2024-04-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Visst är han det

Som vanligt kommer det att tas emot med skepsis av alla som ändå är bortom all räddning

Fast i podcasten framgår att att skuggorna skapats av fejkarnas elektriska lampor.

Det är bara att lyssna ett par tre gånger på podcasten så kommer det att klarna att alla bevisen för att månlandningarna ägt rum är fejk. AI ryska och kinesiska ledare som finns med i podcastbevisen avvisar att man skulle överlevt vanallenbältena eller ens ett sandkorn som hela tiden slår ner på månen.

Sedan att en tung person som Sibrel inte är en av de köpta fejkvetenskapsmännen utan en självlärd lärd som osjälviskt bjuder oss på oemotbevisbara fakta gör inte saken sämre. Från hans wiki.

Man skulle kunna säga att han är politikens motsvarighet till Jimmie Åkesson inom vetenskapen. Han är en folkets man dvs ”our guy”

Har du något konkret bevis på skiten du rapar ur röva?
Månstenarna?
Material lämnat kvar som oturligt nog för dig har fotats vid långt senare tillfälle osv osv osv.
Du är ännu en fjant i raden som ska försöka leka vilde i tråden, påstår du något så presenterar du bevis så enkelt är det.
Citera
2024-04-29, 18:36
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Visst är han det

Som vanligt kommer det att tas emot med skepsis av alla som ändå är bortom all räddning

Fast i podcasten framgår att att skuggorna skapats av fejkarnas elektriska lampor.

Det är bara att lyssna ett par tre gånger på podcasten så kommer det att klarna att alla bevisen för att månlandningarna ägt rum är fejk. AI ryska och kinesiska ledare som finns med i podcastbevisen avvisar att man skulle överlevt vanallenbältena eller ens ett sandkorn som hela tiden slår ner på månen.

Sedan att en tung person som Sibrel inte är en av de köpta fejkvetenskapsmännen utan en självlärd lärd som osjälviskt bjuder oss på oemotbevisbara fakta gör inte saken sämre. Från hans wiki.

Man skulle kunna säga att han är politikens motsvarighet till Jimmie Åkesson inom vetenskapen. Han är en folkets man dvs ”our guy”
Du kan kolla in den här killen. Han förklarar på ett sätt så till och med sådana som du förstår.

https://youtu.be/ix1WofdJ2uw?si=RUNtqs0eARO44c8d
Citera
2024-04-29, 19:19
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Visst är han det

Jag besvarade din invändning innan ditt lätt insedda svar om flera ljuskällor. Varför lätt? Därför du liksom inte är först på den pucken i denna tråd.

Med flera ljuskällor får man flera skuggor. Kolla själv någon mörk kväll när du går någonstans med flera gatlyktor i närheten. Olika riktningar på skuggorna blir det när marken inte är platt som en parkeringsplats. Och varför skulle den vara det på månen??

Sibrel med sin "svär på Bibeln!" är bara en pinsam clown.

Van Allen-bältena har tagits upp. Du är helt enkelt felinformerad om doserna.

Och igen: AI är inte något sanningsvittne om någonting öht. Men testa själv att t ex fråga ChatGPT vad som är FEL med dem som inte tror på månlandningarna och kolla om du fortfarande gillar svaret.

Ryzzland har numera förfallit totalt till att vara ett centrum för desinformation om väst. AI är iaf inte illasinnad, så gå då isf hellre på det.
Senast redigerad av nerdnerd 2024-04-29 kl. 19:31.
Citera
2024-04-29, 19:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Kollade lite på skoj med MS Copilot som är den AI som vi rekommenderas att använda på jobbet:
(Det är mina fetningar för att underlätta läsandet något, men i övrigt har jag inte rört det någonting.)

----

[Jag]:

What is wrong with moon landing sceptics?

Copilot:

Moon landing skepticism often stems from a variety of misconceptions and misunderstandings about the scientific and technical aspects of space travel. Here are some common points raised by skeptics and the explanations that debunk these claims:

Flag Waving: Skeptics argue that the American flag appears to wave in the vacuum of the moon, which should be impossible without an atmosphere. However, the flag did not need wind to move; it only moved when touched, and due to the lack of atmosphere, it took a long time to settle.
Shadow Directions: The claim that shadows cast by objects on the lunar surface point in different directions suggests multiple light sources, like in a TV studio. In reality, a low sun and the uneven lunar surface can distort shadow angles, and each object only casts one shadow.
Radiation Belts: Some believe that the Apollo astronauts would have been harmed by the Van Allen radiation belts. However, the astronauts passed through these belts quickly, receiving a dose of radiation equivalent to a medical X-ray, not enough to cause harm.
C on Moon Rock: A photograph from Apollo 16 shows a rock with a “C” on it, which skeptics say indicates a prop. This “C” is not present in the original negatives and is likely a hair or fiber that contaminated a reproduction.
Footprints on the Moon: Skeptics question how astronauts left footprints on the dry lunar surface. Moon dust particles are different from Earth’s sand; they can hold a compressed shape without moisture, similar to how powders like talcum powder behave on Earth.
No Exhaust Flame: The absence of a visible exhaust flame from the lunar module during takeoff led some to believe it was a model being pulled by a wire. The lunar lander’s propellant doesn’t produce a visible flame, unlike the Saturn V rocket’s kerosene and liquid oxygen combination.

These points, among others, have been thoroughly investigated and debunked by experts. The persistence of moon landing conspiracy theories can be attributed to a variety of psychological and social factors, including distrust in authorities, the appeal of secret knowledge, and the human tendency to favor sensational stories over mundane truths. It’s important to rely on credible sources and scientific consensus when evaluating such historical events.

