Citat:
Varför C släpps in överallt och visas fram som någon där barn felaktigt omhändertagits är väldigt oklart , är som att de inte fattar vad IF är och att det är grunden till placering . SA pratar om att syskonen inte fått träffas på 3 år , syskonet i fråga är 12 eller 14 år och blev omhändertaget när det var 3 dygn och där har pappan några timmars umgänge åt gången .
Så är det. Jag har i mitt tysta passiva följande insett vilka obehagliga människor som hänger på TT. Det är uppenbart att många har diagnoser. Oavsett om de är öppna med det eller ej så är det uppenbart att många "profiler" har psykiska problem. Det värsta är att gruppen som faktiskt är öppna med det, som exempelvis Collie, blir rejält påpucklade, och på ett sätt som gör mig både förbannad och illamående. Antingen så är hetsarna så dumma i huvudet att de inte förstår vad en psykisk funktionsnedsättning innebär i praktiken, eller så är de bara elaka och dumma i huvudet. Om man är en någorlunda normaltänkande individ så blockar man en sådan som Collie som helt saknar beslutskraft och förmåga att fatta rationella genomtänkta beslut. Det är det snällaste och mest humana medmänskliga man kan göra mot en sådan som Collie. Det man absolut inte gör är att ställa en sådan som Collie till svars för sina handlingar, det är nämligen totalt meningslöst, det blir bara elakt och mobbande.
Var inne på en annan live, kontot tillhörde någon Ida eller (annat kortstavat namn), som verkade lite märkt av livet eller liknande. Det var därutöver ett helt gäng i boxen tillsammans med en kvinna med "lustigt" nick som tydligt hade någon sorts problematik. Kvinnan med lustiga nicket hade tydligen snackat skit om någons djurhållning och blivit ertappad. Hela denna box gick på denna kvinna på ett fullkomligt förödmjukande sätt. En och en och alla tillsammans ställde denna kvinna till svars som uppenbart hade svårt att hantera situationen. Det framkom även att denna kvinnan hade det återkommande bekymret med att snacka skit och göra bort sig. För mig som utomstående var det uppenbart att kvinnan var en sådan person man helt enkelt inte beblandar sig med ELLER accepterar att det kommer hända galna grejer. Istället så satt dessa, föreställande vuxna +40 år, och mobbade i bästa pennalismanda.
Det var några nick som brukar dyka upp i LVU-debatterna. Bla en "Latte" som brukar marknadsföra sig själv som kurd som pluggar bla master i kriminologi, växt upp med massa grovt kriminella som hon känner bla bla bla. Första gången jag hörde den kvinnan var när hon i Lamottes live läxade upp Palm på ett sätt som gjorde henne svårplacerad. Denna gång, däremot, så blev det tydligt att hon är totalt omdömeslös. Vuxna människor, med egna barn, som ska föreställa normala och samhällsbärande, beter sig som mobbande fullskaliga idioter.
Vår tids bästa politiska beslut är om våra politiker bestämmer sig för att stänga ned TT och alla liknande plattformar - eller kräva att alla måste logga in med bankid och använda sina fullständiga namn, passbild och folkbokföringsadress.
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-05-01 kl. 13:17.
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-05-01 kl. 13:17.