Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det jag gillade mest med dagens avsnitt var att Pelle och Gustav snabbt fick ihop en Plan B (få alla att rösta i onödan) när Plan A (ta ut Pål med hjälp av immunitetsförgöraren) sket sig. Pelle är riktigt listig när det gäller att tänka i flera steg i själva spelet men kanske inte lika listig vad gäller andra saker.

Den lilla storyn från Gustav i örådet att han hittade en immunitet när han satt och sket var också underhållande.

Gustav har ett bra sätt att formulera sig och är tydligen genuint intresserad av Robinson som företeelse. Hoppas han vill skriva en bok om sitt äventyr och hur han upplever den här tv-underhållningen. Han är ju journalist så han kan nog skriva. Det vore faktiskt intressant att läsa.

Undrar hur många som kommer att komma in från Gränslandet den kommande veckan. Att Marcus återvänder imorgon vet vi ju men sen lär det väl bli minst en till.

Kommer man att ha tävlingar i Gränslandet varje dag under kommande vecka så att det kan bli ytterligare tre-fyra stycken in i Robinson från Gränslandet? Produktionen lär ju göra allt för att få in Alex i Robinson på nåt vis.

Det är för övrigt fyra avsnitt av Gränslandet kvar och fjorton avsnitt av Robinson. Det kan fortfarande hända allt möjligt.
Det är bara en som kommer in och är helt säker på att alex tar den
2024-05-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Pål känns lite som årets svar på Charlie. Jo, jag vet, att de är olika, men båda är ändå mycket omogna och socialt skeva individer som ställer till det utan att riktigt begripa hur och bra tv blir det.

Zayera liknar alltmer den australiske skrinnaren och OS-guldmedaljören, som nån nämnde ovan. Vore svinkul, om hon skulle vinna gående, medan de andra krockar och snubblar.

Pelle är sannolikt Robinsons största slughuvud genom tiderna och skulle förtjäna att vinna, men han lär ryka snart. Gustav kan nog halka vidare och stå som slutsegrare.

Pelle är så jävla PK hela tiden och borde med sina färgade ögonbryn gå och dränka sig om han läser här inne. Puckot ska säga till folk i örådet att "visa respekt" för förloraren när dem andra vill ge Zayera hejarop efter vad som såg ut att vara en spännande duell. Pelle, man kan walk and chew gum at the same time, med andra ord vara både ledsen för Karin som var din kamrat i spelet (undrar om du hade tagit upp samma sak om Karin förlorade duellen och inte vice versa) samtidigt som man kan vara glad för Zayeras skull. Man får inte heller glömma att puckot stod med händerna utsträcka när röstningen visade att någon annan skulle åka ut.

Just nu, alla får vinna förutom Pelle som jag hoppas åker ut nästa vecka baserat på allt gråtande i nästa episod.
2024-05-05, 12:42
Bannlyst
Värdelös säsong, dom enda som får åka hem är dom som hoppar av frivilligt.
2 åkte ut idag, men ändå inte..Sämsta jag sett.
2024-05-05, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollektivStraff
Den första kan jag svara på! Det är rätt mycket som Robble säger i örådet. Har man ett problem med Pål hjälper det inte att tissla och tassla. Men säger man till honom att man har ett problem så är han mycket duktig på att anpassa sig. Tror att det kan skära sig direkt med människor som jobbar mycket med sociala spel.
Och det är också en av hans fina kvalitéer att han är väldigt rak och ärlig.
Sen ska jag tillägga att det för mig känns klippt, känner rätt starkt att tv-Pål är Pål med mycket av sin givmildhet fråntagen sig? Tror t.ex. att matgrejen är ett socialt missförstånd, Pål tycker verkligen om att bjuda människor på mat.
Tror du att mycket är pga deras ilska att han tog bort mark?
2024-05-05, 13:01
Medlem
Zayera har fått hem hatbrev: https://www.instagram.com/p/C6i0qR6iSla/

Citat:
Idag hämtade jag posten från min ”bostad”. Där har jag fått min första hatbrev hemskickad. Spännande att folk letar upp min adress, och postar brevet. Poststämplad 2024-04-22 i Nässjö.

slängde upp en kopia här https://ibb.co/QDrs6Wg

2024-05-05, 13:04
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Skulle inte kalla Pål för mycket omogen men han är en av flera större elefanter och den minst smidiga av dem

Just därför jag finner honom mycket omogen. Han har noll koll på vad han river ner med snabeln och med långtida samverkan med andra lär sig folk i allmänhet att hålla styr på just sin snabel.
2024-05-05, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockiRamboTarzan
Pelle är så jävla PK hela tiden och borde med sina färgade ögonbryn gå och dränka sig om han läser här inne. Puckot ska säga till folk i örådet att "visa respekt" för förloraren när dem andra vill ge Zayera hejarop efter vad som såg ut att vara en spännande duell. Pelle, man kan walk and chew gum at the same time, med andra ord vara både ledsen för Karin som var din kamrat i spelet (undrar om du hade tagit upp samma sak om Karin förlorade duellen och inte vice versa) samtidigt som man kan vara glad för Zayeras skull. Man får inte heller glömma att puckot stod med händerna utsträcka när röstningen visade att någon annan skulle åka ut.

Just nu, alla får vinna förutom Pelle som jag hoppas åker ut nästa vecka baserat på allt gråtande i nästa episod.

Du behöver nog inte vara orolig. Pelle är sannolikt näste man till rakning.
2024-05-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockiRamboTarzan

Du kan ju göra som nåt stolpskott och skicka ett brev till Pelle om du nu är så upprörd haha
2024-05-05, 13:12
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
Zayera har fått hem hatbrev: https://www.instagram.com/p/C6i0qR6iSla/

slängde upp en kopia här https://ibb.co/QDrs6Wg

Vad betyder "Idag hämtade jag posten från min ”bostad”.? Sambo med någon tjej och bostaden står tom?
2024-05-05, 13:19
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0ll3
Har sett veckans avsnitt inkl gränslandet.

Sa ju att det. Spoilad av att produktionen lade in Påls kommentar där.
2024-05-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Man måste ha ett sånt tråkigt liv att man är så investerad i folk att man skickar brev till dom från ett realityprogram

Man har det nog inte bara tråkigt utan är nog tämligen störd också.
2024-05-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Tror du att mycket är pga deras ilska att han tog bort mark?

Tror definitivt att sista bron brändes där! Sen är jag inte alls förvånad att Pål tog ut honom, och tycker det är rätt orättvist när t.ex. Pelle går på honom för det och kallar honom småsint och patetisk bakom hans rygg.
Tycker Pål gjorde fel när han gick efter immuniteten, vilket jag också sett honom säga själv på instagram.
Men att hantera det genom att skälla ut honom inför gruppen och kalla på någon att använda sin immunitetsförgörare är ju antingen bara ett sätt att försöka etablera manlig dominans över Pål och sätta honom på plats, eller ett sätt att samla gruppen mot honom. Även det är ju riktigt dåligt socialt spel, eftersom Pål vet att Mark kommer göra allt för att få ut honom nu. Tycker det är konstigt när jag kollar på Marks sociala medier att han försöker framea det hela som någon sorts mogen konflikthantering, och märkligt att han delvis på det försöker etablera sig som någon sorts ”god manlighets-influencer”.
Det mogna där vore ju som Robble säger, att lugnt och sansat säga att du, det här du gjorde känner jag och många andra inte var okej, och sen ha ett allvarligt samtal baserat på det. Det här var ju bara att lacka på någon, vilket ju är mänskligt, men inte direkt något att gå och stoltsera över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in