2024-04-28, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så då tycker du att det är ok att vuxna ber ett barn skicka nakenbilder på sig och att vuxna pratar i sexuellt syfte med barn och stämmer träff med dem?
Nej

Tycker du att det är svårt att förstå hur man kan tycka så, samtidigt som man konstaterar att det är ytterst osannolikt att 412 någonsin hade begått ett riktigt övergrepp på ett verkligt barn?
Citera
2024-04-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nej

Tycker du att det är svårt att förstå hur man kan tycka så, samtidigt som man konstaterar att det är ytterst osannolikt att 412 någonsin hade begått ett riktigt övergrepp på ett verkligt barn?
Hur får du det till osannolikt att en man med så låg tröskel och gränslöst beteende inte gjort det förut?
Citera
2024-04-28, 15:36
Avslutad
Citat:
Hur får du det till osannolikt att en man med så låg tröskel och gränslöst beteende inte gjort det förut?
Nu undviker du frågan igen.
Citera
2024-04-28, 15:46
Medlem
Citat:
Nu undviker du frågan igen.
Har det inte varit helt uppenbart?
Ja jag tycker det är svårt att förstå hur du kan försvara gädda 412 gränslösa beteende.
Har du fått svar på din fråga nu?
Citera
2024-04-28, 15:48
Avslutad
Citat:
Har det inte varit helt uppenbart?
Ja jag tycker det är svårt att förstå hur du kan försvara gädda 412 gränslösa beteende.
Har du fått svar på din fråga nu?
Nej, jag har inte fått svar på den frågan jag ställde.
Citera
2024-04-28, 15:51
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte fått svar på den frågan jag ställde.
Så då sitter du å grinar och gitter inte ställa frågan igen
Citera
2024-04-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Jo’rå men visst... Det är nog mer troligt att dylika personer begår självmord när de inser hur hatade de faktiskt är än att de skulle bli ”ännu farligare”... Eftersom det är förbjudet att slå ihjäl dem är vägen framåt naturligtvis att driva dem till att självmant ta till repet, du måste släppa den här löjliga idén att precis allt går att fixa med lite kuratorsnack.

Att driva någon till självmord är olagligt och att utge sig för att va något man inte är också olagligt dessutom är de olagligt med brottsprovokation i Sverige oavsett vad dessa individer gjort tidigare. Hade dessa individer däremot begått övergrepp på minderårig hade de varit något för polisen. Dumpen är ingen polis eller något rättsväsende och kan inte ge någon rättslig prövning
Citera
2024-04-28, 15:54
Avslutad
Citat:
Så då sitter du å grinar och gitter inte ställa frågan igen
Har redan frågat den två gånger. Varför ska jag göra det en tredje gång? Är tre det magiska talet när du svarar på den frågan man ställde istället för något annat?
Citera
2024-04-28, 15:57
Medlem
Citat:
Har redan frågat den två gånger. Varför ska jag göra det en tredje gång? Är tre det magiska talet när du svarar på den frågan man ställde istället för något annat?
Jag tänker inte försöka lista ut vad du undrar. Anser du dig inte fått svar så får du anstränga dig att fråga igen.
Citera
2024-04-28, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Att driva någon till självmord är olagligt och att utge sig för att va något man inte är också olagligt dessutom är de olagligt med brottsprovokation i Sverige oavsett vad dessa individer gjort tidigare. Hade dessa individer däremot begått övergrepp på minderårig hade de varit något för polisen. Dumpen är ingen polis eller något rättsväsende och kan inte ge någon rättslig prövning
Nej, det är inte olagligt att utge sig för att vara något man inte är.

Gällande brottsprovokation så beror det på vad du menar. Att låtsas vara 13 för att få en vuxen att börja sexchatta är inte ett brott i sig.

Citat:
Jag tänker inte försöka lista ut vad du undrar. Anser du dig inte fått svar så får du anstränga dig att fråga igen.
Om du inte förstår den frågan så vet jag inte hur jag ska omformulera den så att du förstår.
Citera
2024-04-28, 15:58
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892

Nej, det år inte olagligt att låtsas vara någon annan, vad har du fått det ifrån?
Citera
2024-04-28, 16:12
Medlem
Citat:
Nej, det är inte olagligt att utge sig för att vara något man inte är.

Gällande brottsprovokation så beror det på vad du menar. Att låtsas vara 13 för att få en vuxen att börja sexchatta är inte ett brott i sig.

Om du inte förstår den frågan så vet jag inte hur jag ska omformulera den så att du förstår.
Då var frågan inte viktig då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in