2024-05-02, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Människor med positiva upplevelser som har försökt berätta har ju avfärdats som lögnare eller blockerats hos lvu- grupperingar ibland dessutom blivit utskällda för att de vågat sig in i lives. Hos andra grupperingar har berättelser kommit in från dessa föräldrar men där kanske E*mma inte lyssnat.

ME har i lives berättat att hon varit inne i andra grupper och lyssnat men precis som alla andra FUare/desinformatörer så är det uppenbart att det saknas mottaglighet för information som strider mot narrativet.

Citat:
Många föräldrar har kanske inte behov av att berätta att deras barn varit omhändertagna när de kommit hem eftersom de är fullt upptagna med att åter bygga sin familj

Samtidigt som jag gläds åt att jag ser och hör betydligt fler som uttrycker tacksamhet gentemot socialtjänsten. Det finns väldigt många av dem där ute, men för sekteristerna blir väl mötet med en socialtjänstpositiv som att få syra droppad i ögon och hörselgångar.
2024-05-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Sverige som enda land i världen där det erbjuds livstidsförsörjning med god standard och fulla välfärdsrättigheter utan krav på motprestation, har lyckats binda till sig den värsta sortens destruktiva utsugare. Vi är i akut behov av rejält hårdare bidragsregler och begränsning av välfärdsrättigheter, så pass att det framstår som mer attraktivt att återvända till hemlandet.
Som Null tyckte hon fick pension försent..annars kunde hon rest mer
2024-05-02, 12:34
Medlem
Marlene pratar så mycket skit om Sverige så skulle kunna sponsra med enkel biljett hem utan bidrag från sverige
2024-05-02, 12:52
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Missade A hon som ska vara utförsäkrad och där myndigheter och olika instanser anser att det inte är något fel förutom hemorojder ..
Tyckte byggnadsingenjören hade vettiga saker och säga men kunde inte riktigt uppfatta vilken inställning han hade .
Den där W vars systern begick självmord har under lång tid gett vissa signaler om att folk bör ta till våld .
Ingen av personerna har uppenbarligen inte uppfattat att det satsas på fler familjehem och inte färre placeringar .
Varför C släpps in överallt och visas fram som någon där barn felaktigt omhändertagits är väldigt oklart , är som att de inte fattar vad IF är och att det är grunden till placering . SA pratar om att syskonen inte fått träffas på 3 år , syskonet i fråga är 12 eller 14 år och blev omhändertaget när det var 3 dygn och där har pappan några timmars umgänge åt gången .
Igår var det mycket prat om C och det diskuterades huruvida de skulle ha kvar henne i gruppen, vissa är såpass misstänksamma att de hintar att hon kan vara en infiltratör sänd för att ge gruppen dåligt rykte osv.
Många har nu tagit ställning och vill inte ha med C att göra.
Nurse säger att C har ett barn till som hon också blivit av med. Det har jag aldrig hört eller läst någonstans, undra om det är mannens barn hon tänker på.
Sen sägs det att C ljuger om att mamman dött men det stämmer faktiskt, det var rätt lätt att kolla upp på Facebook.
Hursomhelst var det mycket roande igår att se spektaklet, att alla inte ser igenom Cs beteende är en gåta men vissa är väl godtrogna helt enkelt, även om peddogrejerna är nåt hi hittat på räcker hennes beteende mot sina sk vänner för mig att aldrig någonsin ge hennes tid, hon hugger folk i ryggen till höger och vänster men det är ju så synd om henne att hon inte får tillbaka sin son så hon kan sabba för honom också.
2024-05-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Ja , hon som anser sig vara psykiskt frisk menar att hon borde fått sjukersättning för 20 år sedan , hon har sagt att hon varit inom psykiatrin sedan hon var ung
2024-05-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Igår var det mycket prat om C och det diskuterades huruvida de skulle ha kvar henne i gruppen, vissa är såpass misstänksamma att de hintar att hon kan vara en infiltratör sänd för att ge gruppen dåligt rykte osv.
Många har nu tagit ställning och vill inte ha med C att göra.
Nurse säger att C har ett barn till som hon också blivit av med. Det har jag aldrig hört eller läst någonstans, undra om det är mannens barn hon tänker på.
Sen sägs det att C ljuger om att mamman dött men det stämmer faktiskt, det var rätt lätt att kolla upp på Facebook.
Hursomhelst var det mycket roande igår att se spektaklet, att alla inte ser igenom Cs beteende är en gåta men vissa är väl godtrogna helt enkelt, även om peddogrejerna är nåt hi hittat på räcker hennes beteende mot sina sk vänner för mig att aldrig någonsin ge hennes tid, hon hugger folk i ryggen till höger och vänster men det är ju så synd om henne att hon inte får tillbaka sin son så hon kan sabba för honom också.
C förlorade ett stort antal kamrater de få som är kvar är ju psykiskt sjuka och eller menar att alla ska ha sina barn hemma med stab av personal som sköter allt med barnen och hushållet medan föräldrarna bara är närvarande i bostaden.
Jag har heller inte hört om något annat barn än det som är mannens och som omhändertogs när det var 3 dygn men C kan ju ha undanhållit detta och det var därför akuten när graviditet upptäcktes omdelbart kontaktade socialen med oro
Senast redigerad av adina 2024-05-02 kl. 12:59.
2024-05-02, 13:04
Avslutad
Citat:

