2024-05-01, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Ämen vad f*n! Typiskt men som du skriver: En naprapat kan göra underverk. Sist jag drog på mig ett ryggskott, väntade en lång flygresa nästnästa dag. Men ett besök hos naprapaten räddade det hela. Det var inte den mest bekväma flygresa jag gjort men: Det gick helt ok. Där det kunde ha varit ett rent helvete.

Japp så är det när man ska vara styv i korken och lyfta det dubbla jämfört vad man brukar😅

"Är huvudet dumt får kroppen lida" passar in väldigt bra i denna situationen 🤣
Citera
2024-05-01, 12:53
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Japp så är det när man ska vara styv i korken och lyfta det dubbla jämfört vad man brukar😅

"Är huvudet dumt får kroppen lida" passar in väldigt bra i denna situationen 🤣

"Är huvudet dumt får kroppen lida" = 🤣🤣🤣
Citera
2024-05-01, 13:05
Medlem
IvanDF3s avatar
1:A MAJ. SÅSSARNA DEMONSTRERAR, IVAN KÖR BEN.

Jag tycker Sverige borde instifta en ny helgdag. En BLÅ dag då alla är lediga för att visa sympati med högern och där alla borgare demonstrerar mot den egna politiken och de egna misstagen. Vilket - ironiskt nog - är vad alla vänsterblivna gör i dag. Only in Swiiiden...

Över till något betydligt roligare. Som ännu ett riktigt bra benpass. I dag när jag körde benspark kunde jag se muskelfibrerna spela under huden. Knä och korsryggen höll för benpressen. Jag genomled 8 x15 reps för vaderna (stående och sittande). I dag gick det betydligare snabbare: 34 minuter totalt. 10 minuter snabbare än sist. Så även benpassen följer trenden att de blir mer fokuserade, mer effektiva.

Övningar
Rövövning #1 med fria vikter (Hammer Strengths Glute Drive): 4 x 12 och med 120 kg som tyngst*
Rövövning #2 i maskin med fria vikter: 4 x 15 med hela viktmagasinet
Sittande vadpress: 4 x 15 reps
Stående vadpress: 4 x 15 reps
Sittande leg curl: 5 x 15 reps
Benpress: 4 x 6-8 reps och 240 kg som tyngst**

*) Körde på 160 kg sist men kände verkligen av den tunga kardion igår som duktigt belastar både rumpa, lår och vader
**) Har nu successivt stegrat maxvikten: 200, 210, 230 och i dag 240 kg. Nästa pass blir det 250 kilo.

NYTT OLJEFYND RAPPORTERAS! VISIONPREMIÄR PÅ TISDAG!
Nu är det så äntligen dags att prova Visions oljor. I mitt fall Testo C (280 mg/ml), Mast E och Tren E (båda 200 mg/ml). Jag kommer att sätta 0,5 ml av vardera olja e3d. Jag har varit nöjd i alla år med V*xtgarantens oljor men har hört så mycket gott (av personer jag har 100% förtroende för) om Vision att jag känner mig som en sexåring dagen före Julafton.

Jag har 1-2 pass kvar i dag men om du ska köra innan mig: Kör hårt! För det kommer jag att göra.

//Ivan
Citera
2024-05-01, 13:12
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Övningar
Rövövning #1 med fria vikter (Hammer Strengths Glute Drive): 4 x 12 och med 120 kg som tyngst*

Glömde skriva att jag avslutade passet med 5 mördande set benspark där jag spände och nöp till 2-3 sekunder i toppläget. Vidrigt. Men man blir belåten efteråt
Citera
2024-05-01, 16:48
Avslutad
Citat:

Jag tycker Sverige borde instifta en ny helgdag. En BLÅ dag då alla är lediga för att visa sympati med högern och där alla borgare demonstrerar mot den egna politiken och de egna misstagen. Vilket - ironiskt nog - är vad alla vänsterblivna gör i dag. Only in Swiiiden...

Över till något betydligt roligare. Som ännu ett riktigt bra benpass. I dag när jag körde benspark kunde jag se muskelfibrerna spela under huden. Knä och korsryggen höll för benpressen. Jag genomled 8 x15 reps för vaderna (stående och sittande). I dag gick det betydligare snabbare: 34 minuter totalt. 10 minuter snabbare än sist. Så även benpassen följer trenden att de blir mer fokuserade, mer effektiva.

Övningar

*) Körde på 160 kg sist men kände verkligen av den tunga kardion igår som duktigt belastar både rumpa, lår och vader
**) Har nu successivt stegrat maxvikten: 200, 210, 230 och i dag 240 kg. Nästa pass blir det 250 kilo.

Nu är det så äntligen dags att prova Visions oljor. I mitt fall Testo C (280 mg/ml), Mast E och Tren E (båda 200 mg/ml). Jag kommer att sätta 0,5 ml av vardera olja e3d. Jag har varit nöjd i alla år med V*xtgarantens oljor men har hört så mycket gott (av personer jag har 100% förtroende för) om Vision att jag känner mig som en sexåring dagen före Julafton.

Jag har 1-2 pass kvar i dag men om du ska köra innan mig: Kör hårt! För det kommer jag att göra.

//Ivan

Har även jag hört väldigt bra om visions oljor. 😁
Här ser jag en som kommer att hålla stenhårt i porslinet när han ska sätta sig på toaletten. GRYMT pass!

Själv har jag slängt i mig ett par värktabletter och lite pwo inför min löprunda alldeles strax.
Har legat och göttat mig på spikmattan till och från hela dagen i solen. Frugan har även kört med massagepistolen så det har faktiskt släppt rätt hyfsat i ryggen😁💪
Citera
2024-05-01, 18:20
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Har även jag hört väldigt bra om visions oljor. 😁
Här ser jag en som kommer att hålla stenhårt i porslinet när han ska sätta sig på toaletten. GRYMT pass!

