Citat:
Ursprungligen postat av
Inanna-1921
Mahija livear utanför riksdagshuset och står och säger att sonen slog läkare, sjuksköterskor, sin tjej samt ville döda sin tjejs mamma. Detta alltså för att kämpa emot kidnapparna då såklart, visst man kan ju bli agiterad och våldsam vid såna här trauman men då är man inte med själv och det är inte med mening. OM det ens har hänt är det ju jävligt allvarligt att stå och sprida att han är aggressiv och slår sin partner vafan.
Spontan tanke, det kan vara att mamman hämnas mot sin son.
Faktum är att sonen gått ut i en välbesökt live med många tittare och inte bara tagit avstånd från sin mamma, han plockade ned mammans alla påståenden som rena lögner _och_ önskade livet ur sin mamma. Det som hände den kvällen gjorde tom intryck på mig.
Gällande sjukhusvåldet så händer det då och då att folk vaknar upp ur narkos kräkandes, med panikångest eller aggressivitet. Inte alls konstigt. Liknande kan hända av andra orsaker, feber, medicinering, generell ångest av att befinna sig i utsatt situation osv.
Citat:
Hon är fan helt lost den mänskan och jag ser inte hur nåt ska kunna få henne på rätt köl.
Blir så jävla arg, jag tror inte det är en regelrätt psykos utan hon har byggt upp en värld av lögner för att hon inte kan ta ett nej och det är värre.
Att inte kunna ta ett nej, eller komma till insikt om att de har fel, eller få sin verklighetsbild bevisad som felaktig eller lögn, verkar vara mer än vad många ur den här gruppen kan hantera. Sedan tror jag att den gemenskap de byggt upp över TT är oerhört viktigt för dem, deras självbild och identitet. Effekten av att tillhöra en subgrupp är ett psykologiskt välkänt fenomen.