2024-04-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du lever bara i en fantasivärld där "tänkande människor" är samma sorts debila idioter som du. Och så tror du att dina foliehattinlägg här gör någon skillnad alls i den verkliga värden. Sorry, men det gör de inte.

Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Redan här blir det fel. Föreningen VoF gjorde en undersökning riktad till olika åldersgrupper som tog upp denna fråga bland många andra.
Bara några enstaka procent uppgav att dom trodde detta var fejk
https://www.vof.se/vof-undersokningen/
Jag upprepar mig själv: LOL
Citera
2024-04-30, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Varför skulle man inte kunna sjunga på månen?

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det kan ju vara så att det är lite läskigt att vara på månen och att man sjunger och tramsar lite för att lätta upp stämningen.
Sjunga är väl en sak, det är bara orimligt, hoppa runt är värre. Vi har fått höra att regoliten är sylvass, ett hål i den charmiga handsydda måndräkten = säker omedelbar död.
Senast redigerad av Tramss 2024-04-30 kl. 00:15.
Citera
2024-04-30, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Men man lyckades på riktigt. Det finns omfattande dokumentation om hur samt forskning om proverna som togs tillbaka samt lasereflektioner från kvar lämnade retrorefraktorer
Jag lutar åt att sannolikheten för fejk är större än sannolikheten för att dom faktiskt lyckades.
Det är helt enkelt det rimligaste alternativet för mig.
Citera
2024-04-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag lutar åt att sannolikheten för fejk är större än sannolikheten för att dom faktiskt lyckades.
Jag befann mig också i den situationen i flera år - jag vägde sannolikheter mot varandra.

Sedan tog jag ett steg och allt blev självklart. "Vi" "upptäckte" att "vi" inte kunde ta oss ut i "rymden" våren 1958. För många av "oss" hade det förstås varit en självklar sanning i hundratals, för att inte säga tusentals, år dessförinnan.
Senast redigerad av Tramss 2024-04-30 kl. 00:32.
Citera
2024-04-30, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Jag befann mig också i den situationen i flera år - jag vägde sannolikheter mot varandra.

Sedan tog jag ett steg och allt blev självklart. "Vi" "upptäckte" att "vi" inte kunde ta oss ut i "rymden" våren 1958. För många av "oss" hade det förstås varit en självklar sanning i hundratals, för att inte säga tusentals, år.
Vad hände våren 1958?
Citera
2024-04-30, 00:38
Medlem
Citat:
Vad hände våren 1958?
Van Allen upptäckte sina bälten.
I Augusti samma år började man spränga kärnladdningar i "rymden":
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Argus
Det fortsatte med operation Fishbowl (jätteträffande namn!):
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Fishbowl
Citera
2024-04-30, 00:54
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Sjunga är väl en sak, det är bara orimligt,

Då har vi redan gått från befängt till orimligt, visst framsteg. Då fortsätter vi: Varför är det orimligt?

Citat:
hoppa runt är värre. Vi har fått höra att regoliten är sylvass, ett hål i den charmiga handsydda måndräkten = säker omedelbar död.

Du tror inte dräkten var designad för att tåla lite stryk? Vad baserar du det på?

Och även OM det var farligt att hoppa: Brukar inte vissa människor, för att inte tala om militära testpiloter (som många av astronauterna var), ha en tendens att göra farliga saker?
Citera
2024-04-30, 00:57
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Något specifikt som talar för fejk?
Citera
2024-04-30, 05:33
Bannlyst
Citat:
Något specifikt som talar för fejk?
Nej.
Jag tänker bara att det inte vore konstigt ifall dom fejkade. Det vore konstigare ifall dom INTE fejkade.
Citera
2024-04-30, 06:32
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej.
Jag tänker bara att det inte vore konstigt ifall dom fejkade. Det vore konstigare ifall dom INTE fejkade.

,,,,,för att?
Citera
2024-04-30, 07:15
Bannlyst
Citat:
,,,,,för att?
Jag tänker att det är otroligt svårt att landa på månen, men ganska enkelt att fejka att man landat på månen.
Varför göra något otroligt svårt, kanske omöjligt, när man kan få samma resultat väldigt mycket enklare?

Jag har inga problem med att tänka så, men det är nog ganska provocerad för många.
Citera
2024-04-30, 07:30
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag tänker att det är otroligt svårt att landa på månen,

Det kanske var därför man hade 400 000 människor som arbetade i den riktningen. Hade det varit lätt hade alla gjort det, som man brukar säga.

Citat:
men ganska enkelt att fejka att man landat på månen.

Fejka med 60-tals film- och fototeknik så att den håller för granskning även år 2024? Är det ganska enkelt?

Och ingen inblandad som läckt under de senaste 60 åren? Är det ganska enkelt?

Citat:
Varför göra något otroligt svårt, kanske omöjligt, när man kan få samma resultat väldigt mycket enklare?

För att man då faktiskt gjort det och inte längre kan bli påkommen med att ljuga.

Dessutom har vi ju bevisligen åkt dit och lämnat material, så då kunde man väl lika gärna tagit med sig människor på turen? Varför fejka själva människorna när typ allt annat är verkligt?

Citat:
Jag har inga problem med att tänka så, men det är nog ganska provocerad för många.

Brukar folk bli arga på dig, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in