Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Nej så kan man absolut inte uppfatta det men det är ju så att iom att du själv är en konspirationsteoretiker så uppfattar du mig inte rätt. Det ligger i sakens natur att du missuppfattar.
Därav dina åsikter och dina generaliseringar.
Det är väl inte definitionen på en "konspirationsteoriker"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
A det du uppfattat rätt är att du är en konspirationsteoretiker. Det menar jag bestämt.
Bara hur du formulerar frågorna är asknäppt. Mer än så tänker jag inte ge dig av min energi. För det är ju det, ni suger ut den ena efter andra med era befängda påståenden om svensk socialtjänst. Det går inte att få upp er på banan. Därför är det ingen idé att försöka få dig att förstå och ta in ren fakta.
Det är inte befängda påståenden. Läs på vad som hände i Munkfors. Det pågår fortfarande exakt samma sak i många kommuner och det visar att det i princip är soc som styr och ställer vid omhändertaganden av barn och domstolen håller bara med oavsett om det som påstås om föräldrarna och barnet är sant eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Du får funderat på rådande lögner hos dem som anser sig drabbade. Där finns otaliga lögner.
Jag har beställt hem en rad domar på de mest kända och det är ingen rolig läsning om hur barnen haft det. Att uppgifterna kommer från soc vet jag men jag litar på 98 % av dem, att de gör ett gediget och bra arbete. Idioter finns i alla yrkeskårer. Minst 2%.
Men då fattar du inte problemet. Du kan inte bara läsa domarna och tro att du vet allt och att soc alltid gör rätt. Du behöver tillgång till allt material, journalanteckningar, läkarjournaler, samtal med skola/släktingar, orosanmälningar mm
Ditt problem är att du inte kan ta in att soc inte sköter allt enligt skolboken och bedriver personliga agendor mot föräldrar och barn och får tyvärr rätt alldeles för ofta i domstol.
Det är väldigt extrema människor som jobbar på den myndigheten med extrem syn på familjen och barn. Det påverkar deras handläggning och eftersom ingen stoppar dem när de gör fel så kan de fortsätta och bedriva lågintensiv terrorism mot familjer helt ostraffat.
och du behöver även ha kännedom om hur socialtjänsten går tillväga när de journalför och lyssna på dolda inspelningar med klienterna. Det som skrivs i utredningen är ofta grovt tillspetsat och vinklat för att få igenom LVU i domstol. Det är ju dessa vinklingar i journalföringen som hamnar i utredningen där allt pekar mot LVU och det som du sedan läser i domen. Nej att bara läsa domen räcker inte. Då har du inte förstått någonting.
Vad du heller inte förstår är att soc inte behöver några särskilda bevis för att omhänderta barn, utan magkänslor, tro och spekulationer godkänns som "bevis" i LVU-mål