgas inte alla människor av sina personliga erfarenheter? Men vad gäller S*ga så kan det ju i teorin tänkas att hon struntade i p-piller ett tag eftersom hon kanske ville bli med barn trots att pojkvännen inte ville bli förälder?
Finns inget i FUP som talar för att hon skulle ha gjort detta. Nu är du ute och spekulerar utan att läsa i FUP. Du brukar ju inte orka det iofs.
Citat:
Men man ska väl inte tvinga andra människor att bli förälder mot sin vilja, det hela handlar om respekt och samtycke. Pojkvännen ville inte ha barn, S*ga ville ha barn. Detta skapade en konflikt med ödesdigra konsekvenser för henne, pojkvännen och alla inblandade.
Menar du att någon har tvingat Am*n att knulla utan skydd? Källa på det tack.
Citat:
Det betyder inte att det är ok att tvinga någon att bli förälder mot sin vilja. Detta kan skapa en ödesdiger konflikt. Titta bara på det aktuella fallet.
Se ovan. Förklara gärna på vilket sätt tvång skulle ha förekommit i samband med att Am*ns spermier befruktade Saga .
Citat:
Du vill skuldbelägga pojkvännen trots att vi inte vet om hon "råkade" hoppa över att ta p-pillren?
Ge oss en enda källa som antyder att så skulle ha varit fallet. T ex är det ju något som Am*n i så fall skulle ha sagt i förhör.
Ditt problem är att du aldrig orkar läsa FUPen.
Citat:
Du förespråkar alltså abort när den ena parten inte vill bli förälder?
Jag förespråkar ingenting. Det var du som tyckte att man inte borde tvinga en man att bli pappa. (Däremot brukar du inte ha något problem med att en kvinna tvingas bli mamma.

)
Citat:
Anser inte du att det låter märkligt att det bara är denna ena parten (kvinnan) som har makten här? Låter det jämställt? Pojkvännen kan ha hamnat i en omöjlig situation tack vare detta.
Det är ju så biologin fungerar. Jag ser verkligen ingen konkret lösning som inte skulle involvera tvångsmedel.
Jämställdhetsproblemet är lika mycket åt andra hållet. Kvinnan bär barnet och mannen kan välja att lämna henne i sticket.
Citat:
Du verkar utesluta en alternativ gärningsperson i det aktuella fallet? Fanns det inte närvaro av främmande DNA i kvinnans bostad?
Den frågan är grundligt utredd i FUP och svaret är nej. Du får läsa själv.
Citat:
Du verkar utesluta att hon kan ha utelämnat vissa viktiga fakta kring deras konflikt kring graviditeten?
Du verkar utelämna att hon är död och det går således inte att konfrontera henne kring vad hon har sagt eller inte.
Citat:
Sakta i backarna nu, ingen har blivit våldtagen i det aktuella fallet
Hur vet du det? Var står det någonstans?
Citat:
Det märks att du inte har någon större erfarenhet av kvinnor, inte heller är du någon bra förespråkare för jämställdhet när du propagerar för att män ska acceptera kvinnans val med argumentet att de sprider sin säd? Har inte kvinnor något eget ansvar för att skydda sig mot oönskade graviditeter?
Nu tramsar du. Du har ingen aning om vilken erfarenhet jag har av att leva med, uppfostra, arbeta med och umgås med kvinnor. (Omfattande på alla punkter.)
Framförallt ser jag kvinnor och män som individer och inte som stereotypa grupper.
Dina egna erfarenheter av kvinnor däremot är ju inte så goda enligt egen uppgift, och att ta ansvar för barn tycks ju inte heller vara din melodi, så jag förstår att detta fall trampar på en öm tå.
Men ska jag återgälda dina tramsiga generaliseringar så vågar jag påstå att dina kunskaper om hur normala män och fäder beter sig tycks tämligen begränsade.
Du får till och med en källa till det:
(FB) Bonde söker fru - 2006 och framåt (/mod)