Citat:
Marlene pratar så mycket skit om Sverige så skulle kunna sponsra med enkel biljett hem utan bidrag från sverige

Citat:
Ja , hon som anser sig vara psykiskt frisk menar att hon borde fått sjukersättning för 20 år sedan , hon har sagt att hon varit inom psykiatrin sedan hon var ung

Två bra exempel av hundratusentals. Jag blir både förbannad, illamående och illa berörd av vetskapen av att människor som borde vara andra länders huvudansvar suger ur det svenska systemet på bekostnad av gruppen människor som utan tveksamhet kvalat in i det svenska välfärdssystemet och borde få betydligt mer stöttning än de får idag. Ta bara de hårda och orättvisa åtstramningarna inom LSS som exempel, vilka enbart skedde pga de skenande kostnader som direkt kunde knytas till utomeuropéernas LSS-bedrägerier och den stora ökningen av funktionsnedsatta som kommit med invandringen, vilket är två stora kostsamma grupper. Där har faktiskt Null helt rätt när hon argumenterar för varför det borde vara förbjudet att ge släkt/familjemedlemmar möjlighet att vara välfärdsbetalda assistenter. Det är en positiv överraskning, att när det gäller LSS-bedrägerier så är Null både påläst och korrekt i de flesta uttalanden.
2024-05-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Två bra exempel av hundratusentals. Jag blir både förbannad, illamående och illa berörd av vetskapen av att människor som borde vara andra länders huvudansvar suger ur det svenska systemet på bekostnad av gruppen människor som utan tveksamhet kvalat in i det svenska välfärdssystemet och borde få betydligt mer stöttning än de får idag. Ta bara de hårda och orättvisa åtstramningarna inom LSS som exempel, vilka enbart skedde pga de skenande kostnader som direkt kunde knytas till utomeuropéernas LSS-bedrägerier och den stora ökningen av funktionsnedsatta som kommit med invandringen, vilket är två stora kostsamma grupper. Där har faktiskt Null helt rätt när hon argumenterar för varför det borde vara förbjudet att ge släkt/familjemedlemmar möjlighet att vara välfärdsbetalda assistenter. Det är en positiv överraskning, att när det gäller LSS-bedrägerier så är Null både påläst och korrekt i de flesta uttalanden.
Problemet är om det var förbjudet för anhöriga att vara assistenter till sin fru , sin pappa eller sitt barn kommer det om dessa anses kunna bo i sitt egna hem vara en strid ström av olika personal eller så anses det att personen istället hamnar bo något boende , finns de som gör fantastiskt jobb som assistent till sin anhöriga
2024-05-02, 13:21
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo men alla LVU är inte sådana fall. Läs på om vad som hände i Munkfors kommun för ca 10 år sedan. Det är ett skolexempel på allt som är fel med svensk socialtjänst och att de behöver tas ner på jorden någon gång och straffas när de passerar alla gränser och begår brott mot medborgare som är i behov av hjälp.

Det är konstigt att det bara varit små notiser om det i media. Ingen verkar bry sig om myndigheter som begår brott mot medborgare och deras barn.

https://sverigesradio.se/artikel/6091656

Familjerna fick 10 000 kr var i ersättning för besväret och socialsekreteraren fick en dryg kvarts miljon och kunde börja jobba i grannkommunen istället.

https://sverigesradio.se/artikel/6051253

Ja det är sannolikt bättre.

Det kom en rapport senast idag hur mycket brister det finns på SiS-hem, där det bedrivs LVU-vård i statens regi. Nej staten är ingen bra förälder.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/73loVo/granskning-brister-i-sis

Förlåt men har du en IF? Bara så jag vet hur man ska bemöta dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
Marlene är tvungen att köpa nya pelargoner för soc har dödat hennes.

Ja hon tror ju att soc ska komma och vattna dom eftersom hon lämnat nycklarna till nån handläggare.
2024-05-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Så här kan man alltså sammanfatta dina åsikter:

Socialtjänsten, kommunen och staten har alltid rätt och den lilla medborgaren har fel.

Den som har en annan synpunkt på ovanstående är en "konspirationsteoretiker"

Staten är den bästa föräldern och har inga som helst brister.

