2024-04-28, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Då var frågan inte viktig då
Återigen gör du egna tolkningar, en konst du inte behärskar.

Har inte uttalat mig om viktigheten. Säger bara att jag inte vet hur jag ska formulera den så att du förstår.
Citera
2024-04-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Återigen gör du egna tolkningar, en konst du inte behärskar.

Har inte uttalat mig om viktigheten. Säger bara att jag inte vet hur jag ska formulera den så att du förstår.
Sluta svamla nu och gnälla över svar du inte bemödar dig om att få.
Citera
2024-04-28, 16:17
Avslutad
Citat:
Sluta svamla nu och gnälla över svar du inte bemödar sig om att få.
Du kan sluta skriva till mig om du vill. Det vore faktiskt helt ok.

Jag konstaterar bara att du inte svarade på min fråga och att jag inte vet hur jag ska formulera den så att du förstår den.
Citera
2024-04-28, 16:19
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vilket knepigt resonemang du för.
Vems ärenden går du?
Självklart ska barn varnas för det som skadar dem.
Blir de rädda för alla bilförare om man varnar för att bilar är farliga?
Blir de rädda för allt vatten om man varnar för vattendrag?
Du har i hela tråden varit förespråkare för att barn inte ska få veta vad de ska akta sig för, att de inte ska få veta att vuxna gjorde fel som sexuellt angrep dem. Du förespråkar att barn i tysthet och rädsla ska bära det i sitt inre som om att de vore dem som gjorde fel. Du vill inte att sanningen ska komma upp till ytan. Varför?
Skyll nu inte på barnen eller försök hävda till barnens bästa, varför vill just DU att detta inte ska få synliggöras?
Du har rätt i att barn ska varans för risker, men det har betydelse hur de varnas. Jag reagerar för att jag varit barn och minns till viss del hur det var.

Jag varnades för kniven, vilket gjorde mig rädd för knivar rent allmänt, viket gjorde att jag hade svårt för att hantera knivar, knivar måste man kunna hantera på ett moget sätt, inte vara rädda för.

Informerar man om risker för bilar och vatten på ett moget sätt så behöver detta inte skapa en rädsla av den typen av rädsla jag avser, otryggheten.

Det rätta sättet att informera om riskerna med att kontakta någon över nätet bör vara personligt, och inget som barn läser på nätet eller via sina kompisar. Föräldrar, lärare, mentorer och andra vuxna i deras närhet har enorma uppgifter därmed. De får bl.a. förklara Dumpen för de förstår inte dem, främst då barn i ensiffrig ålder.

Dumpen riktar sig till små barn, det utifrån de kanaler de valt. På samma sätt som sexuella övergrepp kan skapa sexuella problem i vuxen ålder, kan diskussioner kring sexualitet som de inte förstår skapa problem.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-04-28 kl. 16:24.
Citera
2024-04-28, 16:22
Medlem
Citat:
Du kan sluta skriva till mig om du vill. Det vore faktiskt helt ok.

Jag konstaterar bara att du inte svarade på min fråga och att jag inte vet hur jag ska formulera den så att du förstår den.
Jag skriver i en tråd på Flashback och här adresserar du mig. Fattar du inte dina egna handlingar?
Vill du inte ha svar, något du förövrigt klagar på att du inte får så lägg ner adresseringen.
Lätt som en plätt.
Ta formuleringsproblematiken på din kvällskurs istället.
Citera
2024-04-28, 16:24
Avslutad
Citat:
Jag skriver i en tråd på Flashback och här adresserar du mig. Fattar du inte dina egna handlingar?
Vill du inte ha svar, något du förövrigt klagar på att du inte får så lägg ner adresseringen.
Lätt som en plätt.
Ta formuleringsproblematiken på din kvällskurs istället.
Ok
Citera
2024-04-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du har rätt i att barn ska varans för risker, men det har betydelse hur de varnas. Jag reagerar för att jag varit barn och minns till viss del hur det var.

Jag varnades för kniven, vilket gjorde mig rädd för knivar rent allmänt, viket gjorde att jag hade svårt för att hantera knivar, knivar måste man kunna hantera på ett moget sätt, inte vara rädda för.

Informerar man om risker för bilar och vatten på ett moget sätt så behöver detta inte skapa en rädsla av den typen av rädsla jag avser, otryggheten.

Det rätta sättet att informera om riskerna med att kontakta någon över nätet bör vara personligt, och inget som barn läser på nätet eller via sina kompisar. Föräldrar, lärare, mentorer och andra vuxna i deras närhet har enorma uppgifter därmed. De får bl.a. förklara Dumpen för de förstår inte dem, främst då barn i ensiffrig ålder.

Dumpen riktar sig till små barn, det utifrån de kanaler de valt. På samma sätt som sexuella övergrepp kan skapa sexuella problem i vuxen ålder, kan diskussioner kring sexualitet som de inte förstår skapa problem.
Nu bluddrar du en massa.
Beklagar att du haft en taskig barndom där du fått en överdriven knivrädsla, den gäller dock inte barn i allmänhet.
Barn läser och deltar på nätet i allmänhet och kontaktas av män i sexuellt syfte i allmänhet, varför ska man inte i allmänhet få varna barn för dessa män?
Varför anser du att detta ska vara hysch hysch så att barn inte ska vara upplysta och kunna prata med varandra om det? Du vill att de ska vara isolerade, ack så förödande, perfekt för en predator.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-04-28 kl. 16:36.
Citera
2024-04-28, 16:35
Avslutad
Citat:
Nu bluddrar du en massa.
Beklagar att du haft en taskig barndom där du fått en överdriven knivrädsla, den gäller dock inte barn i allmänhet.
Barn läser och deltar på nätet i allmänhet och kontaktas av män i sexuellt syfte i allmänhet, varför ska man inte i allmänhet få varna barn för dessa män?
Varför anser du att detta ska vara hysch hysch så att barn inte ska vara upplysta och kunna prata med varandra om det? Du vill att de ska vara isolerade, ack så förödande.
Fascinerande hur du lyckas missförstå precis allting du läser.
Citera
2024-04-28, 16:38
Medlem
Citat:
Fascinerande hur du lyckas missförstå precis allting du läser.
Och det var ditt bästa svar?
Stackars missförstådda varelse
Citera
2024-04-28, 16:39
Avslutad
Citat:
Och det var ditt bästa svar?
Stackars missförstådda varelse
Bästa och bästa. Tycker bara att det är fascinerande hur någon kan missförstå så mycket. Är väl inte så mycket mer att säga om det.
Citera
2024-04-28, 17:21
Medlem
Citat:
Bästa och bästa. Tycker bara att det är fascinerande hur någon kan missförstå så mycket. Är väl inte så mycket mer att säga om det.

Nope, det är slöseri med tid och frågar du, får du en fråga som svar. Varför ens bry sig om någon som mår så fruktansvärt dåligt och inte har något eget liv. Frid vare med er.
Citera
2024-04-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Nej, det år inte olagligt att låtsas vara någon annan, vad har du fått det ifrån?

De är bedrägeri att utge sig för att va någon annan än man är för att komma i kontakt med folk går inte heller använda rättsligt för att sätta ditt någon eftersom personen inte varit i kontakt med någon minderårig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in