2024-04-27, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Jo jag vet inte var alla fått det ifrån att det ska varit Malin som hade en galen stalker efter sig

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...bli-overfallen

Vad jag hört någonstans så tog Jenny detta dock väldigt illa och är en av anledningarna att hon inte ville vara offentlig längre, även om det inte var hon som personligen drabbades.
Citera
2024-04-27, 14:14
Bannlyst
Ulf Ekberg var gäst i efter fem igår eftersom det kommer ut en dokumentär.
Malin kommer inte medverka och hon har bytt namn och dom har inte haft kontakt på typ 20 år sa han..
Citera
2024-04-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Antagligen för att hon är snyggare. Om man nu måste stalka någon kan man väl ändå vara så pass rationell att man väljer det attraktivare av alternativen

Båda Berggren-systrarna var/är(?) ju hyfsat attraktiva och jag tycker verkligen inte att det där var ett konstigt "val" av den här störda kvinnan ur den aspekten.
Tur att Jenny och hennes anhöriga klarade sig oskadda.
En attack med kniv i ens egna hem är ju något av det absolut värsta som kan hända en.

John Lennon och Dimebag Darrell hade inte samma tur med sina stalkers.
Senast redigerad av GoneForever 2024-04-27 kl. 16:26.
Citera
2024-04-27, 18:53
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium
Vad hände med Malin Berggren, den blonda tjejen i Ace of Base? I Wkipedia står det: ”Hon var från början lite av gruppens frontfigur men har med åren dragit sig tillbaka mer och mer”.

Just det – hon började dra sig tillbaka redan innan gruppen lade av. Varför? Och vart tog hon vägen?

Av visa skäl har jag anledning att ställa frågan. Lite inaktuell kanske...

Systrarnas pappa dog i juni 1999, endast 59 år gammal. Malin började träda i bakgrunden året innan. Kanske pappan blev sjuk och hon tyckte inte det var roligt att turnera runt längre. Sedan bytte hon till mammans efternamn och bor med sambo i Göteborg. Hoppas hon mår bra idag; hon och gruppen spred glädje med sin musik.
Senast redigerad av DickeFix 2024-04-27 kl. 19:01.
Citera
2024-04-27, 22:49
Medlem
Förstår fortfarande inte hur dom kan ha blivit 1:a på billboardlistan. Det förblir en gåta för mig. Musiken är medelmåttig. Har mer förståelse för Roxette och Blue swede t.ex.
Citera
2024-04-29, 02:02
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
hennes extrema ovilja att synas blir ju jättetydlig bara genom att studera deras videos. Från att ha frontat och sjungit i bild så syns hon i dom sista bara i enstaka sekunder och på bilder och liknande, oftast bakrunden, som ett spöke. sista åren måste verkligen ha varit på nåder. Starkt ändå att inte hoppa av tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av knor
6:04: Linn lämnar scenen i backgrunden. Någon hjälper henne att lämna. https://www.youtube.com/watch?v=88wEad1vR7M
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Började få Ace of Base-låtar i Youtubes auto-play och föll ner detta kaninhål. 2002 åker bandet på turné för att promota nya albumet men Malin är inte med och inte heller Jonas för att undvika frågor kring Malins icke-medverkande. Sedan dyker hon upp i bakgrunden på ett av uppträdandena i Tyskland vilket också är hennes sista. Otroligt märklig situation vare sig det var sjukdom eller konflikt inom bandet.
https://www.youtube.com/watch?v=9f2W7pknzIU
Det är just det här "försvinna in i bakgrunden"-beteendet som är mest märkligt och att hon blir som ett spöke inom bandet. Vissa har jämfört med Agnetha Fältskog men Agnetha försvann ju inte utan var hela tiden en synlig medlem på samma sätt som de andra i gruppen. Även efter ABBAs storhetstid så var hon igång med soloalbum och turnerade för att promota dessa osv.

