2024-08-12, 13:04
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Hans fru vill inte vara med i tv
Och han är väl skitsur över att de andra fått betalt men han inte har fått något.
Citera
2024-08-13, 17:24
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Och han är väl skitsur över att de andra fått betalt men han inte har fått något.

Ingen aning
Citera
2024-08-13, 17:30
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:

Du kan ju fråga honom, skrivit i tråden innan.
Citera
2024-08-13, 17:33
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Du kan ju fråga honom, skrivit i tråden innan.
Det är det han skrivit i tråden jag bygger mitt påstående på, han verkade bli sur efter att Åke fått sin permobil och Mats sin traktor.
Citera
2024-08-13, 17:39
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Det är det han skrivit i tråden jag bygger mitt påstående på, han verkade bli sur efter att Åke fått sin permobil och Mats sin traktor.

Jaha då är jag med. Men han fick ju en guidad fisketur åtminstone.

Det var väl roligt Alex?
Citera
2024-08-14, 14:45
Medlem
Citat:

Det var någon i tråden som skrev att Alex hade haft någon livesändning, och var sur. Någon annan hade tydligen sett livesändningen också, och nämnde att Alex och Jonte har fått presentkort i nån klädesbutik. Jag vet inte beloppet, men det är troligen inte i närheten av vad Mats och Åke fick för EPA och permobilen. Sedan är väl presentkort inte lika kul, i jämförelse med vad de andra fick.

Troligen var denna livesändningen på TikTok? Han har åtminstone ett konto där med flertal videoklipp. Jag har dock inte sett dem.

Någon skrev här att Alex inte var med i den senaste säsongen för att han inte mådde så bra. Med länk till TikTok-video. (FB) Välkommen till Köping

I sådana fall beror inte allt på att han är sur.
Citera
2024-08-17, 20:42
Moderator
zanteras avatar
Såg några avsnitt hos syrran igår av ren slump - hon kollar tydligen på serien och det var något som var i bakgrunden medans vi väntade in en tid vi hade att passa. Satt och funderade på målgruppen för programmet, vem som kommer hem efter en vecka jobb och tänker "nu ska jag koppla av med några avsnitt från Köping!".

Inget ont om människorna som medverkar, det är väl kul att personer med olika handikapp kan finna varandra och ha sin bubbla att leva i. Men det kändes samtidigt obekvämt att kolla på programmet då det kändes som att man förlöjligade dessa individer? Det blev lite "kolla vad knasiga dessa mupparna är som har maskerad och alla verkar helt borta". Var något annat avsnitt där en i gänget skulle åka till Stockholm och vara med i Bianca's talkshow och jag vet inte om han spelade en karaktär för programmet eller om han är sån som person, men det var riktigt cringe att se honom prata om att han var en stjärna och hur mycket han älskade Bianca hit och dit. När han fick möta henne var det också så man fick titta mellan fingrarna nästan, man kände den obekväma atmosfären genom TVn.
Senast redigerad av zantera 2024-08-17 kl. 20:44.
Citera
2024-08-17, 20:54
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Såg några avsnitt hos syrran igår av ren slump - hon kollar tydligen på serien och det var något som var i bakgrunden medans vi väntade in en tid vi hade att passa. Satt och funderade på målgruppen för programmet, vem som kommer hem efter en vecka jobb och tänker "nu ska jag koppla av med några avsnitt från Köping!".

Inget ont om människorna som medverkar, det är väl kul att personer med olika handikapp kan finna varandra och ha sin bubbla att leva i. Men det kändes samtidigt obekvämt att kolla på programmet då det kändes som att man förlöjligade dessa individer? Det blev lite "kolla vad knasiga dessa mupparna är som har maskerad och alla verkar helt borta". Var något annat avsnitt där en i gänget skulle åka till Stockholm och vara med i Bianca's talkshow och jag vet inte om han spelade en karaktär för programmet eller om han är sån som person, men det var riktigt cringe att se honom prata om att han var en stjärna och hur mycket han älskade Bianca hit och dit. När han fick möta henne var det också så man fick titta mellan fingrarna nästan, man kände den obekväma atmosfären genom TVn.

Din syrra är uppenbarligen målgruppen för programmet, fråga henne varför hon gillar det.
Citera
2024-08-17, 20:59
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Din syrra är uppenbarligen målgruppen för programmet, fråga henne varför hon gillar det.

Svaret var väl att det är lite som en bilkrasch där du vet att du inte bör titta men du gör det ändå. Hon är dock inte speciellt inbiten, jag tänkte mer från perspektivet av de som följt serien sen den började, den har väl hållt på i över 15 år?
Citera
2024-08-17, 21:03
Avslutad
Citat:
Svaret var väl att det är lite som en bilkrasch där du vet att du inte bör titta men du gör det ändå. Hon är dock inte speciellt inbiten, jag tänkte mer från perspektivet av de som följt serien sen den började, den har väl hållt på i över 15 år?
För mig är det avkopplande att kolla på, dessa människor som inte bryr sig om morgondagen, de är i nuet
Citera
2024-08-21, 07:36
Medlem
Citat:

Inte 15 år i rad, och det är egentligen två serier. En annan del av Köping på TV4 först. Säsong 1 2007, säsong 2 2008, säsong 3 2010 samt säsong 4 2017. Välkommen till Köping på Kanal 5 har 4 säsonger sedan 2020 (tror det var uppehåll år 2021).

Sedan tittar folk av olika skäl. Jag tittar huvudsakligen för att jag faktiskt gillar vissa personer. Som tex Linda som brukar vara glad och positiv, trots svårigheter i livet.
Citera
2024-08-21, 09:21
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Inte 15 år i rad, och det är egentligen två serier. En annan del av Köping på TV4 först. Säsong 1 2007, säsong 2 2008, säsong 3 2010 samt säsong 4 2017. Välkommen till Köping på Kanal 5 har 4 säsonger sedan 2020 (tror det var uppehåll år 2021).

Sedan tittar folk av olika skäl. Jag tittar huvudsakligen för att jag faktiskt gillar vissa personer. Som tex Linda som brukar vara glad och positiv, trots svårigheter i livet.

Hade missat att det var långa hopp mellan säsongerna så tar på mig det! Och jag kan förstå din poäng angående Linda, det kan vara upplyftande att se folk som är positiva trots motgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in