2024-05-02, 14:28
Medlem
Finns det någon dom vad hon har gjort för att inte få ha sina barn?
2024-05-02, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Problemet är om det var förbjudet för anhöriga att vara assistenter till sin fru , sin pappa eller sitt barn kommer det om dessa anses kunna bo i sitt egna hem vara en strid ström av olika personal eller så anses det att personen istället hamnar bo något boende , finns de som gör fantastiskt jobb som assistent till sin anhöriga

Ja så klart, justeringar ska så klart bara göras utifrån där problemen finns, det innebär att vissa grupper behöver exkluderas. Det kollektiva synsättet fungerar inte i ett samhälle som upphört vara homogent i attityder, synsätt, värderingar, lojalitet osv.
2024-05-02, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Mahija livear utanför riksdagshuset och står och säger att sonen slog läkare, sjuksköterskor, sin tjej samt ville döda sin tjejs mamma. Detta alltså för att kämpa emot kidnapparna då såklart, visst man kan ju bli agiterad och våldsam vid såna här trauman men då är man inte med själv och det är inte med mening. OM det ens har hänt är det ju jävligt allvarligt att stå och sprida att han är aggressiv och slår sin partner vafan.

Spontan tanke, det kan vara att mamman hämnas mot sin son. Faktum är att sonen gått ut i en välbesökt live med många tittare och inte bara tagit avstånd från sin mamma, han plockade ned mammans alla påståenden som rena lögner _och_ önskade livet ur sin mamma. Det som hände den kvällen gjorde tom intryck på mig.

Gällande sjukhusvåldet så händer det då och då att folk vaknar upp ur narkos kräkandes, med panikångest eller aggressivitet. Inte alls konstigt. Liknande kan hända av andra orsaker, feber, medicinering, generell ångest av att befinna sig i utsatt situation osv.

Citat:
Hon är fan helt lost den mänskan och jag ser inte hur nåt ska kunna få henne på rätt köl.
Blir så jävla arg, jag tror inte det är en regelrätt psykos utan hon har byggt upp en värld av lögner för att hon inte kan ta ett nej och det är värre.

Att inte kunna ta ett nej, eller komma till insikt om att de har fel, eller få sin verklighetsbild bevisad som felaktig eller lögn, verkar vara mer än vad många ur den här gruppen kan hantera. Sedan tror jag att den gemenskap de byggt upp över TT är oerhört viktigt för dem, deras självbild och identitet. Effekten av att tillhöra en subgrupp är ett psykologiskt välkänt fenomen.
2024-05-02, 15:32
Medlem
Nu vinglar Marlene på cykel o gallskriker
2024-05-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Nu vinglar Marlene på cykel o gallskriker
Ja hon skulle vila och samla krafter i April , nu är det Maj så nu är hon tillbaka med full kraft .
F*a står och skriker som vanligt och M*lin ska ha föreställning den 11 maj angående sin son , häromdagen höll hon fri lufts gudtjänst och svamlade publiken verkade vara mamma , någon annan äldre kvinna och en man ..
2024-05-02, 15:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Förlåt men har du en IF? Bara så jag vet hur man ska bemöta dig.

Jag berättade precis vad som är problemet som vissa har svårt att ta till sig av.

Vad har det med "IF" att göra? Jag har exakt noll med soc att göra själv, men vet hur de behandlar människor och att de inte följer lagar och regler.

Soc är den heliga kon som inte kan ha fel och får aldrig kritiseras.
2024-05-02, 15:52
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag berättade precis vad som är problemet som vissa har svårt att ta till sig av.

Vad har det med "IF" att göra? Jag har exakt noll med soc att göra själv, men vet hur de behandlar människor och att de inte följer lagar och regler.

Soc är den heliga kon som inte kan ha fel och får aldrig kritiseras.

För du verkar ha svårt att tolka information, ta till dig information, ha något annat synsätt än ditt eget osv. Ganska autistiskt om inget annat.

