2024-05-02, 10:53
Medlem
talcsofts avatar
Svensk Gouda i skivor Matriket 750g, totalt smaklös ost! Varning.
Citera
2024-05-02, 13:30
Medlem
2n00b4Us avatar
Har någon smakat Lidls Weinerkaka/tårta?
Citera
2024-05-02, 16:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Har någon smakat Lidls Weinerkaka/tårta?

Menar du dagmartårtan som finns i det butiksbakade så är den awesome. Undviker aktivt att köpa den eftersom jag inte kan behärska mig utan vill äta hela direkt.
Citera
2024-05-02, 16:09
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Menar du dagmartårtan som finns i det butiksbakade så är den awesome. Undviker aktivt att köpa den eftersom jag inte kan behärska mig utan vill äta hela direkt.

precis det var den jag menade
Citera
2024-05-02, 16:43
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
precis det var den jag menade
Den ja, hujeda mig så god och onyttig!
Har för mig att den beskrevs som "wienerbröd på steroider" för några år sedan här i tråden!
Citera
2024-05-02, 16:50
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Den ja, hujeda mig så god och onyttig!
Har för mig att den beskrevs som "wienerbröd på steroider" för några år sedan här i tråden!
Men den är väl inte riktigt lika som den var förr? Då var den större och kostade ordinarie pris under 20:-, jag köpte den isf wienerbröd då man fick både mer choklad och socker än på singelbröd. Har bara köpt en gång sedan krympflationen slog till och det var inte riktigt samma sak, kanske för att smaklökarna blir lika sura som jag över hur Lidl har försämrats.
Citera
2024-05-02, 17:25
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Men den är väl inte riktigt lika som den var förr? Då var den större och kostade ordinarie pris under 20:-, jag köpte den isf wienerbröd då man fick både mer choklad och socker än på singelbröd. Har bara köpt en gång sedan krympflationen slog till och det var inte riktigt samma sak, kanske för att smaklökarna blir lika sura som jag över hur Lidl har försämrats.
Du kan du mycket väl ha rätt i, trist i sånt fall!
Jag har inte köpt den sedan några år tillbaka pga ändrad kosthållning, med åren blir man gammal och många av oss dessutom äckligt feta tyvärr, och dit var jag på väg!
Men minns den precis så som du beskriver den.
Allting var bättre förr, ju förr desto bättre!
Citera
2024-05-02, 21:31
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Under 20 spänn har den väl aldrig kostat? Jag har inte köpt den på flera år, men tror aldrig att den var riktigt så billig? Skulle inte förvåna mig om den blivit lite mindre dock, innehåller väl sjuka mängder smör och smör är ju dyrt numera. Tycker den är prisvärd, precis som du köpte jag den för att man fick mer fyllning med den än med ett par wienerbröd. Minns den som godare än wienebröden också, men det kanske bara är rosiga minnen utan bas i verkligheten.
Citera
2024-05-02, 21:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Under 20 spänn har den väl aldrig kostat? Jag har inte köpt den på flera år, men tror aldrig att den var riktigt så billig? Skulle inte förvåna mig om den blivit lite mindre dock, innehåller väl sjuka mängder smör och smör är ju dyrt numera. Tycker den är prisvärd, precis som du köpte jag den för att man fick mer fyllning med den än med ett par wienerbröd. Minns den som godare än wienebröden också, men det kanske bara är rosiga minnen utan bas i verkligheten.
Jag är rätt säker på att den kostade 19.90:- ordinarie pris och brukade kosta 17.90:- när den var nedsatt, men jag ska inte svära med brasklapp att jag kanske minns vad jag önskar det kostade. Samtida som sexpack tvåliterscola brukade vara nedsatt till 30:-.

Ration mellan fyllning och wienerbröd var nog generösare så den smakade bättre.
Citera
2024-05-03, 08:19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Jag är rätt säker på att den kostade 19.90:- ordinarie pris och brukade kosta 17.90:- när den var nedsatt, men jag ska inte svära med brasklapp att jag kanske minns vad jag önskar det kostade. Samtida som sexpack tvåliterscola brukade vara nedsatt till 30:-.

Den kanske var så jäkla billig ja... Känns absurt. Kostade i så fall som typ två torra wienerbröd på Coop eller nåt. Usch, den här diskussionen gör mig sugen på dagmartårta, kanske måste gå ned till lokala Lidl och handla på mig en
Citera
2024-05-03, 23:57
Medlem
Citat:
Den kanske var så jäkla billig ja... Känns absurt. Kostade i så fall som typ två torra wienerbröd på Coop eller nåt. Usch, den här diskussionen gör mig sugen på dagmartårta, kanske måste gå ned till lokala Lidl och handla på mig en

Har du en Lidl precis vid husknuten??
Citera
2024-05-05, 09:05
Medlem
Citat:

Bekräftar 19.90 under lång tid - fram till typ 2020 ungefär.
Fördubblingen i pris sedan dess handlar mindre om ingående råvarors pris, utan istället om Lidls försök att gaffla in sig "lagom i pris" strax under sina konkurrenter.

Hela Lidls Bake-off sortiment var grymt prisvärt i början, och med bra bröd.
Nu blir det bara Meh! och jag har inte köpt någon Dagmartårta sedan höjningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in