2024-04-28, 12:20
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Utbytet pågår, jag var och levererade grejer till en lägenhet i det huset för något år sedan, det var inga missbrukare och det var ingen pundig lägenhet. Visst, några av det gamla gardet finns kvar i området, men dom byts ut.

Kul för dig. Jag har vuxit upp i området, rör mig där i princip dagligen, och känner personligen flera av människorna som bor där - och dessa är pundare. Det är fortfarande ett tillhåll, på samma sätt som brämaregården fortfarande är ett tillhåll. Nej, naturligtvis inte alla. Men det krävs inte mer än en minoritet.
Senast redigerad av fluff995 2024-04-28 kl. 12:49.
Citera
2024-04-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Rent spontant känns de som drogrelaterat. Man har ju varit i Kvillebäcken ett gäng gånger. Och man såg förfallet både när de kommer till människor och lägenheter.

Dom har väl suttit och pundat ihop och så blev de lite för mkt. Att polisen var tveksamma i början om de var ett mord eller ej kan också antas att dom inte såg några yttre skador.
Vem har sagt att dom var tveksamma?

Citat:
Varför väntade polisen ett dygn med att brottsrubricera dödsfallet som misstänkt mord?

– Anledningen är att vi inte har kunnat gå ut mer information eftersom vi inte känt till hennes identitet tidigare, säger Caroline Karlsson.
GP.
Senast redigerad av TjackRaise 2024-04-28 kl. 13:50.
Citera
2024-04-28, 15:49
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Det finns två personer på Fjärdingsgatan på Lexbase.

S*mir L*lic på Fjärdingsgatan 2a
*=A

Och

H*rry Christoffer Dos S*ntos Ev*ngelist* på Fjärdinsgatan 2c
*=A

Hade kunnat ta det steget längre o kolla upp deras fb och insta för att se om jag kan hitta någon nyupplagd ”R.I.P” story eller dylikt, men jag har gäster så jag passar stafettpinnen till ngn frivillig

Den första kandidaten är gift med en somalisk kvinna på 43 år (An*b L*lic F*r*h) som arbetar som lärare inom Göteborgs Stad. Kan det vara hon som är den avlidne i 40-årsåldern?
Citera
2024-04-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är inget som tyder på brott men det vet man först när den rättsmedicinska obduktionen på måndag är klar och om provtagning visar något. Min gissning är att det kan vara överdos.

De utreder det som mord.
Citera
2024-04-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Kul för dig. Jag har vuxit upp i området, rör mig där i princip dagligen, och känner personligen flera av människorna som bor där - och dessa är pundare. Det är fortfarande ett tillhåll, på samma sätt som brämaregården fortfarande är ett tillhåll. Nej, naturligtvis inte alla. Men det krävs inte mer än en minoritet.

Bodde i närheten för ca 20 år sedan. Som du säger var det mycket alkisar och pundare. Kände mig dock aldrig otrygg och gick ofta hem på nätterna.

I de äldre husen är de kvar, många privata hyresvärdar som har det klientelet.
I alla nya hus är det annat bös. Det är inga som vill bo där och betala så mycket, de gör det för att de måste. Samma med alla nybyggda lägenheter, det är en enorm omsättning på boende då inga stannar länge.

Har goda vänner som bott i villakvarteren i närheten som valt att flytta för att barnen börjar bli stora och de inte vågar låta dem vara ute.

Betydligt högre kriminalitet i kville nu än tidigare och framförallt betydligt mycket fler invandrare
Citera
2024-04-28, 20:59
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBenes
Betydligt högre kriminalitet i kville nu än tidigare och framförallt betydligt mycket fler invandrare

Jo, det känns så i alla fall. En bidragande orsak är kanske att det är mycket mer människor i omlopp där rent generellt nu för tiden, med restauranger osv som håller igång in på nätterna. Men jag tycker inte klientelet som flyttat in i nya* Kvillestaden nödvändigtvis är enbart trevligt medelklassfolk jag heller. Och efterhand som de goa a-lagarna börjar dö av i gamla Brämaregården och gamla gårdarna längs spåret, så flyttar det in tyngre gubbar. Brämaregården är inte trevligt alls längre, och då har det ändå varit sunkigt och känt för kriminalitet länge. Jag börjar personligen känna att allt hela vägen uppifrån Oterdahlsgatan österut till Backaplan börjar kännas en smula sketchy. Och det är ju med andra ord nästan hela primärområdet Kvillebäcken. Inte ens villaområdena känns koscher kvälls- och nattetid.

On topic skulle jag nog ändå gissa att trådaktuella mordet har att göra med relationsdrama. Men man vet inte längre.

*Har ju ett antal år på nacken nu, men ändå.
Senast redigerad av fluff995 2024-04-28 kl. 21:04.
Citera
2024-04-28, 21:06
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liznekai
De utreder det som mord.

Ja, det gör man alltid när personen är i den åldern och det inte finns någon klar orsak. Det kommer att bli rättsmedicinsk obduktion i morgon och då får man som småningom reda på om det kan vara mord eller ej.
Citera
2024-04-28, 21:06
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Den första kandidaten är gift med en somalisk kvinna på 43 år (An*b L*lic F*r*h) som arbetar som lärare inom Göteborgs Stad. Kan det vara hon som är den avlidne i 40-årsåldern?
Lutar också åt att det är hon som är avliden.
Citera
2024-04-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Vem har sagt att dom var tveksamma?

GP.

De sa dom ju i början att dom inte visste om de var ett mord eller ej, de tolkar man ju som att de inte var blod överallt och såna saker. Sen kan de ju uppkommit saker när kroppen kommit upp till rättsmedicin.
Citera
2024-04-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De sa dom ju i början att dom inte visste om de var ett mord eller ej, de tolkar man ju som att de inte var blod överallt och såna saker. Sen kan de ju uppkommit saker när kroppen kommit upp till rättsmedicin.
Sa dom verkligen det? Det missade jag isf. Källa?
Citera
2024-04-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBenes
Bodde i närheten för ca 20 år sedan. Som du säger var det mycket alkisar och pundare. Kände mig dock aldrig otrygg och gick ofta hem på nätterna.

I de äldre husen är de kvar, många privata hyresvärdar som har det klientelet.
I alla nya hus är det annat bös. Det är inga som vill bo där och betala så mycket, de gör det för att de måste. Samma med alla nybyggda lägenheter, det är en enorm omsättning på boende då inga stannar länge.

Har goda vänner som bott i villakvarteren i närheten som valt att flytta för att barnen börjar bli stora och de inte vågar låta dem vara ute.

jag har ibland vägarna förbi och ett talande tecken är bilar parkerade i fel riktning. norr om vågmästarplatsen och bort till biskop ser man "bagdadparkerade" bilar.
Citera
2024-04-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Lutar också åt att det är hon som är avliden.

Enligt FB hade de nåt slags kalas för ca en timme sen så då kan vi utesluta L*lic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in