2024-05-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Sannolikhet för att barnen bor hos föräldrar där båda föräldrar har IF är mycket låg , C*llie är ett exempel på att det inte ens prövas med stöd i hemmet där båda har IF och ingen kan kompensera för den andre och stöd i hemmet aldrig kan fungera .
Barn kan självfallet inte växa upp på gruppboende med utvecklingsstörda föräldrar för det blir ju en mycket märklig uppväxt där personal ska agera föräldrar

Fast de var ju faktiskt på utredningshem i sex hela veckor så jag tror de bedömde föräldraförmåga trots if. Jag håller helt med dig om det, dock känner jag till ett fall där pappan är ensamstående med ett barn och han bor på ett stödboende. Han fick ett barn till men det blev omhändertaget. Det fanns en mamma med i bilden då som du förstår och de bodde tillsammans då. Nu tar han med stödinsatser hand om sin dotter.
2024-05-01, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Fast de var ju faktiskt på utredningshem i sex hela veckor så jag tror de bedömde föräldraförmåga trots if. Jag håller helt med dig om det, dock känner jag till ett fall där pappan är ensamstående med ett barn och han bor på ett stödboende. Han fick ett barn till men det blev omhändertaget. Det fanns en mamma med i bilden då som du förstår och de bodde tillsammans då. Nu tar han med stödinsatser hand om sin dotter.
6 veckor är inte lång tid på utredningshem , anmälan kom redan i första stadiet av graviditet och då från sjukhus och inte mödravård . Pappan till barnet fick sitt första barn omhändertaget 3 dygn gammalt så det var främst att se om C kunde kompensera och klara av att vara förälder
2024-05-01, 01:10
Medlem
Inanna-1921s avatar
Nu sitter Barnens rätt packad och predikar för en ny bekantskap om hur systemet fungerar tillsammans med Finniq, Collie och Mahija.
Killen ställer relevanta frågor men får inga vettiga svar men verkar gå på alla lögner de häver ur sig.
Jag fattar verkligen inte HUR man kan gå på det? Visst han kan vara ett troll men då är han jävligt skicklig måste jag säga för det låter genuint som att han tror på dem.

Hur kunde Mahijas son gifta sig om han är så hjärnskadad och drogad o det var mot hans vilja?
"Jo men staten blablabla, korruption, de gör så!"
Så ingen av er får träffa era barn? Hur kunde de sätta besöksförbud på alla det är ju svårt!?
"Ja precis hur kunde de göra det??"

Noll och inga vettiga svar på något, bara detta malande om att de är dödshotade, att Williams lägenhet brändes ner osv osv och Barnens rätt säger att soc ska vara rädda för det är GUD som de går emot, de har GUD med sig.
Jag fattar inte. Kan någon snälla förklara hur det går till när en människa lyssnar på dessa dårar och tycker att ja det låter ju som att det är sant.

Nu kommer "Alice" upp också och tar avstånd från Collie då blir hon tystad men Nurseelena håller med o tar också avstånd men hon fick ingen tillsägelse hon är ju en av martyrerna som "tvingades" fly Sverige.
2024-05-01, 06:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hur vanligt då? Källa på det tack.,

Finns mängder med grupper på diverse plattformar (inte bara TikTok), där föräldrar beskriver exakt samma sak och fenomen.

vad som är en återkommande uppfattning är att socialsekreterarna medvetet ljuger om klienterna och barnen. Och efter vad jag själv sett och läst så tror jag inte att alla har fel i sin kritik.

Anledningen till att de gör så är för att de inte kan åka fast om de blir påkomna med att ljuga, även om det egentligen är olagligt på pappret och de naturligtvis inte får göra så.

Socialtjänsten är utanför lagen när det gäller barnärenden och det borde skrämma folk. Visst är det en domstol som tar beslutet, men de håller ju i princip alltid med socialtjänsten i nästan vartenda fall oavsett hur mycket felaktigheter som utredningen bygger på.

Rent hypotetiskt kan de ta barn från sina föräldrar med lögner helt ostraffat. Det borde inte vara möjligt, men det är dessvärre det. Mycket pga att myndigheter litar på myndigheter och att socialtjänsten anses vara "experter" på barn och har tolkningsföreträde.

