2024-05-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrauGRETAgris13
[

Vi kan börja med att stänga ner den här Flashback toaletten, den är redan översvämmad av gigantiskt stora egon med en iskall människo föraktande pro Soc psykopatisk livsåskådning, sådan här mylla som är bästa grogrund för nästa Breivik och laserman... En extremt obehaglig samling ni har här, av hatiska små sårade barn som vuxit upp till bittra gubbar och tanter som vill hämnas sin egen trasiga barndom på första bästa människa som redan ligger,... Typiska Socionomer med andra ord

Eller som det är: framgångsrika höginkomsttagare i olika branscher med trygga välmående barn.
Bara trötta på slasken som kostar pengar och aldrig borde blivit föräldrar.
Ljugande bottenskrap i samhället som tar resurser från skattebetalare
2024-05-02, 17:29
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Spontan tanke, det kan vara att mamman hämnas mot sin son. Faktum är att sonen gått ut i en välbesökt live med många tittare och inte bara tagit avstånd från sin mamma, han plockade ned mammans alla påståenden som rena lögner _och_ önskade livet ur sin mamma. Det som hände den kvällen gjorde tom intryck på mig.

Gällande sjukhusvåldet så händer det då och då att folk vaknar upp ur narkos kräkandes, med panikångest eller aggressivitet. Inte alls konstigt. Liknande kan hända av andra orsaker, feber, medicinering, generell ångest av att befinna sig i utsatt situation osv.

Att inte kunna ta ett nej, eller komma till insikt om att de har fel, eller få sin verklighetsbild bevisad som felaktig eller lögn, verkar vara mer än vad många ur den här gruppen kan hantera. Sedan tror jag att den gemenskap de byggt upp över TT är oerhört viktigt för dem, deras självbild och identitet. Effekten av att tillhöra en subgrupp är ett psykologiskt välkänt fenomen.

Jag vet ju inte exakt vad som gjorde att han fick nog och inte vill ha med henne att göra men ska man se till vad hon berättat så ser iaf jag en mamma som är van att komma och gå i sonens hem, egen nyckel, kommer till hans arbetsplats med mat (där kan det finnas kulturskillnad såklart men jag hade skämts om min mamma kom med mat till mig på jobbet).
Det är ingen navelsträng klippt där inte och hon ville ha kvar sin position som den kvinna som betyder mest för sonen.
Hon är ju en balkanmamma som hon kallar sig och de släpper aldrig sina barn.
Sen träffar han en tjej och hon har säkert försökt sitt bästa för att inte låta svartsjukan äta henne men när detta händer och tjejen säger ifrån att hon INTE vill att mamman ska åka till deras lägenhet när de inte är där, ojoj, en sån sak va nog ett hårt slag när då sonen kanske håller med.
Det där med att hon hade nyckel till hans hem verkar ju vara oerhört betydelsefullt för henne.

Så detta trauma med hjärtstopp där det är hans tjej som räddar honom, att mamman får en gräns satt, hon påstår ju att hon sov hos honom på sjukhuset men frun säger att det var hon som gjorde det osv, där slog det nog slint för hon blev "ersatt".
Därav är det väldigt noga också att deras giftermål var mot sonens vilja såklart.

Hela den här teorin hon byggt upp räddar henne från att ha blivit ersatt och förskjuten pga hennes gränslösa beteende, allt är mot hans vilja och hon ska rädda honom från dessa hemska människor som den hjälte och Balkanmamma hon är.
Pratar ju gärna om sig själv i tredje person också.
2024-05-02, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh

Berätta hur det kan vara billigare att ha 2-3 24/7 anställda hos familjer som ska ha stöd istället för LVU? Har du ens räknat på det?

