2024-04-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du har rätt i att barn ska varans för risker, men det har betydelse hur de varnas. Jag reagerar för att jag varit barn och minns till viss del hur det var.

Jag varnades för kniven, vilket gjorde mig rädd för knivar rent allmänt, viket gjorde att jag hade svårt för att hantera knivar, knivar måste man kunna hantera på ett moget sätt, inte vara rädda för.

Informerar man om risker för bilar och vatten på ett moget sätt så behöver detta inte skapa en rädsla av den typen av rädsla jag avser, otryggheten.

Det rätta sättet att informera om riskerna med att kontakta någon över nätet bör vara personligt, och inget som barn läser på nätet eller via sina kompisar. Föräldrar, lärare, mentorer och andra vuxna i deras närhet har enorma uppgifter därmed. De får bl.a. förklara Dumpen för de förstår inte dem, främst då barn i ensiffrig ålder.

Dumpen riktar sig till små barn, det utifrån de kanaler de valt. På samma sätt som sexuella övergrepp kan skapa sexuella problem i vuxen ålder, kan diskussioner kring sexualitet som de inte förstår skapa problem.
Nu bluddrar du en massa.
Beklagar att du haft en taskig barndom där du fått en överdriven knivrädsla, den gäller dock inte barn i allmänhet.
Barn läser och deltar på nätet i allmänhet och kontaktas av män i sexuellt syfte i allmänhet, varför ska man inte i allmänhet få varna barn för dessa män?
Varför anser du att detta ska vara hysch hysch så att barn inte ska vara upplysta och kunna prata med varandra om det? Du vill att de ska vara isolerade, ack så förödande, perfekt för en predator.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-04-28 kl. 16:36.
Citera
2024-04-28, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Nu bluddrar du en massa.
Beklagar att du haft en taskig barndom där du fått en överdriven knivrädsla, den gäller dock inte barn i allmänhet.
Barn läser och deltar på nätet i allmänhet och kontaktas av män i sexuellt syfte i allmänhet, varför ska man inte i allmänhet få varna barn för dessa män?
Varför anser du att detta ska vara hysch hysch så att barn inte ska vara upplysta och kunna prata med varandra om det? Du vill att de ska vara isolerade, ack så förödande.
Fascinerande hur du lyckas missförstå precis allting du läser.
Citera
2024-04-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Fascinerande hur du lyckas missförstå precis allting du läser.
Och det var ditt bästa svar?
Stackars missförstådda varelse
Citera
2024-04-28, 16:39
Avslutad
Citat:
Och det var ditt bästa svar?
Stackars missförstådda varelse
Bästa och bästa. Tycker bara att det är fascinerande hur någon kan missförstå så mycket. Är väl inte så mycket mer att säga om det.
Citera
2024-04-28, 17:21
Medlem
Citat:
Bästa och bästa. Tycker bara att det är fascinerande hur någon kan missförstå så mycket. Är väl inte så mycket mer att säga om det.

Nope, det är slöseri med tid och frågar du, får du en fråga som svar. Varför ens bry sig om någon som mår så fruktansvärt dåligt och inte har något eget liv. Frid vare med er.
Citera
2024-04-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Nej, det år inte olagligt att låtsas vara någon annan, vad har du fått det ifrån?

De är bedrägeri att utge sig för att va någon annan än man är för att komma i kontakt med folk går inte heller använda rättsligt för att sätta ditt någon eftersom personen inte varit i kontakt med någon minderårig.
Citera
2024-04-28, 22:24
Medlem
Citat:
Nej, det är inte olagligt att utge sig för att vara något man inte är.

Gällande brottsprovokation så beror det på vad du menar. Att låtsas vara 13 för att få en vuxen att börja sexchatta är inte ett brott i sig.

Om du inte förstår den frågan så vet jag inte hur jag ska omformulera den så att du förstår.

De blir bedrägeri om man gör en sådan sak å utger sig för att vara något annat än man är de blir även en brottsprovokation som inte är laglig och går inte få personen dömd för något eftersom de inte förekommit något brottsligt.
Citera
2024-04-28, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
De blir bedrägeri om man gör en sådan sak å utger sig för att vara något annat än man är
Nej, det är det inte.

Citat:
de blir även en brottsprovokation som inte är laglig och går inte få personen dömd för något eftersom de inte förekommit något brottsligt.
Som jag sa. Det beror på vad du menar med "inte är laglig". Det leder inte till en fällande dom, men det är inte brottsligt i sig.
Citera
2024-04-28, 23:41
Medlem
Citat:
Nej, det är det inte.

Som jag sa. Det beror på vad du menar med "inte är laglig". Det leder inte till en fällande dom, men det är inte brottsligt i sig.

Bedrägeri är olagligt och uppge att du är något annat än du är bedrägeri. Därav kan de ses som trakasserier om personen mår dåligt och begår självmord.
Citera
2024-04-29, 00:59
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Bedrägeri är olagligt och uppge att du är något annat än du är bedrägeri. Därav kan de ses som trakasserier om personen mår dåligt och begår självmord.

Bedrägeri är olagligt, ja. Straffbelagt helt enkelt. Det är bara det att det Dumpen sysslar med visavi gäddorna inte utgör bedrägeri i juridisk bemärkelse. Olovlig identitetsanvändning är ett fridsbrott, men det är inte heller aktuellt, eftersom Dumpen (fiskaren) inte utger sig för att vara någon annan verklig person.
Citera
2024-04-29, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Bedrägeri är olagligt, ja. Straffbelagt helt enkelt. Det är bara det att det Dumpen sysslar med visavi gäddorna inte utgör bedrägeri i juridisk bemärkelse. Olovlig identitetsanvändning är ett fridsbrott, men det är inte heller aktuellt, eftersom Dumpen (fiskaren) inte utger sig för att vara någon annan verklig person.

De utger ju sig för att vara någon annan än de är alltså begår de en olaglig handling.
Citera
2024-04-29, 07:28
Medlem
Citat:
Vad du inte förstår är att de gäddor fiktiva barn drar upp har riktiga offer. De är intresserade av barn och nappar inte enbart på fiktiva barn men fiktiva barn synliggör dem.
Riktiga barn vågar inte anmäla, mörkertalet är stort.

Hur många av de uppfiskade 413 gäddorna har verkliga offer? Hur många barn har identifierat sin förövare via Dumpens uthängningar och kunnat anmäla och få upprättelse? Kan du ge mig/oss, låt oss säga 8 fall, dvs 2% av gäddorna där barn har identifierat, anmält och fått uppfättelse via Dumpens uthängningar?

Det är du som brukar hävda att uthängningarna är så viktiga för detta syfte, så nu får du möjligheten att visa att detta verkligen fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in