Att det tillåts fortgå är för att svenskar precis som du har ett onormalt stort förtroende för myndigheter och att de tror att myndigheten alltid gör rätt, men verkligheten ser inte ut så.

Det är svårt att ha en exakt källa på något sådant här, eftersom det sannolikt aldrig undersökts av vare sig någon myndighet eller någon forskare eller journalist. Sekretessen gör det svårt att få insyn i vad som pågår för utomstående.

. Men med tanke på upplägget och att det är riskfritt för socialsekreterare att ljuga i utredningar, så skulle min personliga gissning vara att det är mycket vanligt förekommande.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-05-01 kl. 06:58.
2024-05-01, 10:35
Avslutad
Citat:
Hur vanligt då? Källa på det tack.,

Den kan inte svara, för den har ingen aning, och det har heller inte den vetenskapliga faktabeständiga källan till dens djupa kunskap dvs ... mängder med grupper på diverse plattformar (inte bara TikTok), där föräldrar beskriver exakt samma sak och fenomen.
2024-05-01, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Nu sitter Barnens rätt packad och predikar för en ny bekantskap om hur systemet fungerar tillsammans med Finniq, Collie och Mahija.
Killen ställer relevanta frågor men får inga vettiga svar men verkar gå på alla lögner de häver ur sig.
Jag fattar verkligen inte HUR man kan gå på det? Visst han kan vara ett troll men då är han jävligt skicklig måste jag säga för det låter genuint som att han tror på dem.

Hur kunde Mahijas son gifta sig om han är så hjärnskadad och drogad o det var mot hans vilja?
Så ingen av er får träffa era barn? Hur kunde de sätta besöksförbud på alla det är ju svårt!?

Noll och inga vettiga svar på något, bara detta malande om att de är dödshotade, att Williams lägenhet brändes ner osv osv och Barnens rätt säger att soc ska vara rädda för det är GUD som de går emot, de har GUD med sig.
Jag fattar inte. Kan någon snälla förklara hur det går till när en människa lyssnar på dessa dårar och tycker att ja det låter ju som att det är sant.

Nu kommer "Alice" upp också och tar avstånd från Collie då blir hon tystad men Nurseelena håller med o tar också avstånd men hon fick ingen tillsägelse hon är ju en av martyrerna som "tvingades" fly Sverige.
Missade A hon som ska vara utförsäkrad och där myndigheter och olika instanser anser att det inte är något fel förutom hemorojder ..
Tyckte byggnadsingenjören hade vettiga saker och säga men kunde inte riktigt uppfatta vilken inställning han hade .
Den där W vars systern begick självmord har under lång tid gett vissa signaler om att folk bör ta till våld .
Ingen av personerna har uppenbarligen inte uppfattat att det satsas på fler familjehem och inte färre placeringar .
Varför C släpps in överallt och visas fram som någon där barn felaktigt omhändertagits är väldigt oklart , är som att de inte fattar vad IF är och att det är grunden till placering . SA pratar om att syskonen inte fått träffas på 3 år , syskonet i fråga är 12 eller 14 år och blev omhändertaget när det var 3 dygn och där har pappan några timmars umgänge åt gången .
2024-05-01, 10:41
Avslutad
Citat:
Ja , det är ju mer sannolikt att någon som ligger lågt inom normala spannet är i relation med någon med IF än att personen ligger på genomsnitt eller i högre eftersom det lär vara svårt att ha något utbyte av varandra då .

Dessvärre är det vanligt att IF-kvinnor utnyttjas av män över deras egen kapacitet dvs det faktum att kvinnan har IF gör att hon automatiskt drar till sig män som vill ha kontroll och känna sig överlägsna. IF-kvinnor är också överrepresenterade när det gäller övergrepp. De är otroligt utsatta.