En socialsekreterare med 35 000 kr i bruttolön kostar ca 342 kr/h. Så det är bara att räkna ut. Eftersom det handlar om att ersätta LVU så har bedömningen gjorts att föräldrarna inte kan vara ensamma med sitt barn, vilket innebär att du behöver kalkylera på 24/7-bemanning sju dagar i veckan.
2024-05-02, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Jag vet ju inte exakt vad som gjorde att han fick nog och inte vill ha med henne att göra men ska man se till vad hon berättat så ser iaf jag en mamma som är van att komma och gå i sonens hem, egen nyckel, kommer till hans arbetsplats med mat (där kan det finnas kulturskillnad såklart men jag hade skämts om min mamma kom med mat till mig på jobbet).
Det är ingen navelsträng klippt där inte och hon ville ha kvar sin position som den kvinna som betyder mest för sonen.
Sen träffar han en tjej och hon har säkert försökt sitt bästa för att inte låta svartsjukan äta henne men när detta händer och tjejen säger ifrån att hon INTE vill att mamman ska åka till deras lägenhet när de inte är där, ojoj, en sån sak va nog ett hårt slag när då sonen kanske håller med.
Det där med att hon hade nyckel till hans hem verkar ju vara oerhört betydelsefullt för henne.

Så detta trauma med hjärtstopp där det är hans tjej som räddar honom, att mamman får en gräns satt, hon påstår ju att hon sov hos honom på sjukhuset men frun säger att det var hon som gjorde det osv, där slog det nog slint för hon blev "ersatt".
Därav är det väldigt noga också att deras giftermål var mot sonens vilja såklart.

Hela den här teorin hon byggt upp räddar henne från att ha blivit ersatt och förskjuten pga hennes gränslösa beteende, allt är mot hans vilja och hon ska rädda honom från dessa hemska människor som den hjälte och Balkanmamma hon är.

Självklart är det så. Balkan präglas, mer eller mindre, av klan- och hederskultur. Vi kan tydligt se hur första generationen håller fast vid att deras barn ska gifta sig med en person från samma land och med samma religion (inte sällan islam).

Det är det jag menar med att hela gänget präglas av verklighetsflykt där de gömmer sig bakom sina historier, och det är av främsta betydelse att ingen kommer och sabbar deras narrativ.
2024-05-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921

Sonen och frun har varit i relation sedan de slutade gymnasiet i 18 år , de förlovade sig med förlovningsfest där mamman var med det naturliga steget därefter är giftermål . Mamman pratar att mamma, bror och styvfar var allt för sonen trots att sonens allt har varit frun sedan han var kring 18-19 år
2024-05-02, 19:24
Medlem
Hos F sitter kvinna vars barn togs som nyfödd när de var på utredningshem enligt kvinnan för att hon inte sov en natt för att barnet vaknade många gånger då skulle kvinnan skaffa sömntabletter för att ta igen sömn och tyckte att personalen skulle ta hand om barnet, hur mamman tänkt att hon skulle gjort hemma hemma är mycket oklart
2024-05-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hos F sitter kvinna vars barn togs som nyfödd när de var på utredningshem enligt kvinnan för att hon inte sov en natt för att barnet vaknade många gånger då skulle kvinnan skaffa sömntabletter för att ta igen sömn och tyckte att personalen skulle ta hand om barnet, hur mamman tänkt att hon skulle gjort hemma hemma är mycket oklart

Ett tydligt exempel på hur de miss och vantolkar situationen. Att det fanns anledning till ett utredningshem nämner hon inte. Sen: jamenvisst varsågod och sov ut med nyfödd bebis. Så bra att du skaffar sömnmedicin😂. Nä men hoppsan, var det inga Nannys som skulle passa upp henne😂😂
2024-05-02, 23:43
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag såg det också, borde inte Fia förstå hur dum hon ser ut som sitter och sväljer såna här historier eller är hon verkligen så dum att hon tror det är enda anledningen? Jag har så svårt att få in det att hon menar allvar med att soc tar barn bars för att de känner för det men samtidigt så visar hon ju att hon tror på det tydligen 😔
2024-05-03, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är snarare du som har problem att ta in information om soc och hur de jobbar bakom kulisserna.

