• 1
  • 2
2024-05-01, 17:12
Medlem
Finns det någon som tjänar pengar på Flashback? I så fall hur?
Affiliatelänkar, marknadsföring mot betalning eller att på annat sätt tjäna pengar på att skriva inlägg?
Moderatorer som får ersättning för att moderera?

Det finns uppenbarligen de som tjänar pengar kring Flashback, t ex via poddar och annan typ av media och influencers som återberättar om Flashback som i sin tur tjänar pengar. Men det jag främst vill diskutera i tråden är möjligheten att faktiskt tjäna pengar på att skriva här på forumet.
Finns den?
Citera
2024-05-01, 17:24
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Affiliatelänkar, marknadsföring mot betalning eller att på annat sätt tjäna pengar på att skriva inlägg?

Det finns uppenbarligen de som tjänar pengar kring Flashback, t ex via poddar och annan typ av media och influencers som återberättar om Flashback som i sin tur tjänar pengar. Men det jag främst vill diskutera i tråden är möjligheten att faktiskt tjäna pengar på att skriva här på forumet.
Finns den?
Som en stor profil här på FB så slutade jag mitt jobb 2006 , pengar rullar in

Grymt skönt att inte göra någonting
Citera
2024-05-01, 17:31
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Avstå från annonser = inga pengar till flashback?
Citera
2024-05-01, 17:35
Medlem
Mansingens avatar
Jag har över 200 konton på detta forum och jag får betalt ifall jag loggar in på Ryssvänliga konton och spammar. Lika om jag loggar in på Ukrainavänliga och spammar. Men jag har inte gjort det på ett år ungefär.
Citera
2024-05-01, 17:41
Finns väl säkert de som indirekt tjänat pengar genom att olovligen länka till deras hemsida/produkt/tjänst som man ser ibland. Är ju trots allt en grymt bra metod att göra reklam på Flashback.
Citera
2024-05-01, 17:57
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

Tjänar du fortfarande in pengar på dina gamla posts?
Citera
2024-05-01, 18:46
Medlem
El-gigantes avatar
nej, det tror jag inte. för övrigt har du provat nordeas nya bolånetjänst där du själv kan omplacera ditt bolån på ett ekologiskt och klimatsmart vis? Testa nu!
Citera
2024-05-01, 18:48
Medlem
hockexs avatar
När var du varit medlem ett x antal år kommer Admin skicka ett PM och informera om hur mycket du kommer få per inlägg.

Ett annat tips är att suga i dig info ifrån olika delar ifrån forumet som du sedan använder i verkliga livet och på så sätt tjänar en hacka.
Citera
2024-05-01, 19:37
Medlem
jymdjakets avatar
Trollen och säkert någon infiltratör bland modsen.
Citera
2024-05-01, 19:42
Medlem
Herrcykels avatar
De som gör podden ”Flashback forever” tjänar ju hyfsat med deg på just Flashback.
Citera
2024-05-01, 19:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Ägarna. Annars skulle ju inte forumet existera. Det är i stort sett reklamfinansierat plis en försvinnande liten del donationer.

Citat:

Inte från Flashback i alla fall.

Citat:

Nej, det får de inte.

Citat:
Finns den?

Se ovan.
Citera
2024-05-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

Härligt!

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Avstå från annonser = inga pengar till flashback?

Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag har över 200 konton på detta forum och jag får betalt ifall jag loggar in på Ryssvänliga konton och spammar. Lika om jag loggar in på Ukrainavänliga och spammar. Men jag har inte gjort det på ett år ungefär.

Propagandakonton betalar alltså mer?
Nu för tiden loggar du bara in pro bono?

Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Finns väl säkert de som indirekt tjänat pengar genom att olovligen länka till deras hemsida/produkt/tjänst som man ser ibland. Är ju trots allt en grymt bra metod att göra reklam på Flashback.

Sant.

Citat:
Ursprungligen postat av hockex
När var du varit medlem ett x antal år kommer Admin skicka ett PM och informera om hur mycket du kommer få per inlägg.

Ett annat tips är att suga i dig info ifrån olika delar ifrån forumet som du sedan använder i verkliga livet och på så sätt tjänar en hacka.

Bra tips båda två.
Har hittat flera bra spartips här på forumet.
I nuläget är jag mer intresserad av att hitta nya inkomstkällor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in