Citat:
Ursprungligen postat av
ursula45
Tror du att mycket är pga deras ilska att han tog bort mark?
Tror definitivt att sista bron brändes där! Sen är jag inte alls förvånad att Pål tog ut honom, och tycker det är rätt orättvist när t.ex. Pelle går på honom för det och kallar honom småsint och patetisk bakom hans rygg.
Tycker Pål gjorde fel när han gick efter immuniteten, vilket jag också sett honom säga själv på instagram.
Men att hantera det genom att skälla ut honom inför gruppen och kalla på någon att använda sin immunitetsförgörare är ju antingen bara ett sätt att försöka etablera manlig dominans över Pål och sätta honom på plats, eller ett sätt att samla gruppen mot honom. Även det är ju riktigt dåligt socialt spel, eftersom Pål vet att Mark kommer göra allt för att få ut honom nu. Tycker det är konstigt när jag kollar på Marks sociala medier att han försöker framea det hela som någon sorts mogen konflikthantering, och märkligt att han delvis på det försöker etablera sig som någon sorts ”god manlighets-influencer”.
Det mogna där vore ju som Robble säger, att lugnt och sansat säga att du, det här du gjorde känner jag och många andra inte var okej, och sen ha ett allvarligt samtal baserat på det. Det här var ju bara att lacka på någon, vilket ju är mänskligt, men inte direkt något att gå och stoltsera över.