Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrcykel
De som gör podden ”Flashback forever” tjänar ju hyfsat med deg på just Flashback.

Precis men den inkomsten kommer väl inte av att skriva på Flashback utan mer att återberätta om Flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Trollen och säkert någon infiltratör bland modsen.

Hur tjänar trollen pengar?
Tjänar infiltratörerna bland modsen mer pengar än övriga mods?

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ägarna. Annars skulle ju inte forumet existera. Det är i stort sett reklamfinansierat plis en försvinnande liten del donationer.

Nu diskuterar vi inte bara ägarna här utan även användarna.
Men du menar alltså att användarna måste bli (del)ägare innan de kan tjäna pengar på forumet?
Vad tänker du om det? Om att driva Flashback som ett kooperativ?

Citat:
Inte från Flashback i alla fall.

På Flashback är vad tråden främst handlar om.

Citat:
Nej, det får de inte.

Vad baserar du ditt påstående på?
Att moderatorer tjänar pengar på Flashback finns olika uppgifter om.
Några exempel följer:

Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Jag tjänade 20.000 per månad när jag modererade, men det var ett tag sedan, så det kan ligga lite högre nu. Jag tror förresten att lönesättningen är individuell, så det kan nog pendla från 15000 per månad för nya och lite sämre mods, men aktiva mods som t.ex. Ruskigbuss som har många forum kommer nog lätt upp i 300000 per månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det beror på, mycket baserat på vilka forum man har, hur många man bannar osv. Jag är en av dem som jobbat längst och jag har bara 5000 i månaden. Så det är inga stora pengar direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Jag är inte mod, men jag får betalt ändå

Citat:
Ursprungligen postat av THUG2
Provisionsbaserat. 100 :- per låst tråd, och 500 per bannad användare.

Citat:
Se ovan.

Om nu mods, admins, och användare som uppfyller vissa villkor eller är troll/spam-konton tjänar pengar på forumet är det väl inte bara ägarna?
Citera
2024-05-01, 20:52
Medlem
Trakessons avatar
Jag tänker lite tvärt emot. Försöker inte tjäna pengar utan är här för att göra av med en del. Jag tjänar så satans mycket att jag behöver fler utgifter. Därför klickar jag på alla reklambanners och köper allt som går. På det viset stöder jag ju även Flashback indirekt. Skattemyndigheten gillar det väl inte, men vad ska de göra så länge det är tillåtet?
Citera
2024-05-01, 20:56
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt

Vad baserar du ditt påstående på?
Att moderatorer tjänar pengar på Flashback finns olika uppgifter om.
Några exempel följer:

Om nu mods, admins, och användare som uppfyller vissa villkor eller är troll/spam-konton tjänar pengar på forumet är det väl inte bara ägarna?
Skicka ett CV och ett personligt brev till Admin bara om du är intresserad.
Citera
2024-05-01, 21:01
Medlem
LM-Bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Finns det någon som tjänar pengar på Flashback? I så fall hur?
Affiliatelänkar, marknadsföring mot betalning eller att på annat sätt tjäna pengar på att skriva inlägg?
Moderatorer som får ersättning för att moderera?

Det finns uppenbarligen de som tjänar pengar kring Flashback, t ex via poddar och annan typ av media och influencers som återberättar om Flashback som i sin tur tjänar pengar. Men det jag främst vill diskutera i tråden är möjligheten att faktiskt tjäna pengar på att skriva här på forumet.
Finns den?
Folk säljer säkert gamla konton
Citera
2024-05-01, 21:36
Medlem
brunnsangs avatar
Jag har blivit "head huntad" via flashback. Fick meddelande av en man om att sälja skrot via båt till baltland, trodde det var ett skämt först men fick en insättning via paypall och så följer jag en länk med saker som ska köpas. Främst vitvaror som jag köper av en som renoverar trasiga diskmaskiner och andra vitvaror etc sen skickar jag det via ett vanligt fraktbolag till olika baltiska länder.

Känns lite suspekt med tanke på att samma grejjer borde gå att få tag på där nere (inte jättebilligt här heller) men det är kanske lite bättre kvalitet i maskinerna här.
Citera
2024-05-01, 21:57
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag tänker lite tvärt emot. Försöker inte tjäna pengar utan är här för att göra av med en del. Jag tjänar så satans mycket att jag behöver fler utgifter. Därför klickar jag på alla reklambanners och köper allt som går. På det viset stöder jag ju även Flashback indirekt. Skattemyndigheten gillar det väl inte, men vad ska de göra så länge det är tillåtet?

Skulle det vara så så finns det sätt att sponsra så pengarna går direkt till fb
Citera
2024-05-01, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
När var du varit medlem ett x antal år kommer Admin skicka ett PM och informera om hur mycket du kommer få per inlägg.

Ett annat tips är att suga i dig info ifrån olika delar ifrån forumet som du sedan använder i verkliga livet och på så sätt tjänar en hacka.

Fett, det ser jag fram emot. Hur länge till dröjer det innan jag får ett PM tror du?
Citera
2024-05-01, 23:35
Medlem
Folk som tigger pengar till köp av fup får nog lite över.
Citera
2024-05-02, 21:41
Medlem
Franciscaesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag har över 200 konton på detta forum och jag får betalt ifall jag loggar in på Ryssvänliga konton och spammar. Lika om jag loggar in på Ukrainavänliga och spammar. Men jag har inte gjort det på ett år ungefär.
Vad stoppar dig? Jackie Arklöv? Underklassen?

Sd som försökte våldta en person men som du skrek ”he has a knife”? Hahah.
Citera
2024-05-02, 21:42
Medlem
Franciscaesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Folk som tigger pengar till köp av fup får nog lite över.
Vänta va?
Citera
2024-05-02, 21:43
Medlem
Franciscaesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Jag har blivit "head huntad" via flashback. Fick meddelande av en man om att sälja skrot via båt till baltland, trodde det var ett skämt först men fick en insättning via paypall och så följer jag en länk med saker som ska köpas. Främst vitvaror som jag köper av en som renoverar trasiga diskmaskiner och andra vitvaror etc sen skickar jag det via ett vanligt fraktbolag till olika baltiska länder.

Känns lite suspekt med tanke på att samma grejjer borde gå att få tag på där nere (inte jättebilligt här heller) men det är kanske lite bättre kvalitet i maskinerna här.
Printa.
Citera
2024-05-02, 22:34
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franciscaesque
Printa.

Printscreen på transaktion eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in