Det hade ju varit mer naturligt om Malin lagt av helt om hon var så trött på det hela, deprimerad eller vad det nu än handlade om. Men att bli mer anonym än bakgrundsmusikerna och körsångarna, det är ändå väldigt konstigt. Kan det bero på kontraktsförhållanden, att hon helt enkelt var tvungen att medverka ibland och att detta då blev lösningen?
Verkar även vara en deal att kameramännen inte ens får filma henne i närbild utan det är endast på långt håll, snett bakom osv. Hade man blinkat hade man missat henne eller bara utgått från att det var en bakgrundsmusiker.

Citat:
Ursprungligen postat av contains
Hon verkar vara aktiv i ett AB tillsammans med sin mamma, där hon är verkar styra det mesta enligt info, Masoka Productions AB. I beskrivningen finns det info som tycker på att det är inom underhållning.

Jag hoppas att hon mår bra och att hon får vara ifred. Jag var och är fortfarande ett stort fan, men jag respekterar hennes privatliv. Även om vi nog är många som skulle vilja se henne sjunga igen tillsammans med Jenny.
Utifrån namnbytet och bolagsinfon kan man ju gräva fram lite faktiskt men av respekt skriver jag inte det heller i tråden.
Citera
2024-04-29, 03:24
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Förstår fortfarande inte hur dom kan ha blivit 1:a på billboardlistan. Det förblir en gåta för mig. Musiken är medelmåttig. Har mer förståelse för Roxette och Blue swede t.ex.

Skitlåtar brukar slå när det är svackor i musikutbudet. Dom hade enorm tur helt enkelt. Samma med Ogaogachacka nånting.
Citera
2024-04-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Skitlåtar brukar slå när det är svackor i musikutbudet. Dom hade enorm tur helt enkelt. Samma med Ogaogachacka nånting.

Fast The Sign är ju rejält catchy och inte något jag skulle kalla en "skitlåt" även fast jag själv aldrig var ett fan.
Tur med omständigheter och timing hade dom ju dock såklart.
Citera
2024-04-29, 09:30
Medlem
Citat:

Vet inte om det var så mycket svacka i musikutbudet. Växte själv upp denna period (född mitten av 70-talet).

Jag tror de hade tur och kom vid rätt tidpunkt - en tidpunkt där det fortfarande gick att sälja mycket album innan den generella skivförsäljningen dök och tillgången till musik blev mycket lättare så det var svårt för skivbolagen att pusha vissa artister - musikbranschen blev mycket mer splittrad.

Kollar man skivförsäljningen så verkade denna peaka 1999/2000 med runt 10 miljoner sålda album i USA för toppsäljaren. 2009 var Taylor Swift toppsäljare i USA men sålde då endast lite över 3 miljoner.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._United_States
Citera
2024-05-01, 22:49
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulaa
Ulf Ekberg var gäst i efter fem igår eftersom det kommer ut en dokumentär.
Malin kommer inte medverka och hon har bytt namn och dom har inte haft kontakt på typ 20 år sa han..
Lite snålt att aldrig kunna bryta sin tystnad efter ens 20 år, hon kommer vara tyst tills hon dör, nedlåter hon sig till att prata med sina syskon?
Citera
2024-05-02, 18:49
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
eh som att 90-talet var en svacka i musikutbud. Knappast, tvärt om 80 och 90-tal får räknas till de årtionden med mest diversitet och nyskapande. Det var konkurrens som hette duga det årtiondet behövs inte räknas upp allt. Det var tusen ggr bättre än dagens generiska skit där Taylor Swift av all skit är störst.
Citera
2024-05-02, 22:43
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
eh som att 90-talet var en svacka i musikutbud. Knappast, tvärt om 80 och 90-tal får räknas till de årtionden med mest diversitet och nyskapande. Det var konkurrens som hette duga det årtiondet behövs inte räknas upp allt. Det var tusen ggr bättre än dagens generiska skit där Taylor Swift av all skit är störst.

Temporär svacka givetvis, precis som Ajs of Bajs framgång i främst USA var ytterst temporär. Dom blev väl promotade av några radiostationer när det var tillfälligt ont om nya låtar på hemmafronten. Det är vad som brukar krävas för att okända utländska band ska ha en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in