Citat:
Ursprungligen postat av
Bunsofsteel
Den naturliga koldioxidökningen orsakad av temperaturökning är trefalt högre än människans bidrag.
Är ju precis det som ni klimatdårar vägrar acceptera. Temperaturökningen är orsaken. Koldioxidnivåerna är resultatet. Inte tvärtom.
Om det nu skulle vara sant skulle det ju också betyda att mängden kol som man räknar med att människan förbränner är fel med nästan en magnitud. Alternativt mängden kol i atmosfären är fel. Om det stämmer, då kan man verkligen kalla det hela en bluff.
Men själv har jag svårt att tro det. Eller rättare sagt, jag har tidigare gjort en del beräkningar på hur mycket fossila bränslen som förbränns i olika länder, och summan verkar stämma med mängden CO2 som anges tillföra atmosfären. Om din artikel stämmer pekar det väl på att uppgifterna om förbrukningen av fossila bränslen inte stämmer? Eller att atmosfärens vikt inte stämmer.
Allt jag nämner ovan är ju enkelt att dubbelkolla för den insatte. Så hur menar författarna till artikeln du länkade till att den biten skulle ha gått till? Skulle allt vara fejkat och bluff?
Det förefaller orimligt. Hur tänker du angående detta?