2024-04-30, 20:39
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jo, nu vet jag det. Startade en tråd om det. (FB) Fråga om TFF

Oki, så bra! 😊
Citera
2024-04-30, 20:40
Medlem
Citat:
Du slösar din tid. Idioten tycker säkerligen att det är skillnad på mord och vållande till annans död, men i det här fallet blir det helt annorlunda, och självfallet helt utan motivering.
Eftersom du citerat Ankans adressering till mig så antar jag att det är mig du menar som idiot.
Gäddor vållar stor skada på barn och ibland till och med död. Många gånger själslig död med livslånga konsekvenser. Allt för att gäddan ville leva ut sina egna sexuella begär, på ett barn.
Vem är idioten i rummet?
Citera
2024-04-30, 20:41
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vem har hängt ut familjen?
Dumpen publicerar gäddor som söker barn i sexuellt syfte, men nära anhöriga har de inte publicerat.
Håll dig till fakta.

Men public shaming är inte praxis i en rättstat din dumma fan.

Då kan vi hänga ut dig som bajsporrsurfande flashbacktroll i så fall eftersom du är sjukt aktiv i koprofagtråden.
Citera
2024-04-30, 20:43
Avslutad
Citat:
Eftersom du citerat Ankans adressering till mig så antar jag att det är mig du menar som idiot.
Måste säga att jag är mycket imponerad att du lyckades dra den slutledningen. Bra jobbat där.

Citat:
Gäddor vållar stor skada på barn och ibland till och med död. Många gånger själslig död med livslånga konsekvenser. Allt för att gäddan ville leva ut sina egna sexuella begär, på ett barn.
Vem är idioten i rummet?
Men uppenbarligen har du en del att jobba med eftersom du inte förstod resten.
Citera
2024-04-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Men public shaming är inte praxis i en rättstat din dumma fan.

Då kan vi hänga ut dig som bajsporrsurfande flashbacktroll i så fall eftersom du är sjukt aktiv i koprofagtråden.
Dumpen påvisar förekomsten av vuxna som söker barn i sexuellt syfte.
Det gör de dels för att påverka lagändringar som ökar barnens skydd.
De lyfter även utsattas behov av traumavård för de skador de åsamkats samt även att vården för människor med skev sexualitet behöver förbättras.
Inget av detta kan påverkas utan uppvisande av förekomst, det behövs en allmänbildning i samhället. Sen får man inte förglömma att barn som drabbats ska kunna identifiera sina förövare och kunna polisanmäla och självklart skall allmänheten varnas och kunna känna igen dessa personer.
Citera
2024-04-30, 20:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jo, nu vet jag det. Startade en tråd om det. (FB) Fråga om TFF
Om det måste stå i grundlagen, om man uppmanar att skjuta Åkesson och någon gör det på denna uppmaning, så kan man inte uppmanaren bli åtalad om man gör det i media som har utgivningsbevis. För det står inte i grundlagen om uppmaningar som att skjuta?

Eller är det denne som blivit citerad som kan åtalas. Eller ger utgivningsbeviset frisedel, i alla informationsled, media kan inte tvingas informera vem som sagt vad, men om de i artikeln nämner namnet på person. Hamnar denne under utgivningsbevisets paraply ändå.
Citera
2024-04-30, 20:56
Medlem
Citat:
Men uppenbarligen har du en del att jobba med eftersom du inte förstod resten.
Så du klarade inte av att svara på det?
Citat:
Vem är idioten i rummet?
Citera
2024-04-30, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om det måste stå i grundlagen, om man uppmanar att skjuta Åkesson och någon gör det på denna uppmaning, så kan man inte uppmanaren bli åtalad om man gör det i media som har utgivningsbevis. För det står inte i grundlagen om uppmaningar som att skjuta?
Det är brottet uppvigling som råkar vara ett tryckfrihetsbrott, så det kan uppmanaren åtalas för.

Citat:
Eller är det denne som blivit citerad som kan åtalas. Eller ger utgivningsbeviset frisedel, i alla informationsled, media kan inte tvingas informera vem som sagt vad, men om de i artikeln nämner namnet på person. Hamnar denne under utgivningsbevisets paraply ändå.
Är faktiskt inte helt hundra där. Jag tror det är den ansvarige utgivaren som åker på det.

Den lagtext jag hittar är denna:

Citat:
7 § Det står var och en fritt att meddela uppgifter i vilket ämne som helst i syfte att de ska göras offentliga i en tryckt skrift (meddelarfrihet). Denna frihet avser uppgifter som lämnas till
- en författare eller någon annan upphovsman till en framställning i en tryckt skrift,
- skriftens utgivare eller redaktion, eller
- ett företag för yrkesmässig förmedling av nyheter eller andra meddelanden till periodiska skrifter.

Det står också var och en fritt att anskaffa uppgifter i vilket ämne som helst i syfte att göra dem offentliga i en tryckt skrift eller att meddela uppgifter som avses i första stycket (anskaffarfrihet).

För dessa friheter får inga andra begränsningar finnas än de som följer av denna grundlag. Lag (2018:1801).
Men för att dra en analogi till brottet förtal så skulle jag inte tolka en uppmaning om att döda någon som att lämna en uppgift. En uppgift är något som är sant eller falskt.
Citera
2024-04-30, 20:57
Avslutad
Citat:
Så du klarade inte av att svara på det?
Citat:
Vem är idioten i rummet?
Du

Eftersom du inte förstod resten

(För övrigt är det väldigt tragikomiskt att du anklagar andra för att inte kunna svara på frågor. Det är ju din paradgren.)

EDIT:

Apropå det: Se nedan
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-04-30 kl. 21:03.
Citera
2024-04-30, 21:01
Medlem
[quote=Vedklyv1980|88133089]Dumpen påvisar förekomsten av vuxna som söker barn i sexuellt syfte.
Det gör de dels för att påverka lagändringar som ökar barnens skydd.
De lyfter även utsattas behov av traumavård för de skador de åsamkats samt även att vården för människor med skev sexualitet behöver förbättras.
Inget av detta kan påverkas utan uppvisande av förekomst, det behövs en allmänbildning i samhället. Sen får man inte förglömma att barn som drabbats ska kunna identifiera sina förövare och kunna polisanmäla och självklart skall allmänheten varnas och kunna känna igen dessa personer.[/QUOTEf

Förklara hur allmänheten ska kunna känna igen personerna?? Det är nu 3.e gången , jag ställer samma fråga . Har du tagit en "rackarbajsare" , så du kan svara denna gång??
Citera
2024-04-30, 21:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nä, det förklarar ju varför gäddan smyger runt och är hemlig som om det vore förbjudet.
Den var ju helt ovetande…

Chatloggarna talar inte heller sitt tydliga språk då heller…
Sex är skamligt, så det bevisar inte att gäddan vet det är en ung. JA loggarna visar ibland deras avsikt, men inte alltid att denne är medveten om åldern, då den endast nämns en gång, då gäddan möjligen var full.

Om det antytts underårig i de sista loggarna då denne är så nykter att denne är kapabel till förflyttning, hade det varit en annan sak.
Citera
2024-04-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Förklara hur allmänheten ska kunna känna igen personerna?? Det är nu 3.e gången , jag ställer samma fråga . Har du tagit en "rackarbajsare" , så du kan svara denna gång??
Jag känner tyvärr igen ett antal personer.
Och nej, jag tar inte ”rackabajsare” så jag kan nog inte svara dig vidare
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-04-30 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in