Fia står och gallskriker som vanligt. Helvete vilken röst.
Mentalsjukhusen var är ni?
2024-05-02, 15:55
Medlem
Citat:
För du verkar ha svårt att tolka information, ta till dig information, ha något annat synsätt än ditt eget osv. Ganska autistiskt om inget annat.

Fia står och gallskriker som vanligt. Helvete vilken röst.
Mentalsjukhusen var är ni?
Likheten ned ett barn som ligger på golvet o skriker för den inte får sin glass är sliende
2024-05-02, 16:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det är snarare du som har problem att ta in information om soc och hur de jobbar bakom kulisserna.

Googla på Munkfors och LVU. Det är sannolikt toppen på ett isberg. Konstigt nog togs det knappt upp i msm trots att det är en megaskandal.

Att inte vara mottaglig för propaganda är ett friskhetstecken oavsett fråga.
2024-05-02, 16:20
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Likheten ned ett barn som ligger på golvet o skriker för den inte får sin glass är sliende

Faktiskt.

Citat:
Det är snarare du som har problem att ta in information om soc och hur de jobbar bakom kulisserna.

Googla på Munkfors och LVU. Det är sannolikt toppen på ett isberg. Konstigt nog togs det knappt upp i msm trots att det är en megaskandal.

Att inte vara mottaglig för propaganda är ett friskhetstecken oavsett fråga.

Nja. Jag har hört vad du säger, några gånger nu. Däremot har du flertalet gånger misslyckats berätta var du fått informationen ifrån eller länkat någon enstaka artikel som inte ger hela bilden.
Du har bla saxat från IVO där du feltolkat information osv.

Så fort du/ni har några konkreta bevis kommer jag garanterat byta sida.
2024-05-02, 16:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Faktiskt.

Nja. Jag har hört vad du säger, några gånger nu. Däremot har du flertalet gånger misslyckats berätta var du fått informationen ifrån eller länkat någon enstaka artikel som inte ger hela bilden.
Du har bla saxat från IVO där du feltolkat information osv.

Så fort du/ni har några konkreta bevis kommer jag garanterat byta sida.

Problemet med lvu är att strikt sekretess råder och det är få föräldrar som vågar prata öppet om vad de råkat ut för.

Nu har jag personligen fått möjlighet att läsa allt material och då förstod jag precis kritiken mot soc. Hade det varit för något år sedan hade jag sannolikt tyckte precis som du.

Utomstående bör inte blanda sig i dessa fall överhuvudtaget utan att ha all fakta på bordet. En dom räcker inte anser jag som upplägget ser ut idag.
2024-05-02, 17:14
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
1. Problemet med lvu är att strikt sekretess råder och det är få föräldrar som vågar prata öppet om vad de råkat ut för.

2. Nu har jag personligen fått möjlighet att läsa allt material och då förstod jag precis kritiken mot soc. Hade det varit för något år sedan hade jag sannolikt tyckte precis som du.

3. Utomstående bör inte blanda sig i dessa fall överhuvudtaget utan att ha all fakta på bordet. En dom räcker inte anser jag som upplägget ser ut idag.

1. Bra. Då tar vi på oss den kritiska mössan istället för den godtrogna.
Kan det vara så att föräldrar inte vill lämna ut ”allt” på grund av att det står detaljer där som gör att det finns grund till ett lvu?

2. Berätta gärna vad som hade hänt den familjen. Utan att nämna namn eller gå allt för ingående. Och vad du anser att soc felade i deras ärende.

3. Ändå beblandar bland annat du dig och utan att vidare fundera över konsekvenserna av att tex soc läggs ned alt lvu plockas bort.

Ännu en punkt din logik felar på är den där du vill att man ska hjälp i hemmet. För att det skulle vara billigare på något sätt.

Berätta hur det kan vara billigare att ha 2-3 24/7 anställda hos familjer som ska ha stöd istället för LVU? Har du ens räknat på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in