2024-05-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Som kvinna så säger jag själv att kvinnor passar inte som poliser.
Vi har inte kroppsbyggnaden och dom flesta kvinnor är emotionella.Jag uppfattas förvisso till viss del som kall av andra har jag förstått men gemene kvinna menar jag.
Och stämmer överskriften så är det fördjävligt !!

Finns en hel del lysande kvinnliga poliser. Se valfri dokumentär om brott, så ser du förhörsledare osv. av kvinnligt kön. Skärpta och intelligenta. Märks ingen större skillnad på dem och deras duktiga manliga kollegor, förutom att de kvinnliga poliserna har ljusare röster och ser ut som kvinnor. Allt inom poliskåren är inte att kunna springa fort och vara fysiskt stark. Men visst är det bra om de är i yttre tjänst.
Citera
2024-05-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns en hel del lysande kvinnliga poliser. Se valfri dokumentär om brott, så ser du förhörsledare osv. av kvinnligt kön. Skärpta och intelligenta. Märks ingen större skillnad på dem och deras duktiga manliga kollegor, förutom att de kvinnliga poliserna har ljusare röster och ser ut som kvinnor. Allt inom poliskåren är inte att kunna springa fort och vara fysiskt stark. Men visst är det bra om de är i yttre tjänst.

Men snälla kan du sluta, skämskudde!
Citera
2024-05-01, 00:17
Medlem
Citat:
Det finns cirka 8225 kvinnliga poliser i Sverige.

Låt oss säga att det är 100 poliser som läcker till kriminella (så många får vi verkligen hoppas att det inte är). Så innebär det att det är 80 av 8225 kvinnliga poliser som läcker... Dvs.: 8145 kvinnliga poliser läcker inte. ändå görs detta av dig/vissa andra i tråden till en fråga om feminismens "farhågor" och kvinnors olämplighet...

Givetvis ska de manliga och kvinnliga poliser som läcker/är kriminella inte få jobba kvar som poliser. De är en säkerhetsrisk.

Men du måste börja förstå att det givetvis är så att den absolut största majoriteten kvinnliga poliser inte har samröre med kriminella, mer än att de griper dessa och sätter dem i häkte och liknande polisiära åtgärder.

Dina inlägg är så idiotiska att andra feminister på forumet framstår som genier.
Citera
2024-05-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Om jag ska vara ärlig vet jag inte ens vad "demokrati" eller "samma rättigheter" betyder längre.
Samma rättigheter enligt lag.
Citera
2024-05-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrovRakadKuk
Men snälla kan du sluta, skämskudde!

Varför då?
Kolla in dokumentären "Den ofrivillige mördaren", där är det några kvinnliga poliser som uttalar sig.
Kolla in den kvinnliga polisen i "Poliserna i våldsvågen".
Sedan har vi de förträffliga civilanställda (inte poliser) som löste upp fallen kring mannen som för några år sedan våldtagit sovande kvinnor och filmat övergreppen.
Eller dokumentären om Hagamannen.
Vill du att jag ska fortsätta?

Du kan också läsa några FUP och där se kvinnliga polisers rapporter.

Det är ingen större skillnad mellan kvinnliga poliser och manliga poliser, när det kommer till det rent intellektuella polisarbetet.

Men givetvis skiljer de sig åt när det gäller styrka och snabbhet. Det säger sig självt. Men det är ju ändå bra att kvinnliga poliser provat på yttre tjänst, innan de ger sig in i inre tjänst.

I yttre tjänst är det givetvis också bra med kvinnliga poliser. Tex. vid våldtäktsfall mot kvinnor eller brott mot barn. Kan nog för dessa offer kännas tryggt att där kommer en stor manlig beskyddande polis och en kvinnlig polis.

kvinnliga poliser behövs.

Men korrupta poliser/kriminella poliser etc. behövs inte.
Citera
2024-05-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Dina inlägg är så idiotiska att andra feminister på forumet framstår som genier.

Man ska ju skriva till bönders på bönders vis. Så om du anser att mina inlägg till dig är idiotiska så säger det mer om dig än om mig...

kvinnliga poliser behövs.

Men kriminella poliser/poliser som läcker information till kriminella etc. behövs inte och bör avskedas. Sverige har nog med problem med kriminalitet som det är. Vi behöver givetvis hederliga poliser på rätt sida av lagen.

Dock är det så få som söker sig till polisyrket, så man tycks titta mellan fingrarna på sådant här...
Det vore därmed bra om mer vettigt folk sökte sig till polisyrket, så det blir lättare att sålla ut de som inte sköter sig.

I övrigt är jag inte feminist. Utan humanist.
Citera
2024-05-01, 00:23
Medlem
Citat:
Man ska ju skriva till bönders på bönders vis. Så om du anser att mina inlägg till dig är idiotiska så säger det mer om dig än om mig...

