Citat:
Ursprungligen postat av
tryffel
hennes extrema ovilja att synas blir ju jättetydlig bara genom att studera deras videos. Från att ha frontat och sjungit i bild så syns hon i dom sista bara i enstaka sekunder och på bilder och liknande, oftast bakrunden, som ett spöke. sista åren måste verkligen ha varit på nåder. Starkt ändå att inte hoppa av tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
knor
6:04: Linn lämnar scenen i backgrunden. Någon hjälper henne att lämna.
https://www.youtube.com/watch?v=88wEad1vR7M
Citat:
Ursprungligen postat av
Vansterpartiet
Började få Ace of Base-låtar i Youtubes auto-play och föll ner detta kaninhål. 2002 åker bandet på turné för att promota nya albumet men Malin är inte med och inte heller Jonas för att undvika frågor kring Malins icke-medverkande. Sedan dyker hon upp i bakgrunden på ett av uppträdandena i Tyskland vilket också är hennes sista. Otroligt märklig situation vare sig det var sjukdom eller konflikt inom bandet.
https://www.youtube.com/watch?v=9f2W7pknzIU
Det är just det här "försvinna in i bakgrunden"-beteendet som är mest märkligt och att hon blir som ett spöke inom bandet. Vissa har jämfört med Agnetha Fältskog men Agnetha försvann ju inte utan var hela tiden en synlig medlem på samma sätt som de andra i gruppen. Även efter ABBAs storhetstid så var hon igång med soloalbum och turnerade för att promota dessa osv.
Det hade ju varit mer naturligt om Malin lagt av helt om hon var så trött på det hela, deprimerad eller vad det nu än handlade om. Men att bli mer anonym än bakgrundsmusikerna och körsångarna, det är ändå väldigt konstigt. Kan det bero på kontraktsförhållanden, att hon helt enkelt var tvungen att medverka ibland och att detta då blev lösningen?
Verkar även vara en deal att kameramännen inte ens får filma henne i närbild utan det är endast på långt håll, snett bakom osv. Hade man blinkat hade man missat henne eller bara utgått från att det var en bakgrundsmusiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
contains
Hon verkar vara aktiv i ett AB tillsammans med sin mamma, där hon är verkar styra det mesta enligt info, Masoka Productions AB. I beskrivningen finns det info som tycker på att det är inom underhållning.
Jag hoppas att hon mår bra och att hon får vara ifred. Jag var och är fortfarande ett stort fan, men jag respekterar hennes privatliv. Även om vi nog är många som skulle vilja se henne sjunga igen tillsammans med Jenny.
Utifrån namnbytet och bolagsinfon kan man ju gräva fram lite faktiskt men av respekt skriver jag inte det heller i tråden.