2024-04-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skämtar du? Hyreshöjningar, energihöjningar matprishöjningar diverse skatte och avgiftshöjningar kan du väl ändå inte ha missat?
Sen så är det ingen tvekan om att Ukraina är mer korrupt än de flesta andra länder i världen! Och nu får de ännu mer möjligheter att förskringra tillgångae!

Detta året har jag betydligt mer pengar över; räntor stabila och på väg ner, 3.5% löneökning och bensin och matpriser ned med uppåt 20%. Vi hade 2 år som var tuffa men det har med våra högt belånade bostadspriser, högt bensinpris pga reduceringsplikt samt en svag krona.

Jag tankade min dieselbilar idag gör 17.15 kr litern. För 6 månader sedan låg det på 26 kronor.

Har inte med Rysslands krig att göra.
Senast redigerad av will242 2024-04-29 kl. 23:01.
Citera
2024-04-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Vilka länder klarar sig själva? Se bara på Ryssland, hela infrastrukturen håller på att falla isönder för man importerade allt teknologiskt från väst och alla egna utbildade människor har flytt landet. Finns i princip inga länder som klarar sig själva men väst länder klarar sig tillsammans utan övriga, övriga klarar sig inte utan väst.
.
Du är inte speciellt uppdaterad hör jag! Hahaha! Ryssland faller inte samman, de verkar inte ha några större problem att få tag på det dom behöver trots sanktioner..Sen inbillar du dig bara att alla utbildade ryssar flytt Ryssland.
Citera
2024-04-29, 23:06
Medlem
Citat:
Du är inte speciellt uppdaterad hör jag! Hahaha! Ryssland faller inte samman, de verkar inte ha några större problem att få tag på det dom behöver trots sanktioner..Sen inbillar du dig bara att alla utbildade ryssar flytt Ryssland.

Jag är väldigt uppdaterad då omvärldsbevakning ingår i mitt jobb. Stora delar av Rysslands infrastruktur håller på att kollapsa, inflationen är enorm, räntor höga och allt är mycket dyrare pga sanktioner. Klart ryssar inte dör men de närmar sig snabbt en levnadsstandard som i 3dje världen. 800k-1 miljon högutbildade har lämnat landet. Upp mot 1 miljon människor skadade från kriget, 100-150k döda. Nästan 50% av ekonomin går till kriget. Man kan inte reparera tex oljefälten pga västteknologin är under sanktion och västföretagen som skötte allt har lämnat. Flygflottan rasar samman etc etc etc
Citera
2024-04-29, 23:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ett försvar av SD linjens vilja att dra ner på Sveriges Ukraina stöd.

Vi ska inte dra ner på Ukrainas stöd, snarare utöka det! Frågor på det?
Citera
2024-04-29, 23:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Du kanske ska läsa på vad civilplikt innebär innan du uttalar dig.

Civilplikten är inte aktiv sedan 2010, men ingen av plikterna gäller väl dig av allt att döma. Här i Sverige inställer du dig när du blir kallad. Cool va? Där högg du i sten.

Nu tillbaka till Rysslands illegala övergrepp på Ukraina
Citera
2024-04-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Jag är väldigt uppdaterad då omvärldsbevakning ingår i mitt jobb. Stora delar av Rysslands infrastruktur håller på att kollapsa, inflationen är enorm, räntor höga och allt är mycket dyrare pga sanktioner. Klart ryssar inte dör men de närmar sig snabbt en levnadsstandard som i 3dje världen. 800k-1 miljon högutbildade har lämnat landet. Upp mot 1 miljon människor skadade från kriget, 100-150k döda. Nästan 50% av ekonomin går till kriget. Man kan inte reparera tex oljefälten pga västteknologin är under sanktion och västföretagen som skötte allt har lämnat. Flygflottan rasar samman etc etc etc
Haha! Låter på dig som om ryssar är helt okapabla att göra något avancerat! Sen kan man fråga sig hur din omvärldsbevakning står till.
Citera
2024-04-29, 23:29
Medlem
Citat:
Haha! Låter på dig som om ryssar är helt okapabla att göra något avancerat! Sen kan man fråga sig hur din omvärldsbevakning står till.

