2024-04-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Det var den töntigaste tråden på länge!
Det är väl upp till varje människa o välja om man vill ha micro eller inte?
Vi har varken micro eller diskmaskin eller tvättmaskin. Tvättmaskin finns i föreningen. 2 pers behöver ingen diskmaskin.
Vi behöver ingen micro, vill vi värma maten så går det utmärkt på spisen, tar nån minut!
O vi är varken bättre eller sämre än ngn annan!

Det är mycket smidigare i micron. Man kan ju inte ställa en tallrik på spisplattan direkt. Mindre disk, mindre matos och mycket snabbare. Va inte en troglodyt, skaffa en micro.
Citera
2024-04-26, 12:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En portion gröt tar exakt fem min att göra på spisen om du har en nyare spis som blir varm direkt.

Ja just det, man skulle ju vara fin i kanten och ha den nyaste spisen med. Som jag sa, det blir mer disk. Det är inte roligt att diska. Men visst, om du älskar att diska så visst.
Citera
2024-04-26, 12:35
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Dom är förmodligen incels utan barn.
Har man barn är ju micro ett måste.
Och hur tror du folk gjorde i alla århundraden innan micron fanns?

Ett måste.. pyttsan. Förr i tiden lagade föräldrar mat åt sin avkomma och tryckte inte i dem massa processad skräpmat direkt ur micron.

Men det är förstås resandes ensak.
Citera
2024-04-26, 12:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Varför skulle man enbart äta fryst mat bara för att man har en mikrovågsugn? Jag har ett strykjärn också men jag stryker inte allting.

Det lät på ditt inlägg som att du varje dag kommer på vad du ska äta och då tar fram nåt ur frysen. Jag kanske missförstod.
Citera
2024-04-26, 12:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja just det, man skulle ju vara fin i kanten och ha den nyaste spisen med. Som jag sa, det blir mer disk. Det är inte roligt att diska. Men visst, om du älskar att diska så visst.

Om du inte har en 20 år gammal spis så tar det ca fem min att koka en portion gröt.

Ja det blir EN kastrull mer i disk som tar tio sek att diska. Ni med mikro verkar verkligen inte ha nån jävla tid alls. Jag tycker synd om er.
Citera
2024-04-26, 12:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Och hur tror du folk gjorde i alla århundraden innan micron fanns?

Ett måste.. pyttsan. Förr i tiden lagade föräldrar mat åt sin avkomma och tryckte inte i dem massa processad skräpmat direkt ur micron.

Men det är förstås resandes ensak.

Kanske inte bokstavligen ett måste.

Förr i tiden lagade man mat över öppen eld, det gick bra. Barnen jagade smådjur som man sedan lagade över elden, t ex råttor, spindlar och småfåglar.
Citera
2024-04-26, 12:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Om du inte har en 20 år gammal spis så tar det ca fem min att koka en portion gröt.

Ja det blir EN kastrull mer i disk som tar tio sek att diska. Ni med mikro verkar verkligen inte ha nån jävla tid alls. Jag tycker synd om er.

Är det kul att handdiska allt?

Handlar inte bara om tid, handlar om att snåla på el och ens egen ork.
Citera
2024-04-26, 12:41
Medlem
Blaskas avatar
Du har bara stött på en idiot, där har du svaret. Micro används av alla samhällsklasser och människotyper.
Citera
2024-04-26, 12:43
Medlem
immenhusens avatar
Har mikrovågsugn, men använder den på sin höjd någon gång per månad. Maten blir mycket godare om man värmer den varsamt på annat sätt, så jag förstår dem som inte har något behov av apparaten. Skrytet däremot, måste komma sig av att de i ett tidigare liv använde mikrovågsugn för jämnan.

/AI
Citera
2024-04-26, 12:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är det kul att handdiska allt?

Handlar inte bara om tid, handlar om att snåla på el och ens egen ork.

Jag får ork och livslust av god mat. Bara tanken på mat ”lagad” i mikro ger mig ångest.
Citera
2024-04-26, 12:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag får ork och livslust av god mat. Bara tanken på mat ”lagad” i mikro ger mig ångest.

Jaha, så du är fixerad vid mat. Det är ju tillåtet att vara.
Citera
2024-04-26, 12:56
Medlem
Vitiss avatar
Jag tillhör den grupp Du raljerar över.
Jag har ingen micro för jag lagar min mat; och de gånger jag värmer upp maten använder jag en liten vanlig ugn.

Micro ger inte det resultat jag eftersträvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in