Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnker
Vissa fisförnäma människor koketterar med att de INTE har mikrovågsugn. Vi snackar här om människor som har dyra boenden och rymliga kök. Vad är grejen med det? Om man ska värma upp mat (och nu pratar jag inte bara om Billys pizza) är det oslagbart att ha en micro och den är även praktisk i många andra sammanhang.
Du hör aldrig någon flasha med att de inte har ugn/spis/blender/tvättmaskin/matberedare/teppaniyakihäll…men just micro nämner de gärna att de inte har. Senast jag hörde det var i dagens avsnitt av Alex och Sigges podcast där Alex glatt förkunnade att han inte har micro. Jag kan förstå att en vit kub på en udda plats i köket ser fult ut, men när man gör ett nytt kök så bygger man ju bara in en stilren och diskret micro.
Håller med! Många rätter blir också godare i micro, färdigrätter osv. Man kan göra trevliga experiment i micron, viss typ av färs till hamburgare, blir godare i micron då kemin med att tina upp i micro kan påverka smak.
Vet inte varför vissa ska skryta om att de inte har micro! Själv är jag microintresserad och föredrar att köpa micro i stället för att få den inbyggd med köket, allt handlar om hur knapparna är, hur klassisk den är, samt dess funktioner. En klassisk micro som har dom gamla funktionerna samt dom moderna med tryckpnappar och en skön vred! Helst ska man bara undvika touch så långt det bara går, dörren ska vara enkel att stänga och ska inte ta emot.