Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
Spontan tanke, det kan vara att mamman hämnas mot sin son. Faktum är att sonen gått ut i en välbesökt live med många tittare och inte bara tagit avstånd från sin mamma, han plockade ned mammans alla påståenden som rena lögner _och_ önskade livet ur sin mamma. Det som hände den kvällen gjorde tom intryck på mig.
Gällande sjukhusvåldet så händer det då och då att folk vaknar upp ur narkos kräkandes, med panikångest eller aggressivitet. Inte alls konstigt. Liknande kan hända av andra orsaker, feber, medicinering, generell ångest av att befinna sig i utsatt situation osv.
Att inte kunna ta ett nej, eller komma till insikt om att de har fel, eller få sin verklighetsbild bevisad som felaktig eller lögn, verkar vara mer än vad många ur den här gruppen kan hantera. Sedan tror jag att den gemenskap de byggt upp över TT är oerhört viktigt för dem, deras självbild och identitet. Effekten av att tillhöra en subgrupp är ett psykologiskt välkänt fenomen.
Jag vet ju inte exakt vad som gjorde att han fick nog och inte vill ha med henne att göra men ska man se till vad hon berättat så ser iaf jag en mamma som är van att komma och gå i sonens hem, egen nyckel, kommer till hans arbetsplats med mat (där kan det finnas kulturskillnad såklart men jag hade skämts om min mamma kom med mat till mig på jobbet).
Det är ingen navelsträng klippt där inte och hon ville ha kvar sin position som den kvinna som betyder mest för sonen.
Hon är ju en balkanmamma som hon kallar sig och de släpper aldrig sina barn.
Sen träffar han en tjej och hon har säkert försökt sitt bästa för att inte låta svartsjukan äta henne men när detta händer och tjejen säger ifrån att hon INTE vill att mamman ska åka till deras lägenhet när de inte är där, ojoj, en sån sak va nog ett hårt slag när då sonen kanske håller med.
Det där med att hon hade nyckel till hans hem verkar ju vara oerhört betydelsefullt för henne.
Så detta trauma med hjärtstopp där det är hans tjej som räddar honom, att mamman får en gräns satt, hon påstår ju att hon sov hos honom på sjukhuset men frun säger att det var hon som gjorde det osv, där slog det nog slint för hon blev "ersatt".
Därav är det väldigt noga också att deras giftermål var mot sonens vilja såklart.
Hela den här teorin hon byggt upp räddar henne från att ha blivit ersatt och förskjuten pga hennes gränslösa beteende, allt är mot hans vilja och hon ska rädda honom från dessa hemska människor som den hjälte och Balkanmamma hon är.
Pratar ju gärna om sig själv i tredje person också.