Du är en intellektuell dvärg som aldrig skrivit något av värde. Håll käften nu och sluta citera mig.
Citera
2024-05-01, 00:28
Medlem
Citat:
Du är en intellektuell dvärg som aldrig skrivit något av värde. Håll käften nu och sluta citera mig.

Skriver du om dig själv nu? Du är en hjärntvättad antifeminist. Och som sådan kommer du anse att allt som skrivs som inte följer din sekts åsikter är "intellektuellt dvärgaktigt och utan värde". Det är synd om dig Rewia.

Som sagt: kvinnliga poliser behövs.
Manliga poliser behövs verkligen.

Men kriminella poliser/poliser som läcker information till kriminella behövs inte. Då dessa är en säkerhetsrisk. Dess bör avskedas. Men det jag skriver nu anser du ju naturligtvis är "utan värde och intellektuellt dvärgaktigt".
Citera
2024-05-01, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kvinnor är olämpliga som poliser. Att män "attackerat, invaderat, krigat, våldtagit, förföljt och torterat och drivit människor på flykt" gör inte kvinnor mer lämpliga som poliser, lika lite som pedofiler är lämpliga som barnskötare eller handikappade i specialförband.

Män är också totalt olämpliga som poliser eftersom män är otroligt lättprovocerade eftersom män styrs av sina uppblåsta egon och har svårt att kontrollera sina känslor och överreagerar lätt. Män är också enormt grymma mot varandra, mot kvinnor och barn så en man i uniform som ger honom minsta makt över andra är en stor risk och fara för samhället. En manlig polis kan få för sig att sitta på ryggen på en anhållen tills denne kvävs till döds.

De som ansöker till specialförbanden kommer från andra förband och eftersom knappast något förband passar för handikappade så kommer en handikappad person aldrig någonsin ens ansöka till något specialförband.

Håller med, män ska hållas så långt ifrån barn och ungdomar som möjligt. Präster, idrottstränare, lärare, läkare, osv osv osv - borde alla vara kvinnor.

Män borde inte jobba med människor överhuvudtaget eftersom de överlag är så människofientliga.
Citera
2024-05-01, 00:29
Medlem
Citat:
Skriver du om dig själv nu? Du är en hjärntvättad antifeminist. Och som sådan kommer du anse att allt som skrivs som inte följer din sekts åsikter är "intellektuellt dvärgaktigt och utan värde". Det är synd om dig Rewia.

Som sagt: kvinnliga poliser behövs.
Manliga poliser behövs verkligen.

Men kriminella poliser/poliser som läcker information till kriminella behövs inte. Då dessa är en säkerhetsrisk. Dess bör avskedas. Men det jag skriver nu anser du ju naturligtvis är "utan värde och intellektuellt dvärgaktigt".

"Mord är dåligt så det behöver vi verkligen inte i ett samhälle men glass är gott så det är bra" - Din intellektuella nivå. Någon djupare av analys eller insikt av varför poliskåren i Sverige numera är helt systemhotande korrupt existerar inte i ditt totalt tomma huvud.
Senast redigerad av Reiwa 2024-05-01 kl. 00:31.
Citera
2024-05-01, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Män är också totalt olämpliga som poliser eftersom män är otroligt lättprovocerade eftersom män styrs av sina uppblåsta egon och har svårt att kontrollera sina känslor och överreagerar lätt. Män är också enormt grymma mot varandra, mot kvinnor och barn så en man i uniform som ger honom minsta makt över andra är en stor risk och fara för samhället. En manlig polis kan få för sig att sitta på ryggen på en anhållen tills denne kvävs till döds.

De som ansöker till specialförbanden kommer från andra förband och eftersom knappast något förband passar för handikappade så kommer en handikappad person aldrig någonsin ens ansöka till något specialförband.

Håller med, män ska hållas så långt ifrån barn och ungdomar som möjligt. Präster, idrottstränare, lärare, läkare, osv osv osv - borde alla vara kvinnor.

Män borde inte jobba med människor överhuvudtaget eftersom de överlag är så människofientliga.

Det bästa vore om vi utrotade alla män eftersom att män är roten till all ondska så mänskligheten hädanefter bara består av kvinnor.
Citera
2024-05-01, 00:34
Medlem
Citat:
"Mord är dåligt så det behöver vi verkligen inte i ett samhälle" - Din intellektuella nivå.

Snarare: mord är dåligt och därmed bör mördare låsas in, helst på livstid. är min "intellektuella nivå". Men den duger inte åt herr Rewia. Läs om, läs rätt. jag skrev att kriminella poliser/poliser som läcker information till kriminella inte behövs och bör avskedas. Men du kanske tycker man ska bjuda dessa på saft och bulle istället? Och låta dem jobba kvar inom poliskåren? Du kan ju inte erkänna att du håller med mig om att de bör avskedas, för det vore ju att säga att du själv är en "intellektuell dvärg". Du har målat in dig i ett hörn nu Rewia. Som en liten ilsken Pittbull, som inte ens vet vad den är ilsken över. Hur vore det med lite nyanserad ödmjukhet, för en gång skull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in