Själv har jag slängt i mig ett par värktabletter och lite pwo inför min löprunda alldeles strax.
Har legat och göttat mig på spikmattan till och från hela dagen i solen. Frugan har även kört med massagepistolen så det har faktiskt släppt rätt hyfsat i ryggen😁💪

Kan tänka mig att du gjort det. Bra produkter får snabbt välförtjänta vingar. Det ska bli otroligt intressant att se hur de lirar

Jamen vad skönt att höra att ryggen känns bättre! Det där är ett helvete och man blir så lätt otroligt handikappad.

Det börjar närma sig "ont att sätta sig på porslinet"-pass men än är det en bit kvar. Jag tar det försiktigt med benen men sakta men säkert och successivt skruvar jag upp belastningen. Vem vet, snart kanske jag sitter och skriker när jag skiter
Citera
2024-05-01, 21:56
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Nu snackar vi riktigt valborgsfirande 😁💪
En annan drog på sig ett gött ryggskott på jobbet🤣 (jo det går verkligen bra nu)
Naprapaten på torsdag så löser det nog sig😁

Jag har bara haft problem med ryggen en gång i min ungdom när jag gjorde illa mig i knäböj och det är nog vad jag tror ett ryggskott kan liknas med och det är inte skönt men naprapaten gjorde susen i mitt fall så jag hoppas han kan ordna dig.
Däremot knutar i ryggen har jag haft men då hade jag en kompis fru som jobbar med hästar och hon körde ultraljuds massage (maskin för hästar den når bättre på djupet än den för människor sa hon och då hade jag större muskler än en vanlig människa antydde hon) och det löste dom på ett kick och det är nästan bättre än sex när en knut släpper vill jag säga.
Citera
2024-05-01, 22:02
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:

Övningar

//Ivan

Instämmer, jag skulle kunna köra bara underarmar hellre i 2 timmar än att demonstrera med sossarna
Ska bli kul och se hur oljorna är och visst är det härligt med jualftonskänslan. VG har jag varit nöjd med Deus medical.
Monsterpass på benpressen!!
Citera
2024-05-02, 05:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Jag har bara haft problem med ryggen en gång i min ungdom när jag gjorde illa mig i knäböj och det är nog vad jag tror ett ryggskott kan liknas med och det är inte skönt men naprapaten gjorde susen i mitt fall så jag hoppas han kan ordna dig.
Däremot knutar i ryggen har jag haft men då hade jag en kompis fru som jobbar med hästar och hon körde ultraljuds massage (maskin för hästar den når bättre på djupet än den för människor sa hon och då hade jag större muskler än en vanlig människa antydde hon) och det löste dom på ett kick och det är nästan bättre än sex när en knut släpper vill jag säga.

Lyckligt lottad. Har det väl börjat spöka i ryggen så kommer det med all säkerhet tillbaka x antal gånger.

Jag gjorde precis som du.
Hade haft ett längre uppehåll då jag gått med bruten näve. Kommer tillbaka till gymmet och börjar köra lite marklyft.
Vikterna bara flyger upp så jag slänger på ett PB.

Kommer upp men lyckades inte låsa ut och strax där efter låter det som att någon slänger iväg ett knallskott och min fru får hjälpa den ryggkrökta gobben ut till bilen och in på akuten🤣
Citera
2024-05-02, 08:53
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Instämmer, jag skulle kunna köra bara underarmar hellre i 2 timmar än att demonstrera med sossarna
Ska bli kul och se hur oljorna är och visst är det härligt med jualftonskänslan. VG har jag varit nöjd med Deus medical.
Monsterpass på benpressen!!

Haha, bra liknelse. Eller som Louis CK sade från scenen under en show "Jag skulle hellre suga av en massa blodiga aidskukar i en mörk gränd än att..."

Ja, det ska bli såå kul att se hur Vision levererar och ja Twinnis; det är snart juuuuulafton

Jag har också varit supernöjd med VG och Deus. Så all credd till dem.

Tack apropå benpressen men jag har liksom inga preferenser. Jag tycker runt 250 kg fortfarande är rätt blygsamt. Känns som de som har bra ben och bra styrka bollar med betydligt mer?
Citera
2024-05-02, 08:55
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:

"jag hade större muskler än en vanlig människa, antydde hon"

Oh DEN hade man lite (läs: som fan!) älskat att få höra
Citera
2024-05-02, 14:15
Medlem
IvanDF3s avatar
RYGG & BICEPS

16 set rygg och 6 kompletterande, isolerande set för biceps senare. Där sista övningen och fyra seten för ryggen var smala latsdrag med omvänt grepp. Vilket enligt Ove Rytter är en bra övergångsövning mellan lats och överarmarna och enligt Mike Mentzer Den Bästa bicepsövningen. Avslutade med 6 set Scott-curls i maskin. Allt som allt på 32 minuter = jag börjar bli allt mer effektiv.

Mitt välmående just nu
Nåja, nu cruisar jag på totalt 300 mg Testo C ew så inte mycket att rapportera. Även om den här rätt mediokra doseringen gör stor skillnad i mitt välmående (som alltid): Mojo bland vikterna och bra resultatet av mina ansträngningar.

Kommande kur med start nu på tisdag
Var tredje dag kommer jag sätta 3 x0,5 ml av Visions oljor: Testo C, Mast E och Tren E. Ojoj, det här ska bli både intressant och roligt att rapportera om!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in