Googla på Munkfors och LVU. Det är sannolikt toppen på ett isberg. Konstigt nog togs det knappt upp i msm trots att det är en megaskandal.

Att inte vara mottaglig för propaganda är ett friskhetstecken oavsett fråga.

Jag googlade Munkfors och ja de har omhändertagit fler barn än t.ex Karlstad och andra kommuner. Vad du missat är att man inte vet hur populationen ser ut där och om det finns t.ex. arbeten. Vi vet att arbetslöshet leder till fattigdom, alkoholism, annat missbruk o.s.v. där kan skon klämma. Sen måste du lära dig att läsa helheten och inte bara ingressen. Kommunen är granskad och en rad åtgärder är vidtagna sedan 2012 när det hela kom ut i media. Tolv år sedan alltså. Hur det är idag står inte att finna. I fattiga områden behöver fler barn hjälp än i rika områden så a man måste jämföra med likartade områden innan man spinner loss som du gör.
2024-05-03, 08:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Jag googlade Munkfors och ja de har omhändertagit fler barn än t.ex Karlstad och andra kommuner.
Ja och hur gick det till tror du? Hur var det möjligt att omhänderta så många barn? Det är för att det är soc som i princip bestämmer vilka barn som ska omhändertas och de kommer också omhändertas om det är vad soc vill. Det här handlar dock om familjer som inte sagt nej till hjälp, utan varit behov av hjälp i hemmet, men soc har inte velat lyssna på familjen och satt sig in i hjälpbehovet.

Citat:
Vad du missat är att man inte vet hur populationen ser ut där och om det finns t.ex. arbeten. Vi vet att arbetslöshet leder till fattigdom, alkoholism, annat missbruk o.s.v. där kan skon klämma. Sen måste du lära dig att läsa helheten och inte bara ingressen.
Att folk är fattiga är inte skäl för LVU och som jag förstått var föräldrarna inte alkolholister, utan har bl.a läst till sjuksköterska och svetsare mm.

Citat:
Kommunen är granskad och en rad åtgärder är vidtagna sedan 2012 när det hela kom ut i media. Tolv år sedan alltså. Hur det är idag står inte att finna.
Nej inte om man inte granskar detta noga, vilket man tyvärr inte gör. Det skulle behövas en rejäl översyn av placerade barn och om de verkligen behöver vara placerade och om det ens finns stöd i lagen för det.

Citat:
I fattiga områden behöver fler barn hjälp än i rika områden så a man måste jämföra med likartade områden innan man spinner loss som du gör.
Att vara fattig i sig är inte skäl för LVU. Det här verkar handla om problem som kan drabba rika som fattiga områden, eftersom det handlar om barn som har diagnoser. Det har inget med fattigdom att göra, utan om en nitisk socialsekreterare som njöt av att splittra familjer på falska grunder.

Och som tyvärr fick rätt i domstol att göra så, vilket visar min poäng att soc har möjlighet att få igenom LVU utan anledning och stöd i lagen om de vill. Det finns inga risker med att göra fel och ljuga i utredningar som socialsekreterare, vilket är en stor del av systemfelet.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-05-03 kl. 09:00.
2024-05-03, 08:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
1. Bra. Då tar vi på oss den kritiska mössan istället för den godtrogna.
Kan det vara så att föräldrar inte vill lämna ut ”allt” på grund av att det står detaljer där som gör att det finns grund till ett lvu?
Varför skulle föräldrar inte vilja lämna ut alla detaljer? Det är soc som utelämnar viktiga detaljer i sina utredningar eftersom de selektivt väljer ut exakt vad de vill för att det ska bli ett LVU och tar lika selektivt bort uppgifter om positiva egenskaper hos föräldrarna.

