2024-04-27, 12:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
En jävla massa dravel raderat

Är det nyheten om Patriotmissilerna eller ATACMS-missilerna som gjort att ni Rysstroll fått order om att förpesta diskussionen? Jag tycker mig kunna se lite ökad aktivitet från er det senaste dygnet.

Tänk på att ni har en "segerdag" att planera i stället för att sitta och gagga här. Jag föreslår att ni lånar in stridsvagnar från Nordkorea för att fylla upp era försvinnande resurser.

https://www.atlanticcouncil.org/blogs/ukrainealert/putins-embarrassing-one-tank-parade-hints-at-catastrophic-losses-in-ukraine/
Citat:
It would be hard to image a more fitting symbol of Russia’s declining military fortunes than the sight of a solitary Stalin-era tank trundling across Red Square during the country’s traditional Victory Day celebrations on May 9. For the past two decades, Vladimir Putin has used Victory Day to showcase modern Russia’s resurgence as a military superpower, with dozens of the very latest tanks typically taking part in each annual parade. This year, however, the only tank on display was a T-34 model dating back to World War II.

För att inte tala om efterlevandeparaden som ställdes in i fjol. I år är det hundratusentals till som dött eller lemlästats, blir många fotografier att hålla upp för det gigantiska misslyckandet som det här kriget blivit för er.
Citera
2024-04-27, 12:23
Medlem
Man undrar ju hur länge Ryssland kommer klara av med invasionen. Med det senaste massiva stödet från USA är det ju helt uppenbart att fria världen inte tänker låta ryssen vinna.

Snart lär väl även EU också kliva in med ett megastöd. F16 lär väl även levereras snart?

Innan det här stödet som USA klubbade igenom nyligen var jag jävligt osäker på Ukraina, nu känns det tvärtom.

Fria världen tänker inte överge Ukraina.
Citera
2024-04-27, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
God lördag till alla proryska avskum, ryssapologeter och svagbegåvade svenska nazister i tråden. Nu är det dags för er att beundra och lära er en kampsång som era bröder* i Nordkorea sjunger!

I Ryssland är Putin-regimen så imponerad av nordkoreas store ledare att rysk stats-tv sänder ut en "omåttligt populär" nordkoreansk hyllningssång till Kim på bästa sändningstid.

I musikvideon finns naturligtvis bilder på när den store ledaren Kim kramar om gosedjur. När kommer ryska regimen att släppa en musikvideo där massmördaren Putin kramar om barn och mjuka nallar?

bröder* - enligt rysk stats-tv

Russian state TV admires North Korea's state TV
https://www.youtube.com/watch?v=DWxOWSp432A
Seriöst tror jag att detta var en totalironisk sågning av denna Nordkoreanska propaganda-pekoral.
Faktist humoriskiskt gjort av Skabyeva att sända skiten.
Citera
2024-04-27, 12:41
Medlem
En undran, Putin med anhang har hotat med kärnvapen sen starten.
Använder Ryssen kärnvapen, så kommer det ett lika snabbt svar med samma vapen.
Fattar dom inte det?
Citera
2024-04-27, 12:42
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Är det verkligen rimligt att ukrainarna kan flyga sina drönare oupptäckta långt in i Ryssland?

Vet ej men det ska inte hindra mig från att spekulera lite. Dels om man går efter storleken på Ukrainas långdistansdrönare, jag tänker då på Lyuthyy, Beaver och Scythe, dom är inte så mycket större än en människa så det handlar nog om en inte så värst stor radarprofil. Dom är även byggda av kompositmaterial, vilket vad jag kan se minskar på profilen.

Tänk här på att Ukrainarna själva använder sig av ett mikrofonnätverk för att lokalisera inkommande Shaheddrönare. Jag har inte läst någonting om att Ryssarna har ett liknande nätverk.
Citera
2024-04-27, 12:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Man undrar ju hur länge Ryssland kommer klara av med invasionen. Med det senaste massiva stödet från USA är det ju helt uppenbart att fria världen inte tänker låta ryssen vinna.
Snart lär väl även EU också kliva in med ett megastöd. F16 lär väl även levereras snart?
Innan det här stödet som USA klubbade igenom nyligen var jag jävligt osäker på Ukraina, nu känns det tvärtom. Fria världen tänker inte överge Ukraina.

Ja det är ju den stora fråga, när eller om Ryssland får nog. Hur mycket vill de köra sitt land i botten? Kommer de ta till kärnvapen om det är det enda som kvarstår? Putin skall tydligen sväras in som president för sin nya period, kanske inte händer så mycket innan det är avklarat.
Citera
2024-04-27, 12:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot
En undran, Putin med anhang har hotat med kärnvapen sen starten.
Använder Ryssen kärnvapen, så kommer det ett lika snabbt svar med samma vapen.
Fattar dom inte det?