De är oförmögna till mycket. Vet inget teknologiskt de är bra på längre förutom underhålla kärnkraftverk som de byggt.
Citera
2024-04-29, 23:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du är den sista att ha rätt att kräva länkar och med tanke på att du tidigare har hävdat att du indirekt har tillgång till amerikanska ”hemligheter” kan du alldeles säkert finna att Turkiet inser att det inte är hållbart att samarbeta med den ryska kriminella regimen.

Använd valfri sökmotor så kommer du att se Turkiet arbetar hårt för att slippa rysk gas.

Italien har redan nästan helt upphört med rysk gas, ett hårt slag för Ryssland, och Turkiet är på väg att ta sig ur maffiastaten Rysslands klor.

Du hade alltså inget om Turkiet utan det var bara munväder eller rykten av nån ukrainsk lirare som vanligt.

Ungefär som när många här förra sommaren ihärdigt påstod att Ukraina höll på att omringa Bakhmut och allla ryssar där, ett par månader efter att man hade tvngats att ge upp staden. Det var också bara struntprat.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-04-29 kl. 23:32.
Citera
2024-04-29, 23:35
Medlem
Citat:
Det är inget trams att spara människoliv! Har man två val så får man ta det minst dåliga! Ge Ryssland det dom vill ha med andra ord vilket är långt mindre än hälften av Ukraina!

Att överlämna sig själv i slaveri tycker inte de flesta är det minst dåliga alternativet. Flertalet människor är faktiskt beredda att dö för sin frihet. Det är ytterst få länder i världshistorien där ledarna har givit upp kampen bara för att spara människoliv. Vietnam offrade 1,2 miljoner liv för att kasta ut USA, USA förlorade 58 000 man. Jag tror inte att Vietnam tycker att de betalade ett för högt pris. Friheten är värd mycket för de flesta. Kanske inte för dig, men jag tror att Ukrainarna är beredda att offra oerhört mycket för att slippa hamna under rysk kontroll.
Citera
2024-04-29, 23:40
Moderator
farbror_barbros avatar
Mycket OT ikväll om USA, Kina, invandring och inte minst varandra. Många inlägg raderade, varningar utdelade.

/Mod
Citera
2024-04-29, 23:56
Medlem
zergrushs avatar
Lmao! Eftersom Uralmongolerna tappar bort, har sönder och letar efter reservdelar sin kalla kriget-skit... Varför inte bara köpa upp dessa och hålla orchernas kladdiga fingrar borta från dem?
https://www.businessinsider.com/us-buys-81-soviet-fighter-jets-from-russian-ally-20k-2024-4
Citat:
US buys 81 Soviet-era combat aircraft from Russia's ally costing on average less than $20,000 each
The US has purchased 81 Soviet-era combat aircraft from Kazakhstan, the Kyiv Post reports.
Kazakhstan, a historic ally of Russia, is engaging more with Western nations.
The planes could be used for spare parts or deployed as decoys in conflict regions
Att detta bara är ytterligare ett bevis på hur Ryzzlands intressesfär håller på att implodera är liksom bara en bonus (CSTO är typ på väg att upplösas; Armenien skiter i Putin för de behöver hjälp mot Azerbajdzjan; Kazakhstan som också ska föreställa en ryzk fotpall börjar behandla Prootin som luft och tom. Vitryssland har börjat känna efter om man kan alliera sig med någon annan än sin misslyckade storebrors-stat, lol...)
Citera
2024-04-30, 00:51
Medlem
Citat:
Det är inget trams att spara människoliv! Har man två val så får man ta det minst dåliga! Ge Ryssland det dom vill ha med andra ord vilket är långt mindre än hälften av Ukraina!
Så du menar att våld ska löna sig? Och vad vill Ryssland ha därefter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in