Citat:
Sannolikhet för att barnen bor hos föräldrar där båda föräldrar har IF är mycket låg , C*llie är ett exempel på att det inte ens prövas med stöd i hemmet där båda har IF och ingen kan kompensera för den andre och stöd i hemmet aldrig kan fungera .
Barn kan självfallet inte växa upp på gruppboende med utvecklingsstörda föräldrar för det blir ju en mycket märklig uppväxt där personal ska agera föräldrar

Kan man tycka men likväl har vi IF-föräldrar som bor med barn på LSS-boende. Det gör det oerhört provocerande när människor säger att soss tar barn för minsta lilla. Sverige har väldigt långtgående principer om att göra allt för att barnen ska kunna bo med sina föräldrar. Därmed inte sagt att det inte skiljer sig mellan kommunerna eller att det inte finns handläggarvariationer.
2024-05-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Dessvärre är det vanligt att IF-kvinnor utnyttjas av män över deras egen kapacitet dvs det faktum att kvinnan har IF gör att hon automatiskt drar till sig män som vill ha kontroll och känna sig överlägsna. IF-kvinnor är också överrepresenterade när det gäller övergrepp. De är otroligt utsatta.

Kan man tycka men likväl har vi IF-föräldrar som bor med barn på LSS-boende. Det gör det oerhört provocerande när människor säger att soss tar barn för minsta lilla. Sverige har väldigt långtgående principer om att göra allt för att barnen ska kunna bo med sina föräldrar. Därmed inte sagt att det inte skiljer sig mellan kommunerna eller att det inte finns handläggarvariationer.
Ja att kvinnor med IF utnyttjas av män är välkänt antingen bara för sex eller för att ha makt över någon som alltid kommer att vara i underläge och alltid vara beroende av den andra för stöd .
Finns undantag hos de med IF där de är tillräckligt bra föräldrar men har varit en del debatter om detta från experter som menar att det är problematiskt när barnen går om förälder i kognitiv förmåga och när förälder inte klarar av att hjälpa till med läxor osv
2024-05-01, 11:56
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921

Kollade också, fick inte grepp om han trollade eller var seriös. Med tanke på att han verkar lite småpopulär på TT hade iaf inte jag velat beblanda mig me dom där.

Altsund tror att dom vinner i eu-domstolen 😂
2024-05-01, 12:24
Medlem
M*frost ska göra video med C*llie för att rentvå henne från anklagelser sägs det hos N*ll .N och rätt är rätt tror att "motståndare" till lvu - kampanjen lurat C* llie att erkänna det hon gjort , de fattar uppenbarligen inte att de videor som cirkulerat med erkännande gjordes långt innan kampanjen uppmärksammades .
2024-05-01, 12:27
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
M*frost ska göra video med C*llie för att rentvå henne från anklagelser sägs det hos N*ll .N och rätt är rätt tror att "motståndare" till lvu - kampanjen lurat C* llie att erkänna det hon gjort , de fattar uppenbarligen inte att de videor som cirkulerat med erkännande gjordes långt innan kampanjen uppmärksammades .

Haha så midfrost ska hjälpa henne ljuga ihop något? Spännande.

Oja. Problemet är definitivt att någon ”lurat” henne erkänna. Problemet är definitivt inte att handlingarna stämmer. Skevare människor får man leta efter.
2024-05-01, 12:48
Avslutad
Citat:
Ja att kvinnor med IF utnyttjas av män är välkänt antingen bara för sex eller för att ha makt över någon som alltid kommer att vara i underläge och alltid vara beroende av den andra för stöd .
Finns undantag hos de med IF där de är tillräckligt bra föräldrar men har varit en del debatter om detta från experter som menar att det är problematiskt när barnen går om förälder i kognitiv förmåga och när förälder inte klarar av att hjälpa till med läxor osv

Ja, som jag skrev Än värre om barnet föds med en kognitiv förmåga över förälderns/föräldrarnas. Att barnen har ett högre kunnande än sina föräldrar tenderar att bli mycket problematiskt, och det spelar ingen roll vad det gäller. I invandrade familjer uppstår problematiska situationer när barnen har mer utvecklade språk- och samhällskunskaper än sina föräldrar. Alla typer av sådana obalanser påverkar föräldra/barn-relationen negativt. Det som händer är inte bara att barnen får möjlighet att dominera och spela ut sina föräldrar, när det gäller föräldrar med IF och andra psykiatriska tillstånd/ohälsa så tvingas barnen ta en föräldra/vårdar-roll. Jag har hört att vissa desinformatörer vill få detta till något positivt, att barnen tidigt tvingas ta ansvar men jag ser mer faktisk skada än nytta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in