2024-04-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
En skärpning av kraven för att bli polis innebär i praktiken ett förbud för kvinnor då bara ett mikroskopiskt antal kvinnor hade uppfyllt kraven.
Fast det är inte ett förbud. Ett förbud endast på grund av kön är en helt annan sak.
Man får ju försöka leva i verkligheten, det vill säga att om vissa fysiska krav är minimum för att vara en säker och effektiv polis eller till exempel brandman så är det så, och når man inte upp till dessa krav då får man avstå.

Sedan kommer ju diskussionen angående vilka krav som är rimliga att ställa och inte. Med kvinnor i yttre tjänst bör man räkna med att antalet incidenter där tjänstevapen används blir fler.
Citera
2024-04-30, 22:53
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Det är jag den första att skriva under på att det är ett helt felaktigt upplägg. Det utsätter dessutom den manliga polisen för onödig fara. Dock hade de inte kunnat åka runt ensamma oavsett det är en man eller en kvinna, så det hade fortfarande behövts män i dessa kvinnors ställe.
Ja, två manliga poliser i par är att föredra.
Citera
2024-04-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, feministen Kapten Klänning. Det är som en sjukdom.
Han är en man.
Citera
2024-04-30, 22:54
Medlem
Prodelins avatar
Kvinnor är skapta för att föda barn, that's it, behöver inte krångla till det mer.
Citera
2024-04-30, 22:55
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Han är en man.
Ja, och feminist. Eller menar du att alla feminister är kvinnor?
Citera
2024-04-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ja, två manliga poliser i par är att föredra.
Många i yttre tjänst i usa jobbar ensamma med egen personlig bil. Hela arbetsdan i bilen. Men vid ingripanden där det behövs förstärkning kallar man på förstärkning och fler bilar dyker upp. Vet inte om det är fackliga krav på att jobba i par i Sverige, men bara där minskar ju närvaron och ytan som täcks under patrullering med 50%.
Citera
2024-04-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ja, och feminist. Eller menar du att alla feminister är kvinnor?
Nej, men det har noll med saken att göra. Vi pratar om kön och lämplighet att arbeta inom polisen, och han är av manligt kön. Jag poängterar bara ut att svenska polisen har letts av svenska män under väldigt många år.
Citera
2024-04-30, 23:04
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Nej, men det har noll med saken att göra. Vi pratar om kön och lämplighet att arbeta inom polisen, och han är av manligt kön. Jag poängterar bara ut att svenska polisen har letts av svenska män under väldigt många år.
Ja, alla män är inte lämpliga, det är därför vi ska ha höga krav. Ett sådant krav är att man inte vurmar för feminism och jämställdhet.
Citera
2024-04-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ja, alla män är inte lämpliga, det är därför vi ska ha höga krav. Ett sådant krav är att man inte vurmar för feminism och jämställdhet.
Jag vet inte vad du lägger i begreppet jämställdhet, men vi bor i landet Sverige som ska föreställa ett demokratiskt land. Vill man inte att alla människor ska ha samma rättigheter finns det länder dit man kan söka sig istället, länder som inte är demokratiska.
Citera
2024-04-30, 23:13
Medlem
MrsEjPKs avatar
Som kvinna så säger jag själv att kvinnor passar inte som poliser.
Vi har inte kroppsbyggnaden och dom flesta kvinnor är emotionella.Jag uppfattas förvisso till viss del som kall av andra har jag förstått men gemene kvinna menar jag.
Och stämmer överskriften så är det fördjävligt !!
Senast redigerad av MrsEjPK 2024-04-30 kl. 23:27.
Citera
2024-04-30, 23:14
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Jag vet inte vad du lägger i begreppet jämställdhet, men vi bor i landet Sverige som ska föreställa ett demokratiskt land. Vill man inte att alla människor ska ha samma rättigheter finns det länder dit man kan söka sig istället, länder som inte är demokratiska.
Om jag ska vara ärlig vet jag inte ens vad "demokrati" eller "samma rättigheter" betyder längre.
Citera
2024-04-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
DN:s granskning visar att 80% av fallen med poliser som läcker information till gängkriminella är poliskvinnor som särar på benen för gängkriminella blattar. Resterande 20% är i huvudsak invandrare som gör det för att de har sin lojalitet till släkten/klanen.

Du kan sluta ljuga nu. Såhär ligger det till.

Det finns cirka 8225 kvinnliga poliser i Sverige.

Låt oss säga att det är 100 poliser som läcker till kriminella (så många får vi verkligen hoppas att det inte är). Så innebär det att det är 80 av 8225 kvinnliga poliser som läcker... Dvs.: 8145 kvinnliga poliser läcker inte. ändå görs detta av dig/vissa andra i tråden till en fråga om feminismens "farhågor" och kvinnors olämplighet...

Givetvis ska de manliga och kvinnliga poliser som läcker/är kriminella inte få jobba kvar som poliser. De är en säkerhetsrisk.

Men du måste börja förstå att det givetvis är så att den absolut största majoriteten kvinnliga poliser inte har samröre med kriminella, mer än att de griper dessa och sätter dem i häkte och liknande polisiära åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in