Om Ryssland använder kärnvapen mot Ukraina kommer nog ett kraftigt svar mot ryskt territorium med konventionella vapen från USA. Det är vad USA sagt tidigare i alla fall. Några tusen kryssningsrobotar mot militära mål där de troligtvis kommer slå ut allt luftvärn och flygvapen i Europeiska Ryssland.
Citera
2024-04-27, 12:47
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Seriöst tror jag att detta var en totalironisk sågning av denna Nordkoreanska propaganda-pekoral.

Tror faktiskt att skabb-olga var inte ironisk. Tror däremot att det är precis såhär de (propagandister, kreml-lismare, siloviker, oligarker, politruker och våra ryssvänner här på FB) vill ha i rysseriet och i Sverige.
Detta med tanke på hur mycket de "våra" böjer sig inför putte och vill ha kadyrovs snopp i prutten.
Citera
2024-04-27, 12:58
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke

Det är ju det som de flesta hoppas på. Att ryssen kastar av sig clown-masken och utbrister "Taaahh-Daaahh! Surprise! Alla våra krigsförbrytelser, våldtäkter, folkmord och kärnvapenhot var bara på skoj!"
Citera
2024-04-27, 12:59
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Tänk på att ni har en "segerdag" att planera i stället för att sitta och gagga här. Jag föreslår att ni lånar in stridsvagnar från Nordkorea för att fylla upp era försvinnande resurser.
https://www.atlanticcouncil.org/blogs/ukrainealert/putins-embarrassing-one-tank-parade-hints-at-catastrophic-losses-in-ukraine/

För att inte tala om efterlevandeparaden som ställdes in i fjol. I år är det hundratusentals till som dött eller lemlästats, blir många fotografier att hålla upp för det gigantiska misslyckandet som det här kriget blivit för er.
Haha, ja! Vi får se om Ivan kan få till ett "bättre" resultat den här gången än den där gamla WWII-reliken de knappt kunde få att fungera förra året!
https://www.cnbc.com/2023/05/10/putins-one-tank-military-parade-was-an-embarrassment-for-russia.html
Putin’s one-tank military parade was an embarrassment for Russia
Citera
2024-04-27, 13:05
Medlem
Citat:
Det ryssen kan göra är ducka.

‘If you see an Atacm coming, all you can do is duck’

Unlike a more conventional cruise missile (600mph), Atacms can accelerate to three times the speed of sound (2,300 MPH), making them more difficult for air defence systems to intercept. Their speed is the missile’s main strength.
Once launched, Russia’s web of radars and missile detection systems will be up almost instantly.
“But a ballistic missile you might see it coming but you’ve got about three minutes,” said Justin Crump, the chief executive of the strategic intelligence company Sibylline.
“It’s only in your engagement area for maybe 30 seconds, and you’ve got to fire something very fast back at it, not an easy target.”
He added: “You know once it’s been fired, it takes a while to work out exactly the missile’s trajectory and where it’s going to impact. Basically, all you can do is warn everyone to duck.”
This will put a significant strain on Russia’s air defence units.
“There’s nowhere safe. It’s not just an attack you need to be able to intercept within 60 miles of the front line, right in front of Russian tanks. Broadly, they had to protect 60 miles from the front line and behind that they were safer except from things like Storm Shadow, which they had warnings of launch indicators for,” Mr Crump said.
“Now there’s this unpredictability again, anywhere within say 190 miles from the front line could be targeted.”
It would take just 10 Atacms for Ukraine’s forces to cover the entire front line and some 155 miles behind it.

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/04/25/american-atacms-missiles-ukraine-test-russia-air-defence/

”ATACMS warheads aren't designed to specifically destroy harder targets, and would more likely be used to engage softer targets such as warehouses or storage depots, rather than bunkers or fortified targets.”

Ok. Så. ATACMS kommer inte användas för bron? 450 kg sprängmedel är väl ändå ganska mycket? Hittils har Ukr bara fått några stycken såvitt jag förstått?
Citera
2024-04-27, 13:07
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Det är ju det som de flesta hoppas på. Att ryssen kastar av sig clown-masken och utbrister "Taaahh-Daaahh! Surprise! Alla våra krigsförbrytelser, våldtäkter, folkmord och kärnvapenhot var bara på skoj!"
Jag tror att funderingar som dessa helt enkelt beror på att vi i den civiliserade världen i högsta grad överkattat både den intelligens och kapacitet som den primitiva ryzka befolkningen faktiskt generellt sett besitter! Detta är på fullaste allvar hur de resonerar:
https://www.youtube.com/watch?v=Sgzb0BlRZSs
Putin's propagandist urges Ukrainians to submit to GULAGs *video*
^Mycket, mycket sevärd video, för i vilken annan del av världen som helst hade det varit en bisarr och överdrivet tillyxad parodi: I Ryzzland är det ett högtidsbudskap till befolkningen sänt i statstelevisionen. Vem i helvete skulle få för sig att sympatisera med haggan i kameran tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in