Socialsekreterare ljuger aldrig och är 100% ärliga i sina utredningar och vill främja barnets bästa.

Har jag uppfattat dig rätt?

Nej så kan man absolut inte uppfatta det men det är ju så att iom att du själv är en konspirationsteoretiker så uppfattar du mig inte rätt. Det ligger i sakens natur att du missuppfattar.
Därav dina åsikter och dina generaliseringar.

A det du uppfattat rätt är att du är en konspirationsteoretiker. Det menar jag bestämt.
Bara hur du formulerar frågorna är asknäppt. Mer än så tänker jag inte ge dig av min energi. För det är ju det, ni suger ut den ena efter andra med era befängda påståenden om svensk socialtjänst. Det går inte att få upp er på banan. Därför är det ingen idé att försöka få dig att förstå och ta in ren fakta.
Du får funderat på rådande lögner hos dem som anser sig drabbade. Där finns otaliga lögner.
Jag har beställt hem en rad domar på de mest kända och det är ingen rolig läsning om hur barnen haft det. Att uppgifterna kommer från soc vet jag men jag litar på 98 % av dem, att de gör ett gediget och bra arbete. Idioter finns i alla yrkeskårer. Minst 2%.
2024-05-02, 13:40
Medlem
Inanna-1921s avatar
Mahija livear utanför riksdagshuset och står och säger att sonen slog läkare, sjuksköterskor, sin tjej samt ville döda sin tjejs mamma.
Detta alltså för att kämpa emot kidnapparna då såklart, visst man kan ju bli agiterad och våldsam vid såna här trauman men då är man inte med själv och det är inte med mening.
OM det ens har hänt är det ju jävligt allvarligt att stå och sprida att han är aggressiv och slår sin partner vafan.
Hon är fan helt lost den mänskan och jag ser inte hur nåt ska kunna få henne på rätt köl.
Blir så jävla arg, jag tror inte det är en regelrätt psykos utan hon har byggt upp en värld av lögner för att hon inte kan ta ett nej och det är värre.
2024-05-02, 14:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Nej så kan man absolut inte uppfatta det men det är ju så att iom att du själv är en konspirationsteoretiker så uppfattar du mig inte rätt. Det ligger i sakens natur att du missuppfattar.
Därav dina åsikter och dina generaliseringar.
Det är väl inte definitionen på en "konspirationsteoriker"?

Citat:
A det du uppfattat rätt är att du är en konspirationsteoretiker. Det menar jag bestämt.
Bara hur du formulerar frågorna är asknäppt. Mer än så tänker jag inte ge dig av min energi. För det är ju det, ni suger ut den ena efter andra med era befängda påståenden om svensk socialtjänst. Det går inte att få upp er på banan. Därför är det ingen idé att försöka få dig att förstå och ta in ren fakta.

Det är inte befängda påståenden. Läs på vad som hände i Munkfors. Det pågår fortfarande exakt samma sak i många kommuner och det visar att det i princip är soc som styr och ställer vid omhändertaganden av barn och domstolen håller bara med oavsett om det som påstås om föräldrarna och barnet är sant eller inte.

Citat:
Du får funderat på rådande lögner hos dem som anser sig drabbade. Där finns otaliga lögner.
Jag har beställt hem en rad domar på de mest kända och det är ingen rolig läsning om hur barnen haft det. Att uppgifterna kommer från soc vet jag men jag litar på 98 % av dem, att de gör ett gediget och bra arbete. Idioter finns i alla yrkeskårer. Minst 2%.
Men då fattar du inte problemet. Du kan inte bara läsa domarna och tro att du vet allt och att soc alltid gör rätt. Du behöver tillgång till allt material, journalanteckningar, läkarjournaler, samtal med skola/släktingar, orosanmälningar mm

Ditt problem är att du inte kan ta in att soc inte sköter allt enligt skolboken och bedriver personliga agendor mot föräldrar och barn och får tyvärr rätt alldeles för ofta i domstol.

Det är väldigt extrema människor som jobbar på den myndigheten med extrem syn på familjen och barn. Det påverkar deras handläggning och eftersom ingen stoppar dem när de gör fel så kan de fortsätta och bedriva lågintensiv terrorism mot familjer helt ostraffat.

och du behöver även ha kännedom om hur socialtjänsten går tillväga när de journalför och lyssna på dolda inspelningar med klienterna. Det som skrivs i utredningen är ofta grovt tillspetsat och vinklat för att få igenom LVU i domstol. Det är ju dessa vinklingar i journalföringen som hamnar i utredningen där allt pekar mot LVU och det som du sedan läser i domen. Nej att bara läsa domen räcker inte. Då har du inte förstått någonting.

Vad du heller inte förstår är att soc inte behöver några särskilda bevis för att omhänderta barn, utan magkänslor, tro och spekulationer godkänns som "bevis" i LVU-mål

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in