Citat:
2. Berätta gärna vad som hade hänt den familjen. Utan att nämna namn eller gå allt för ingående. Och vad du anser att soc felade i deras ärende.
Jag kan inte gå in på detaljer, men det handlar om ett barn som fått problem i skolan och föräldrarna hamnat i konflikt med skolan, som gjort orosanmälningar på icke saklig grund. Skolan som är en friskola vill friskriva sig ansvar för att ge barnet den undervisning barnet har rätt till enligt lag och har orosanmält föräldrarna pga konflikten. Felet soc gjort är att de bestämt sig för en linje, nämligen att felet beror på föräldraskapet, vilket jag vet inte är sant. Jag känner föräldrarna och barnet. Problemet beror på skolan och att skolan inte tar sitt ansvar.

Citat:
3. Ändå beblandar bland annat du dig och utan att vidare fundera över konsekvenserna av att tex soc läggs ned alt lvu plockas bort.
Man behöver inte ta bort hjälpinsatserna i hemmet, men LVU kan man definitivt plocka bort i många fall. Det är bättre för barnet att inte vara placerat i de allra flesta fall.

Citat:
Ännu en punkt din logik felar på är den där du vill att man ska hjälp i hemmet. För att det skulle vara billigare på något sätt.
Det handlar inte bara kortsiktiga kostnader, utan vad LVU på längre sikt leder till för kostnader för samhället, eftersom det går sämre i livet för LVU:ade barn. All forskning pekar på att det går sämre för omhändertagna barn i livet och det blir givetvis stora kostnader för samhället som kommer långt senare pga det.

Citat:
Berätta hur det kan vara billigare att ha 2-3 24/7 anställda hos familjer som ska ha stöd istället för LVU? Har du ens räknat på det?
Varför skulle det behövas? Barnen är väl i skolan/förskolan under större delen av dagen och på natten sover de väl?

Viktig läsning för alla LVU-fascister:

https://www.riksrevisionen.se/rapporter/granskningsrapporter/2024/sis-sarskilda-ungdomshem---brister-i-statens-tvangsvard-av-barn-och-unga.html
Senast redigerad av kurt-sune 2024-05-03 kl. 09:21.
2024-05-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Varför skulle föräldrar inte vilja lämna ut alla detaljer? Det är soc som utelämnar viktiga detaljer i sina utredningar eftersom de selektivt väljer ut exakt vad de vill för att det ska bli ett LVU och tar lika selektivt bort uppgifter om positiva egenskaper hos föräldrarna.

Jag kan inte gå in på detaljer, men det handlar om ett barn som fått problem i skolan och föräldrarna hamnat i konflikt med skolan, som gjort orosanmälningar på icke saklig grund. Skolan som är en friskola vill friskriva sig ansvar för att ge barnet den undervisning barnet har rätt till enligt lag och har orosanmält föräldrarna pga konflikten. Felet soc gjort är att de bestämt sig för en linje, nämligen att felet beror på föräldraskapet, vilket jag vet inte är sant. Jag känner föräldrarna och barnet. Problemet beror på skolan och att skolan inte tar sitt ansvar.

Man behöver inte ta bort hjälpinsatserna i hemmet, men LVU kan man definitivt plocka bort i många fall. Det är bättre för barnet att inte vara placerat i de allra flesta fall.

Det handlar inte bara kortsiktiga kostnader, utan vad LVU på längre sikt leder till för kostnader för samhället, eftersom det går sämre i livet för LVU:ade barn. All forskning pekar på att det går sämre för omhändertagna barn i livet och det blir givetvis stora kostnader för samhället som kommer långt senare pga det.

Varför skulle det behövas? Barnen är väl i skolan/förskolan under större delen av dagen och på natten sover de väl?

Viktig läsning för alla LVU-fascister:

https://www.riksrevisionen.se/rapporter/granskningsrapporter/2024/sis-sarskilda-ungdomshem---brister-i-statens-tvangsvard-av-barn-och-unga.html
SiS är något helt annat än familjehem och där beror tvångsvården inte på att det är brister i hemmet utan på att den unge själv har så stora problem att tvångsvård krävs som tex svårt självskadebeteende , det är det som riksrevisionen tagit upp som brister att personal inte har tillräcklig kompetens att vårda och hantera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in