---
Så vad tycker du nu om AI?
Senast redigerad av nerdnerd 2024-04-29 kl. 19:48.
Citera
2024-04-29, 19:56
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Har du något konkret bevis på skiten du rapar ur röva?
Månstenarna?
Material lämnat kvar som oturligt nog för dig har fotats vid långt senare tillfälle osv osv osv.
Du är ännu en fjant i raden som ska försöka leka vilde i tråden, påstår du något så presenterar du bevis så enkelt är det.
Argumentum ad hominem

Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Du kan kolla in den här killen. Han förklarar på ett sätt så till och med sådana som du förstår.

https://youtu.be/ix1WofdJ2uw?si=RUNtqs0eARO44c8d
Tack.Ska kollas.

Här är intressant för dig
https://www.sibrel.com/

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jag besvarade din invändning innan ditt lätt insedda svar om flera ljuskällor. Varför lätt? Därför du liksom inte är först på den pucken i denna tråd.

Med flera ljuskällor får man flera skuggor. Kolla själv någon mörk kväll när du går någonstans med flera gatlyktor i närheten. Olika riktningar på skuggorna blir det när marken inte är platt som en parkeringsplats. Och varför skulle den vara det på månen??

Sibrel med sin "svär på Bibeln!" är bara en pinsam clown.

Van Allen-bältena har tagits upp. Du är helt enkelt felinformerad om doserna.

Och igen: AI är inte något sanningsvittne om någonting öht. Men testa själv att t ex fråga ChatGPT vad som är FEL med dem som inte tror på månlandningarna och kolla om du fortfarande gillar svaret.

Ryzzland har numera förfallit totalt till att vara ett centrum för desinformation om väst. AI är iaf inte illasinnad, så gå då isf hellre på det.
Jag tror att USA kan ha haft goda intentioner i att fejka månlandningarna i den tid som rådde för att hålla Ryssland på mattan. Jag är inget rysstroll. Fejket gjordes inte som massförstörelsevapnen i Irakfejket som var för att starta krig och lägga beslag på tillgångar.

Min blygsamma roll i universum är inte att bråka. Bara vara vägen, sanningen och livet.

PS
Till och med Musk inser att bränslepåståendena inte håller
Citat:
Elon Musk Says It Could Take Eight Starship Launches to Fuel Up a Single Moon Trip

https://futurism.com/elon-musk-starships-fuel-moon
Citera
2024-04-29, 20:48
Medlem
Citat:
Argumentum ad hominem

Tack.Ska kollas.

Jag tror att USA kan ha haft goda intentioner i att fejka månlandningarna i den tid som rådde för att hålla Ryssland på mattan. Jag är inget rysstroll. Fejket gjordes inte som massförstörelsevapnen i Irakfejket som var för att starta krig och lägga beslag på tillgångar.

Min blygsamma roll i universum är inte att bråka. Bara vara vägen, sanningen och livet.

PS
Tar du Sibrels sida är du inte värt vatten, han är ett svin. Att du är lättlurad och köper alla konspirationer rakt av vet nog alla, så vägen och sanningen är långt ifrån, ja, sanningen. Du är en lättlurad snöflinga.
Citera
2024-04-29, 21:43
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
LOL. Det är bara en mindre grupp "äldre" som fortfarande tror på månlandningsfantasierna. Plus då den stora NPC-majoriteten, men av tänkande människor är de troende i absolut minoritet.

Att ens överväga att de sjöng och hoppade runt under ett skarpt uppdrag är befängt. Vad som däremot är fullt rimligt är att de sjöng och hoppade runt under en simulering, när allt var på låtsas. Det är den självklara slutsatsen jag kan dra utifrån och angående dina klipp.

Varför skulle man inte kunna sjunga på månen?
Citera
2024-04-29, 22:07
Bannlyst
Citat:

PS
Jag tänker som du att det fanns många anledningar till att fejka ifall man inte lyckades på riktigt.
Sannolikheten att det var fejk är nog högre än sannolikheten att det var äkta.
Citera
2024-04-29, 22:43
Medlem
Citat:
Argumentum ad hominem

Tack.Ska kollas.

PS

Så fjanten kan alltså inte förklara kvarlämnad utrustning och månstenar?
Du som är så stor i käften att det är fejk har väl lite härligt nya teorier som inte redan debunkats så användarna lämnat tråden?
Citera
2024-04-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag tänker som du att det fanns många anledningar till att fejka ifall man inte lyckades på riktigt.
Sannolikheten att det var fejk är nog högre än sannolikheten att det var äkta.

Men man lyckades på riktigt. Det finns omfattande dokumentation om hur samt forskning om proverna som togs tillbaka samt lasereflektioner från kvar lämnade retrorefraktorer
Citera
2024-04-29, 23:51
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
LOL. Det är bara en mindre grupp "äldre" som fortfarande tror på månlandningsfantasierna. Plus då den stora NPC-majoriteten, men av tänkande människor är de troende i absolut minoritet.

Att ens överväga att de sjöng och hoppade runt under ett skarpt uppdrag är befängt. Vad som däremot är fullt rimligt är att de sjöng och hoppade runt under en simulering, när allt var på låtsas. Det är den självklara slutsatsen jag kan dra utifrån och angående dina klipp.
Det kan ju vara så att det är lite läskigt att vara på månen och att man sjunger och tramsar lite för att lätta upp stämningen.
Citera
2024-04-29, 23:56
Medlem
Alonens avatar
Man kan ju - för böveln - se landningsplatserna i stora teleskop, ifrån olika länder ‼️

Inte så mycket att gagga om, mata inte konspirations-trollen i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in